IVF - 2015
Elfia
Idag 17:27
Gick på toa och kissade, torkade mig och märkte av att jag hade ägglossningssekret (trådiga flytningar) som jag alltid har när jag ska ägglossa vanligtvis. Det underliga är också att min konstanta VÄRK som jag haft i en hel vecka har helt plötsligt avtagit och det "enda" som är kvar är lite ömmande i nedre delen av magen. Jag tänkte först inte så mycket på att den avtagit då jag vart glad över att den varma värmedynan jag sovit med hade hjälpt (tänkte jag).
Sedan kom den smärtan också, den ägglossningsprutan jag kände igen då jag får den vanligtvis när jag ska ha min ägglossning. Hur är det möjligt?? :/ jag sprutar ju orgalutranen som FÖRHINDRAR ägglossning och tidig ägglossning... Givetvis ringer jag upp IVF kliniken på SU och talar om min oro och hon svarar; "Jag har hört detta förut men det ska inte vara någon fara, du kan inte ha ägglossning nu då du tar orgalutranen". Jag gick in och läste på familjeliv efteråt att det faktiskt var några (väldigt sällsynt dock) som faktiskt hade ägglossat för tidigt trots orgalutranen :(
Jag skulle ringa tillbaka imorgon igen.
Fasen också, ska man behöva oroa sig för detta med, att jag kanske inte har så många äggblåsor kvar eller värre, inga alls :((
Ingen som varit med om detta eller hört något liknande?
Håller tummarna på att det INTE var en ägglossning..