• amj77

IVF - 2015

Hej!
    Kul att se en aktuell tråd om ivf!. Jag och sambon gör vår första ivf efter några års försök, inklusive ett år på Pergotime utan resultat. Jag är 38, sambon 43. Han har barn sen tidigare, men inte jag. Känner mig därför ganska ensam i detta ibland.

Äggutaget var den 2/2 och ET den 5/2. Är alltså på ruvningsdag 4 idag om jag förstått det hela rätt, och det sticker lite och molvärker. Usch vad man oroar sig! Rör man sig för lite, rör man sig för mycket, borde man äta nåt annat, borde man göra nåt annat osv osv. Sega dagar! Har testdag den 26/2 så det är verkligen evigheter kvar!

• amj77

Hej igen,
    då var man på rd19 efter några lååånga veckor. Två dagar till testdag! Usch, så nervöst, även om jag gör mitt bästa för att inte ha några förväntningar och förbereda mig för besvikelse.
    Igår tog jag min sista Lutinustablett, vilket känns väldigt skönt att slippa, även om jag nu måste lita på att kroppen fixar sitt på egen hand. Ska dock inte sakna massiva flytningar och konstiga biverkningar ett dugg!
    De senaste två dagarna har jag haft vad som närmast kan kallas mensvärk, men hoppas att det bara är en biverkning eller ett tecken på nåt annat! Man överanalyserar verkligen sin kropp just nu, tror aldrig jag varit så medveten om mina egna kroppsfunktioner tidigare!
    Nej, nu ska jag "bara" genomlida två små dagars ovisshet till, sen vet jag!

• amj77

Kan förresten tillägga, på tal om det här att vara överdrivet medveten om sin kropps alla tecken: Jag har sedan rd1 fört dagbok över biverkningar, känslor i kroppen, mina egna aktiviteter osv. Tänkte att det kunde vara bra att ha ifall det behövs fler försök framöver..

• amj77

Vaginaltabletterna var inte alls svåra att föra in, varken med plastgrejen eller med fingret. Typ som tampong. Själva införandet var inte obehagligt, men när en eller ett par timmar gått så "forsar det till" och kan göra så ett flertal gånger under dagen med tablettrester osv. Rekommenderar trosskydd av den mer rejäla sorten...och förlåtande byxor utifall att...

Vad gäller biverkningar så hade jag väldigt ont i bröstvårtorna i början, lite mensvärksaktiga känningar också. Upplevde yrsel under andra veckan, typ fyra-fem dagar i rad. Nu sista veckan kände jag absolut ingenting, förutom de sista dagarna när den där molande värken kom tillbaka. Jag intalar mig att det är biverkningar i alla fall.

• amj77

Elfia: Jag körde oftast plastgrejen, utom när jag inte ville ta med den, som när vi var på skoterturer och liknande.

Har testdag idag. Har ju haft mensliknande känningar i 4 dagar vilket blev bruna flytningar igår och blodblandade idag (ursäkta detaljerna). Test1 visade nånting, kanske ett streck, kanske inte. Test 2 visade ett mycket svagt streck. Kliniken rådde mig att inte bry mig om blödandet utan testa igen under helgen. Så man väntar fortfarande på besked, men nog känns det ganska så kört, faktiskt.

Ingen bra dag idag.

Svar på tråden IVF - 2015