Ni som förlorat barn i slutet av graviditeten - orsak?
Jag hoppas att det är ok att jag svarar, trots att jag inte förlorade min son i slutet.
Först och främst vill jag beklaga att er dotter inte fick leva. Det är så fruktansvärt att jag inte önskar min värste fiende detsamma.
Min son dog i magen i v 21, jag är förlöst fyra dagar senare. Jag kände dock igen mig mycket i det du skriver. Läkarna sa att det är stor risk att man inte hittar något under obduktionen, och att det dessutom kunde ta ganska lång tid. Vi beslutade oss för att inte låta obducera honom. Men allt såg väldigt bra ut, han var frisk så vitt de kunde se, också enligt RUL, moderkakan var hel och fin. Inga synliga fel alltså.
Sista veckan innan han dog upplevde jag att han rörde sig mindre (hade känt rörelser sedan v 16). Två dagar innan var jag hos bm för att jag var orolig, men hjärtljuden var normala. Jag tyckte också att magen inte växte, den nästan krympte. Tänkte att det kanske var magsjukan vi hade i familjen, hade inte fått i mig jättemycket mat se senaste dagarna. Dagen han dog (tror jag) kände jag inga rörelser längre. Det var bara helt stilla. Läkarna säger att det mest troligt var psd i magen.
Önskar dig all lycka i framtiden, kram!