• Gweny

IVF - 2015

Wictoria1984 skrev 2015-02-20 23:23:20 följande:

Vart ska ni göra? Vi är i Örebro

Vi är på sahlgrenska! Vill att tiden ska gå fortare, håller på att sprayar, ska lämna blodprov i början av mars.
  • Gweny
    Nilla6 skrev 2015-02-23 15:52:04 följande:

Hej jag och min sambo har en son född 08, vi har försökt få ett syskon i över 5 år. Gjort 2 inseminationer som inte tagit sej. Så nu gick vi vidare med ivf via sophiahemmet. Allt har gått fort. Första besöket 27/1, idag börjar jag med Gonal-f sprutan efter att ul var bra. Så nästa vecka äggplock och insättning. Väldigt nervös men spännande.

Vad fort ni kom igång, så skönt! Ja är både nervöst och spännande.

Själv är det 8e spraydag, känner inte av så mycket. Ska lämna blodprov på måndag och se om jag kan börja med sprutorna...
  • Gweny
    Nilla6 skrev 2015-02-24 08:32:42 följande:

jo här går det undan, haha, vi har ju försökt så pass länge och plus att vi betalar ju detta själva då vi har en son så då går det ju fortare antar jag. men lite väl fort kanske, slutade röka förra veckan vilket har gett mej väldigt mycket biverkningar/sömnbrist, plus behandlingen nu samt äggplock och insättning, allt på 2 veckor. men det blir ju bättre hoppas jag=)

Oj sluta röka med, det är ju bra gjort! Hoppas allt nu ger den bästa belöningen, för oss alla.
  • Gweny

Imorgon börjar jag med sprutorna! Sen blir det UL i slutet av nästa vecka. Nu händer det lite iallafall.

• Gweny
    Längtan 34 skrev 2015-03-04 19:14:14 följande:

Hejsan!

Hoppar in i tråden :). Ska påbörja vårt andra försök denna veckan. Kommer att köra det långa protokollet så på fredag är det dags att börja med nässpray. ÄP är beräknat till v 15.

Hoppas så att 2015 ska bli ett fantastiskt år för oss alla!!

Välkommen, ja hoppas detta blir vårat allas år!
  • Gweny

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

• Gweny
    Elfia skrev 2015-03-10 17:39:24 följande:
    Kör du det långa protokollet då?

Jag fick ingen tid för blodprov då jag kör det korta sa Bm. Det blir VUL på sön för min del.

Lycka till!!
    Japp, kör det långa. Då ligger vi ju nu nära varandra, spännande.
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-03-11 12:15:20 följande:
    Jaså? Har du VUL snart du med? :)

Jag ska börja med Orgalutranen på fredag och köra på det i två dagar innan Vulen på Söndag. Nervigt då jag hört att den känns att ta??!! Usch..
    Jag ska på mitt VUL imorgon, så blir nervöst att se om dem vuxit på sig bra.
    får hoppas vi bägge har lagom många och i bra storlek.

Nilla6>> åh så bra att det blev så bra ägg, håller tummarna för du får ett fint plus på testdagen sen.
  • Gweny

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.

• Gweny

Jag ska bara fortsätta med hormonsprutan, är det vanligare att man tar även för att förhindra tidig äl? 

Svar på tråden IVF - 2015