• Gweny

IVF - 2015

Elfia skrev 2015-03-13 17:01:20 följande:

Jag vet inte, alltså jag fick instruktioner om att jag skulle ta orgalutranen tillsammans med hormonsprutan två kvällar. Detta för att förhindra tidig ägglossning, eller ja, ägglossning överhuvudtaget antar jag. Jag vet inte hur det blir efter VUL på söndag. Ifall jag behöver höja dosen, fortsätta ytterligare några dagar och om Orgalutranen måste tas fler gånger.

Har du inte tagit den?

Nej och dem har inget nämnt om orgalutranen heller. Går med på SU.
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-03-13 18:13:02 följande:
    Jaha ok. Men du kör på den långa behandlingen så jag vet inte riktigt vad som gäller där. Vet att det är rätt intensivt när man

Kör på den korta. Du kanske får ta den senare?
    verkar ju vara olika tydligen, som du säger, kanske blir att jag får det from måndag och fram till äl-sprutan....  återstår att se.
    vi får uppdatera hur allt går.
  • Gweny

Mina äggblåsor har växt på sig, var nu 17st!! och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Elfia>> spännande vi ligger så lika! Kan säga det var massa folk i väntrummet idag... fullt upp. Håller tummarna för oss bägge nu.

• Gweny

Lördag fm är det dags för återföringen! Pratade med BM efter jag skrev det ovan. (Kopierade med frpn en annan tråd)

• Gweny
    Elfia skrev 2015-03-16 12:52:38 följande:

Haha, jag kan tänka mig att det vart fullt i väntrummet.

Men vad roligt att läsa att det gick bra på VUL och att vi ligger så lika ja :)

Jag håller också tummar och tår för oss!! Stenhårt;)

Hoppas allt går bra för dig på torsdagen samt lördagen efter insättning. Jag förstår precis känslan, jag är nervig som bara den. Be om mer morfin ifall du skulle känna av smärtan. Det ska jag göra. Vi får hålla varandra uppdaterade :)

Ja får vi göra! Fick med en lugnande tablett också, som jag ska ta på vägen dit... så kommer nog vara lite groggy med morfinet sen med.
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-03-16 17:28:24 följande:

Elfia

Idag 17:27

Gick på toa och kissade, torkade mig och märkte av att jag hade ägglossningssekret (trådiga flytningar) som jag alltid har när jag ska ägglossa vanligtvis. Det underliga är också att min konstanta VÄRK som jag haft i en hel vecka har helt plötsligt avtagit och det "enda" som är kvar är lite ömmande i nedre delen av magen. Jag tänkte först inte så mycket på att den avtagit då jag vart glad över att den varma värmedynan jag sovit med hade hjälpt (tänkte jag).

Sedan kom den smärtan också, den ägglossningsprutan jag kände igen då jag får den vanligtvis när jag ska ha min ägglossning. Hur är det möjligt?? :/ jag sprutar ju orgalutranen som FÖRHINDRAR ägglossning och tidig ägglossning... Givetvis ringer jag upp IVF kliniken på SU och talar om min oro och hon svarar; "Jag har hört detta förut men det ska inte vara någon fara, du kan inte ha ägglossning nu då du tar orgalutranen". Jag gick in och läste på familjeliv efteråt att det faktiskt var några (väldigt sällsynt dock) som faktiskt hade ägglossat för tidigt trots orgalutranen :(

Jag skulle ringa tillbaka imorgon igen.

Fasen också, ska man behöva oroa sig för detta med, att jag kanske inte har så många äggblåsor kvar eller värre, inga alls :((

Ingen som varit med om detta eller hört något liknande?

Håller tummarna på att det INTE var en ägglossning..

Fy vad jobbigt att gå och inte veta! Enda jag sett är om såna som fått äl-sekret, fast det ändå inte varit äl under sin ivf-behandling. Du får uppdatera!! Håller tummarna det inte Varit.
  • Gweny

Elfia>> skönt det visa bra! Vi ska snart åka iväg nu för ÄP..... Nervöst Och lagom romantiskt.

• Gweny
    jo, det gick bra, blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU.
    Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.

Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Hade mensvärk hela em/kvällen sen och väldigt trött, så la mig tidigt igår.

Elfia>> håller tummarna att allt går bra för dig nu.
  • Gweny

idag fick jag tillbaka ett fint embryo!

Hela 14/15 befruktades och dem gjorde hälften med icsi och hälften med ivf. 7 st från varje metod.

5 st blir det till frysen. Nu blir det en nervös väntan!

• Gweny
    Elfia skrev 2015-03-22 16:23:02 följande:

Insättning idag gick bra, vi vart super nervösa då vi inget visste mer än att det skulle bli insättning. Jag kunde inte riktigt slappna av ändå för jag ville ju gärna veta kvalitén och hur många som var befruktade osv.

Fick ju ett samtal på fm idag kl.11.00, dolt nummer, hjärtat satt i halsgropen när jag tittade på den ringande telefonen. När Bm presenterar sig svarar jag, nej snälla, jag vill ju inte ha ett samtal utav er nu. Hon tröstar och svarar att det INTE var därför hon ringde, phuuuew, skönt!!!

Inne på kliniken innan de startat igång ultraljudet och insättningen berättar de att alla mina 4 ägg blev befruktade :D lycka!!!! Jag som var såååå nervös över att det var för "få" ägg. Vi fick tillbaka det bästa 4-celliga, fint delade ägget :) Embryologen gav äggen komplimanger haha. De andra tre ska nu långtidsodlas i ytterligare 3-4 dagar & förhoppningsvis har vi fint delade blastocyster till frysen om några dagar. Hoppas!!!

Jag och min sambo är så lättade just nu att det inte är klokt, vilken oro det har varit, jisses. Nu hoppas jag bara att jag kan övertyga mig själv att slappna av så mycket som möjligt och leva så normalt som möjligt fram tills påskdagen/testdagen. Hoppas den lilla knodden trivs bra här inne och stannar:)

Nu är även jag en ruvare. spännande!

Hur hur går det för er andra?

Åh fy vad hemskt att dem ringde så! Jag var nervös hela dagen för samtal. Nu får vi sega dagar framför oss....
  • Gweny
    Nilla6 skrev 2015-03-27 13:41:04 följande:

Elfia och gweny hur går det för er? Några symtom? Jag är i vecka 5+0, brösten är så knöliga, ömma och stora, mår illa lite hela tiden, kissar mer på natten, mensvärk som kommer och går, har även troligtvis fått foglossning:( kan inte ligga på rygg eller sitta för länge.

Skönt ändå att ha lite symtom som tecken!

Jag är på rd 6 och säger som Elfia, det går så segt!

Har lite hugg/kramp i sidorna ibland och lite ömma bröst på morgonen, som sen snabbt försvinner. Hade lite sura uppstötningar igår.

Men samtidigt kan det ju vara från lutinus el mens på g... så lurigt. Vill veta nu!!

Vad för tecken hade du? Vilken rd plusa du?
  • Gweny
    Nilla6 skrev 2015-03-27 20:46:25 följande:

jo det är väl klart, men har förstoppning som heter duga. inte kul, jag har hela tiden trott att mina första symtom kom från lutinusen vilket dom gjorde bara att dom har förstärkts med tiden, illamåendet är värre, brösten som ömma gick upp till Pamela andersson style. resten kan du läsa som jag skrev till elfia. håller tummarna för dej också.

Uch nä förstoppning är inte kul, det bidrar ofta till illamående också. Ond cirkel. Hoppas det lättar snart för dig!
  • Gweny

Elfia>> jag kommer nog testa nån dag tidigare med, så får man några lediga dagar att deppa på ifall det inte visar positivt eller om mensen skulle dyka upp... denna väntan är ju tortyr.

• Gweny

Tyvärr samma här. Miinus och mensen kom på rd 13. Får hoppas på FET i maj.

• Gweny
    Nilla6 skrev 2015-04-07 10:37:54 följande:

Nej va tråkigt, jag beklagar men nästa månad blir din månad;)

Tack, vi får hoppas på det.
Svar på tråden IVF - 2015