• Gweny

IVF - 2015

Jag hoppar gärna in hos er. Vi väntar att på att bli kallade till Sahlgrenska, för vårat 1a. Är dock lång väntetid just nu. Har dock blivit erbjuden att vara med i en studie och hamnar jag i 1a gruppen får vi börja med det snart! Ska dit på onsdag och få besked.

Jag har PCO & hypothyreos, som ställer till det. Min sambos simmare är godkända.

• Gweny

Idag var vi på SU för första samtalet, tog några timmar, lite extra då vi är med i en studie. Vi blev valda att börja med IVF med en gång, vi blev lite glatt paffa, Jag drar igång i Februari med att spraya, sen planeras det för äggplock v.12!

• Gweny
    Achiniotis skrev 2015-01-28 20:38:03 följande:

Hej. ..

Jag fick tillbaka 2 embryon i måndags. .. så nu ruvar jag!

spännande, hoppas dem växer på sig fint.     Hur kommer det sig att dem satte in 2? Förstått det är sällan dem gör det.
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-02-01 19:05:32 följande:
    Ja äntligen är man framme.Den 10/2 börjar vi och vecka 12 blir det äggplock och uppsala. Så läskigt men det kommer nog gå bra hehe... 
    Då ligger vi väldigt lika. Jag börjar 12/2 och planeras äggplock v.12  spännande
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-02-02 07:01:46 följande:

Åh vad spännande att vi är samma. Egentligen skulle vi ha äggplocket vecka 11 men vi frågade om vi fick flytta och det fick vi. Vilket är skönt. Vad spännande att följas åt så nära.

Jag ska hämta ut allt den här veckan. Har du hämtat alla dina mediciner än?

Jag tänkte göra det idag! Lika bra så man har allt. Hört att det ofta inte finns så mycket på apoteken, s då dem är dyra att ta in tydligen. Inte länge kvar tills vi ska börja!
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-02-02 10:50:08 följande:
    Ja, jag ska bara överföra pengar från sparkontot och gå och hämta ut dem. Det ska bli så spännande. Snart dags. Vad skönt att ha någon som vi kan följas åt och se hur varandra mår.
    verkligen!  Nu ligger dem här hemma, fick en stor påse med mig från apoteket. Tur att dem hade allt hemma, var lite orolig, då det inte är en stor stad jag bor i. Sen väldigt bra att man har frikort, hade annars kostat 7000kr!!  Nu blev det "bara" 1300kr.   nu är det bara att vänta...
  • Gweny

ljungen78>> välkommen! har också PCO och hypo med 4 kurer pergo, så vi har mycket likt. Hoppas allt går bra med återförandet av ägget.   så bra att många blev befruktade. 

• Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-02-08 18:33:04 följande:

Jihuu nu är nässprayen hemma och i min ägo. På tisdag smäller det

Skönt ha allt redo hemma! På torsdag börjar jag med tabletter först och spraya på måndag.
  • Gweny
    Bergamott83 skrev 2015-02-09 16:26:00 följande:

Vilka tabletter?

Jag börjar med nässpray sedan sprutor. Ska man ha tabletter med?

( känner mig lite förvirrad)

Nädå! Jag har så oregelbunden & lång cykel, så får först ta provera i 10 dgr, för framkalla blödning, sen 5 dgr in börjar jag spraya.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-02-10 23:28:09 följande:

Nu har jag varit och tagit de blodprov som ska skickas med remissen till Falun (hiv, hepatit osv). Min man ska även han ta sitt denna vecka. Vi fick remissen för någon vecka sedan men har helt enkelt inte kommit iväg och tagit dem, men nudå. Väntetiden är 1-3 månader, så jag hoppas att vi får börja innan sommaren iallafall. Vi har högkostnadsskydd på Apoteket och på besöken på kliniken och det vore ju väldigt bra om vi hann ta ut mediciner innan den går ut i september!

Hoppas ni hinner börja innan sommaren! På SU där jag går sa vår bm att dem kanske inte skulle ha stängt i sommar, men hoppas såklart vi lyckas innan dess.
Svar på tråden IVF - 2015