Inlägg från: tulpanis |Visa alla inlägg
  • tulpanis

Ni som förlorat barn i slutet av graviditeten - orsak?

Vi förlorade vår dotter i magen i vecka 38 för drygt en månad sen. Ni som också förlorat ett barn under de sista veckorna, vad var orsaken? Det var ingen infektion i vårt fall, men vi väntar fortfarande på obduktionssvaren från obduktion av dels vår dotter, dels av moderkakan. De har sagt att det är rätt stor risk att de inte hittar något, och att det då blir betraktat som plötslig spädbarnsdöd. Finns också risk att det var proppar i moderkakan som orsakade det hela. Vi upplevde att hon blev lugnare de sista dagarna, att sparkarna minskade, tyder det på att det var proppar då tror ni, snarare än plötslig spädbarnsdöd? Ni som fått orsaken plötslig spädbarnsdöd, upplevde ni minskade fosterrörelser eller var det just plötsligt?

• Svar på tråden Ni som förlorat barn i slutet av graviditeten - orsak?
  • tulpanis

Tack för att ni delar med er! <3 Och beklagar att ni också förlorat era små, MrsP79 och Randiga jag.

Randiga jag, när förlorade ni er dotter? Ja, angående provsvaren vet jag inte riktigt vilket svar jag helst vill ha. Om det är proppar kan man ju behandla det till nästa gång, men jag tror det skulle kännas jobbigare känslomässigt att få det svaret, att det på något sätt var min kropp det var "fel" på, eller vad man ska säga. Det är svårt att inte spekulera en massa såhär innan man fått provsvaren..

• tulpanis

Ja, vi är ju tyvärr många. 

Beklagar att du inte fick behålla dina små! Vad ledsen jag blir när jag läser din historia, och upprörd! Har ni anmält vården? Just detta med proppar och infarkter i moderkakan verkar ju vara en vanlig orsak till att barn dör i magen men har man varit med om det en gång så ska man ju få medicinering vid en andra graviditet, och då ska det gå bra. Otroligt dåligt hanterat låter det som.

Vi fick svar häromdagen om att vår tjej i alla fall inte hade något kromosomfel, så det var skönt. Får se vad obduktionen av moderkakan visar..

• tulpanis

Fullt förståeligt att ni inte orkat driva något sånt just nu. 

Vet inte riktigt, borde komma inom 1-2 månad i alla fall. 

• tulpanis

Ja, vi fick svar i dag - plötslig spädbarnsdöd i magen. Inga fel på henne eller mig. Ett helt friskt barn som dör..

Kram

• tulpanis

Det känns mestadels positivt ändå. Då vet vi att sannolikheten att det händer igen är extremt liten, våra läkare har aldrig varit med om det. Även om det känns helt sjukt att inte veta också, att vi aldrig kommer få veta varför.

Kram

Svar på tråden Ni som förlorat barn i slutet av graviditeten - orsak?