• Alex78

IVF 2015 ska vi följas?

Magda 01 skrev 2015-04-20 09:06:06 följande:

Hej nu ska vi börja andra omgången av ivf ???? mensen kom i går och nu väntar jag på att dom ska ringa från Huddinge ???? höra när jag ska börja ta sprutor :)

Vad spännande ! Längtar tills jag får börja med nästa försök!
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-04 10:18:41 följande:

Nu har jag pratat med kliniken. Ska börja ägglossningstesta nu. Men ägglossningen får inte komma på fredag, söndag eller måndag.

Suck. Den är beräknad på fredag. Och tidigare brukar den aldrig komma, så vi får hoppas på lördagen då. Annars får vi vänta en månad till helt enkelt...

Detta jobbiga pga att Huddinge har stängt på röda dagar och helger! :(

Håller tummarna för att du får ÄL på lördag!

Det låter ju jättedumt att Huddinge har stängt röda dagar, förstår verkligen din frustration!

Jag går på Sophiahemmet, de har öppet även på helger, men då betalar jag privat..
  • Alex78
    Lantlollan skrev 2015-05-05 18:49:13 följande:

Hej på er,

Har varit borta från FL några månader. Vårt första IVF/ICSI-försök misslyckades, men vi lyckades få två 5-dagars blastisar till frysen. Den 27/4 fick vi tillbaks en sådan och igår plussade vi. Vågar dock inte ta ut segern i förskott (erfarenhet av mf) - det är långt till mål. Vågar knappt ens glädjas lite grand, även om jag försöker. Men nu håller vi tummarna så hårt vi kan för att detta ska lyckas.

Hjärta

Grattis! Vad roligt ! Förstår dina känslor , man tar verkligen inget för givet när man genomgått en sådan här ivf-karusell..,

Håller tummarna för att det ska gå bra!
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-04 14:07:57 följande:
    Jätte jobbigt :/

Tack! Jag håller också tummarna ?
    Tack!

Var på VUL idag (dag 6) och blev lite besviken. De såg bara 4 större äggblåsor , men eventuellt kommer några små växa till sig. Jag går på normaldosen (150 gonal F) så förhoppningsvis behöver jag inte oroa mig för att mina ägg håller på och ta slut. Men jag är 37 (fyller idag) och man kan ju inte låta bli att tänka att det var dumt att vänta så länge... Jobbig känslomässig berg-och dalbana det här..
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-06 10:30:51 följande:
    Kan dem inte höja dosen lite då? :(

Ja jag förstår att det blir mer stressande ju äldre man blir :(

Grattis på födelsedagen! :)

Kram
    Tack så jättemycket!

Nej, av någon anledning ville läkaren inte höja dosen. Jag borde kanske frågat varför men litade på att hon vet vad hon gör. Det kanske beror på att jag tidigare blivit ordentligt överstimulerad på samma dos.

Funderar på om jag borde ringa kliniken för en eventuell dosökning ändå . Hoppas väldigt mkt på det här försöket som jag misstänker blir det sista innan sommaren.
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-06 12:22:28 följande:
    Ja, om du blev överstimulerad förut så är det säkert därför :(

Men ring och kolla med dem iallafall :)

Håller mina tummar så hårt jag kan på att det lyckas detta försök!!
    Tack, vad snällt!

Jag har pratat med dem nu och de sa att det inte brukar få så stor effekt om man höjer på dag 6 , men att de även vägt in att jag tidigare blev överstimulerad.

Så det blir väl till att fortsätta med samma dos, vågar ju inte gå emot läkarens ordination...
  • Alex78
    Lantlollan skrev 2015-05-07 08:17:37 följande:

Tack tjejer och grattis i efterskott Alex78!

Tack!
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-06 17:13:21 följande:
    Nej, precis. Det är bara att göra som dem säger och hoppas att det blir bra.

Jag håller iallafall tummarna :)

Håll också tummarna att min jäkla ägglossning kommer imorgon eller på lördag :D

Den får absolut inte komma på fredag eller söndag för då har kliniken stängt ju när det är dags för återföring :(
    Absolut! Håller tummarna hårt!
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-09 11:45:19 följande:

Ingen ägglossning idag heller...

Så nu är det bara att vänta en månad till...

Äsch vad tråkigt Madeleine! Det känns verkligen jobbigt när man måste hålla på och skjuta upp hela tiden. Tidigare i våras var jag tvungen att avvakta under 2 cykler bara för att jag hade en gulkroppscysta som vägrade försvinna. Så jag vet hur det känns.
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-09 13:03:17 följande:

Nu kom den glada gubben!

Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.

Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00

Vad roligt ! Och skönt att du slipper vänta en månad!

Jag har också fått goda nyheter. Idag på VUL såg de 10 äggblåsor , även om några var små. Det känns ju betydligt bättre än de 4 de såg i onsdags.

Det blir ägguttag på måndag!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?