IVF - 2015
bergamott83>> hoppas det fortsätter bra, man är ju lite orolig för biverkningar av allt man ska ta.
Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu.
bergamott83>> hoppas det fortsätter bra, man är ju lite orolig för biverkningar av allt man ska ta.
Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu.
elfia>> välkommen in. Kommer troligen bli ICSI för oss också, då sambons simmare låg på gränsen gällande antal. dock var dem starka och bra annars.
kör den långa dock.
Tack så mycket Gweny :) Missförstå mig rätt nu, men det känns skönt att inte vara ensam på denna resan. Vilka kämpen vi är ha? Helt otroligt!!! Känns gott att få börja stappla in på FL och få skriva av sig och peppa varandra.
Starka och bra simmare låter ju väldigt positivt fastän de ligger på gränsen kan jag ju tycka:) När börjar ni med den eventuella icsin? Hur känns det för dig? Har ni försökt att skaffa barn länge? (Ursäkta ifall du redan har skrivit om det i denna tråd,dåligt minne här)
Usch! Kan inte förställa mig. Starkt av dig att du inge ger upp. Vi påbörjar vår i slutet på v.10 enligt deras beräkningar. Men jag tror att det är i början av vecka 11. Får väl se. Vi har också försökt i två år till våren.
Lycka till och uppdatera gärna sedan när det är dags, ifall du orkar.
Hej!
Jag hoppar oxå in här ????
Jag och min sambo ska göra vårat första ivf försök i april. Jag har fått tagit bort båda min äggledare akut efter 2 st utomkvedshavandeskap så för oss finns verkligen inga andra alternativ. Vi har en dotter som vi fick naturligt 2011 ??
MEN jag är verkligen jätterädd.. Är rädd att nåt ska gå fel. Jag känner ingen som har gjort IVF som jag kan prata med så därför skulle jag vilja dela det här med er ???? jag håller tummarna för er alla här inne och jag hoppas att ni kanske kan få mig att slappna av lite med era erfarenheter!
Hej!
Skall på ett första IVF samtal på Sahlgrenska under morgondagen.
Har sedan tidigare gjort utredning på Carlanderska och där fått reda på att min sambos simmare inte presterar som sig bör, därav skickades vi vidare.
Har redan väntat 4månader och skulle egentligen väntat ännu längre med de ringde idag om en lucka så vi har tid "redan" imorgon!
Jag är 34, sambon 36. Ingen av oss har barn sedan tidigare så längta är stor!
Jag börjar med nässpray i morgon och v 13 äggplockning
Första besöket på Sahlgrenska avklarat.
Fick inom om att vi kan börja ta sprutor inför äggplockning 1/5....
Känns nu som evighet tills dess men ändå skönt med ett satt datum för start :)
Ja det ser så ut Hoppas att de är bra och stöttande under behandligen bara! Upplevde att Carlanderska var helt fantastisk vad det gällde stöd och vård. Kände ett lugn när jag var där. Hoppas man kommer känna samma lugn på SU.
Kanon! :) Sa de till oss också sist, ska faktiskt ringa de på måndag och kolla ifall vi kan komma in på en liten repeat. Minns inte alls hur det var man gjorde med sprutorna. Den dagen vi slängdes in på första besöket var vi ju så överväldigade av all information plus nervösa som bara den, att jag nästan glömt av allt de visat. Hoppas vi får komma in innan jag börjar behandlingen om två veckor.