Inlägg från: Cissi87 |Visa alla inlägg
  • Cissi87

Ni som förlorat barn i slutet av graviditeten - orsak?

Hej

Jag vill bara först och främst beklaga för alla förlorade barn. Vi är många änglamammor.

Jag har förlorat två barn i intrautin fosterdöd. I våras så förlorade vi vår son Gabriel och för ca en månad sen så förlorade vi vår dotter Bell.
    Dock va ingen av dessa graviditeterna i slutet av en graviditeten, vi förlorade Gabriel i vecka 22 och Bell i vecka 24.
    tulpan­is jag fösrstår din rädsla. När vi förlorade vår son så gjorde dem obduktion och allt på honom, han var helt frisk de fann inget sa dem. Och inte heller på mig.
    Men nu i efter hand så har vi fått veta att de inte undersökt hela moderkakan som de då sa till oss att de hade gjort.
    Nu när vi förlorade vår dotter så gjorde dem obduktion på henne också och hon var också helt frisk men...... nu när man då förlorat andra barnet så kollar dem mer än vad de tydligen gjorde första gången.
    Som du sa vill man ens veta vad orsaken är? Efter Gabriel så sa dem till oss att vi finner inget fel på dig eller ert barn, då fick dem en att tro att okej vi kan försöka igen för de säger till oss att det händer inte två gånger.
    Men nu svaren kommit efter vi förlorat Bell så har vi fått veta att jag tydligen har otroligt höga värden av mina trombocyter ( blodblättar ) vilket då har lätt till att det blivit proppar och små infarkter i moderkakan.
    Det som gör mig nått så otroligt arg och ledsen för att de visade ju sig som jag sa tidigare att det ej kollat allt då vi förlorade Gabriel. Hade de kolla allt som de då sa att det gjort men tydligen inte, så hade vi förmodligen inte förlorat ett barn igen.
    En person ska ha runt 160- 350 trombocyter i kroppen vad jag har fått höra, jag har tydligen över 1300 trombocyter i mitt blod och de kan inte just i nuläget förklara varför jag har så höga värden.

Jag gjorde allt jag kunde när jag va gravid, men det hjälpte ändå inte för det då visade sig att jag bär en blodsjukdom.
    Hur går man vidare nu, tänker jag... Kommer vi någonsin kunna få barn?

• Cissi87

Hej
    Nej det har vi faktiskt inte gjort. Har funderat lite på det, Men just så har man inte mycket ork för nått. 
    Ja de har gjort många små missar för oss.

Ja det va ju ändå skönt att ni fick veta det. Är det lång tid kvar innan ni får svaren på moderkakan?

• Cissi87
    tulpanis skrev 2015-01-27 16:47:30 följande:

Fullt förståeligt att ni inte orkat driva något sånt just nu. 

Vet inte riktigt, borde komma inom 1-2 månad i alla fall. 

Hej
    Hur har det gått för er? Fått några svar än?
    Styrkekramar 
  • Cissi87
    tulpanis skrev 2015-03-05 16:01:36 följande:

Ja, vi fick svar i dag - plötslig spädbarnsdöd i magen. Inga fel på henne eller mig. Ett helt friskt barn som dör..

Kram

Okej :( Hur tar ni det svaret? Känns det som en "lättnad" eller känns det tungt att de inte fann fått?

Strykekramar
Svar på tråden Ni som förlorat barn i slutet av graviditeten - orsak?