• Loven

IVF - 2015

Hej!
    Skall på ett första IVF samtal på Sahlgrenska under morgondagen.
    Har sedan tidigare gjort utredning på Carlanderska och där fått reda på att min sambos simmare inte presterar som sig bör, därav skickades vi vidare.
    Har redan väntat 4månader och skulle egentligen väntat ännu längre med de ringde idag om en lucka så vi har tid "redan" imorgon!
    Jag är 34, sambon 36. Ingen av oss har barn sedan tidigare så längta är stor!

• Loven

Första besöket på Sahlgrenska avklarat.
    Fick inom om att vi kan börja ta sprutor inför äggplockning 1/5....
    Känns nu som evighet tills dess men ändå skönt med ett satt datum för start :)

• Loven
    Elfia skrev 2015-02-19 16:19:45 följande:
    Fasen så gött för er!! Det är en otrolig lättnad att få ett datum och slippa gå runt och undra när man kommer att få hjälp. Om ni inte har gjort det så be om att få ställa er i "akut-lucke-kön" Ifall någon annan ställer in eller blir sjuk finns det möjligheten att bli uppringd. Men då måste man kunna komma in på direkten ifall de ber en. Det trodde jag aldrig skulle hända oss men det hände faktiskt och jag är så glad att jag frågade om en sådan kö :) annars hade vi egentligen fått komma in på vårt första möte i slutet på Mars och kanske inte fått börja med behandling förrän till sommaren. Men de ringde i början på Januari och sa att det fanns en lucka den dagen, 2 timmar efter samtalet. Både jag och min sambo åkte ifrån jobbet på direkten :) 
    Det är superskönt att vara "inne i rullarna", kom in just på en akuttid då vi inte hade tid förens i April egentligen. Nu ska jag börja med sprutor i maj, sedan är det bara att hålla tummarna på att allt går som det ska :)
Svar på tråden IVF - 2015