IVF - 2015
Vart ska ni göra? Vi är i Örebro
Vart ska ni göra? Vi är i Örebro
Hej jag och min sambo har en son född 08, vi har försökt få ett syskon i över 5 år. Gjort 2 inseminationer som inte tagit sej. Så nu gick vi vidare med ivf via sophiahemmet. Allt har gått fort. Första besöket 27/1, idag börjar jag med Gonal-f sprutan efter att ul var bra. Så nästa vecka äggplock och insättning. Väldigt nervös men spännande.
jo här går det undan, haha, vi har ju försökt så pass länge och plus att vi betalar ju detta själva då vi har en son så då går det ju fortare antar jag. men lite väl fort kanske, slutade röka förra veckan vilket har gett mej väldigt mycket biverkningar/sömnbrist, plus behandlingen nu samt äggplock och insättning, allt på 2 veckor. men det blir ju bättre hoppas jag=)
Imorgon börjar jag med sprutorna! Sen blir det UL i slutet av nästa vecka. Nu händer det lite iallafall.
Hejsan!
Hoppar in i tråden :). Ska påbörja vårt andra försök denna veckan. Kommer att köra det långa protokollet så på fredag är det dags att börja med nässpray. ÄP är beräknat till v 15.
Hoppas så att 2015 ska bli ett fantastiskt år för oss alla!!
Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.
Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?
så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)
Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.
Jag ska bara fortsätta med hormonsprutan, är det vanligare att man tar även för att förhindra tidig äl?