IVF - 2015
Hej! Jag och min sambo gjorde utredning i december och fick remiss för Ivf. Har nu fått bekräftelse att vi kommer bli kallade inom ca 3 månader. I vårt fall ligger felet hos min sambo, han har lågt antal spermier.
Hej! Jag och min sambo gjorde utredning i december och fick remiss för Ivf. Har nu fått bekräftelse att vi kommer bli kallade inom ca 3 månader. I vårt fall ligger felet hos min sambo, han har lågt antal spermier.
Jag har mått lite upp och ner, just nu vill jag bara komma igång. Läkaren sa att vi hade goda chanser (40% per försök) att lyckas med IVF men man vet aldrig. Är glad att vi får 3 försök betalda av landstinget. Skulle vi inte lyckas så vet jag inte hur vi ställer oss till adoption, dit har vi inte kommit i diskussionerna än.
Frucgsvensson: vi hade högsta % man kunde ha sa läkaren och det var "tack vare" att jag hade bra äggreserv och värden, så jag hoppas att det stämmer. Jag har aldrig haft ett plus på stickan under de 2,5 åren vi försökt, så missfall har jag inte ens tänkt på (hoppas såklart att jag slipper vara med om det).
Vi ska göra i Uppsala.