• Alex78

IVF 2015 ska vi följas?

Skuggan80 skrev 2015-05-09 13:21:48 följande:

Hej,

Försöker läsa ikapp  i tråden men hoppar in så länge om det är ok?

Har en liten kille från tidigare IVF på Huddinge och påbörjade syskonförsök med FET för ca 5 veckor sedan. Det blev tyvärr inget, så därför får vi börja om på en annan klinik, privat. Det blir Sophiahemmet, någon annan som går där just nu?

Hej och välkommen!

Ja, jag går där. Hitintills har allt varit jättebra och jag kan absolut rekommendera dem.
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-09 17:53:45 följande:
    Ja jätte roligt :D

Åh grattis! Vad bra :)

Vi kommer vara ruvare samtidigt du och jag :)

Kram
    Tack! Ja, det var så skönt att höra att äggblåsorna växt på sig bra.

Vad roligt att vi ruvar samtidigt!

Kram
  • Alex78
    Skuggan80 skrev 2015-05-09 20:09:35 följande:

Nu håller jag tummar för er som snart ruvare ska bli! =

Och kul att någon annan går på samma klinik och att man kan dela erfarenheter, ställa frågor eller undra tillsammans =)
    Första intrycket var bra för oss också!
    Jag ska fråga lite mer om hur äggplockningen går till, hann inte med allting.
    Träffar en barnmorska för menopur-info/instruktioner (fast jag har använt det tidigare vid första IVF fast på annan klinik) i slutet av maj.

Tack, vad snällt!

Fråga gärna mig också om du undrar något.
  • Alex78
    Skuggan80 skrev 2015-05-09 20:24:42 följande:

Absolut, snällt att du erbjuder dig att svara på frågor!
    Ser nu att min "glada gubbe" inte blev så bra  - konstigt min dator strular.

Egentligen har jag tusen frågor kvar som jag gärna hade velat ställa till Huddinge där jag gått tidigare men jag förstår att de prioriterar de som inte har barn och eftersom det här var syskonförsök försökte jag på något sätt ta upp så lite tid som möjligt. De var superstressade vid återföringen - som var ganska krånglig för min del (ja, det ska vara hur lätt som helst men inte alltid) och det har jag nu återberättat så gott det går för Sophiahemmet för att de ska vara förberedda.

Jag tycker att de allra flesta på Sophiahemmet är jättegulliga och jag tror säkert att de kommer ta sig tid att svara på dina frågor. Alla sjuksköterskor och barnmorskor är jättegulliga och även de flesta läkarna. Det finns en läkare som jag upplevde var stressad och inte så jättetrevlig då jag träffade henne - men i övrigt är läkarna mycket tillmötesgående och bra! Jag tror det är lite skillnad på att gå privat. Jag har även gjort ett ägguttag på fertilitetscentrum finansierat genom landstinget och då var det mkt mer stress och inte så bra bemötande från läkaren som gjorde ägguttaget. Så även om det är dyrt att gå privat finns det uppenbara fördelar.
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-11 10:48:10 följande:

Samma "kärring" ringde upp igen och sa att ja, men vi får väl räkna med lördag då! Så ni får komma in på fredag för återföring!

Men då valde jag att säga nej. Jag väntar hellre en månad för att vara på säkra sidan eftersom att ni inte kan ge mig ett konkret svar.

Men då vill jag ha stimulerat, för min ägglossning är beräknad på en helg nästa månad också...

Det kan inte jag lova!! Sa hon då...

Men jag var påstridig och sa att hon minsann får skicka in en remiss om det till läkaren, för jag vill inte få ägglossningen på fel dag nästa månad också...

Usch vad ledsen man blir på dem.

Men det är väl inte hela världen att vänta en månad till, hellre att det blir rätt.

Sen är väl inte stimulerat så bra, men det känns säkrare, så att jag inte behöver vänta tills i augusti och kanske ännu längre :/

Usch, vad tråkigt det är med inkompetent vårdpersonal! Stackars dig som måste ha med sådana att göra.

Tycker att de måste förstå att en ivf i sig är väldigt emotionellt påfrestande och det sista man behöver då är att hålla på att bråka med dem. Det är verkligen inte professionellt att vara nedlåtande, usch!

Kan också förstå att du inte vill riskera ett embryo i onödan!

Men tråkigt att vi inte ruvar samtidigt förstås.

Gjorde ägguttag idag, det gjorde ovanligt ont av någon anledning (fast bara på ena sidan konstigt nog). Men 9 ägg blev det så nu hoppas jag så många som möjligt blir befruktade. I såna fall embryoåterföring på ons!

Kram
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-11 12:56:38 följande:
    <3

Håller tummarna att många blir befruktade och fina! :)

Kram
    Tack!!
  • Alex78
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:23 följande:

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter

Usch vad tråkigt, beklagar lantlollan.

Jag har aldrig varit med om missfall då jag aldrig ens lyckats bli gravid men jag förstår att det måste vara jättejobbigt.

Jag gjorde ägguttag igår, 9 ägg fick de ut. Idag hörde vi att 6 har befruktats och om det finns ett tillräckligt fint embryo imorgon blir det ET imorgon.

Kram
  • Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-12 16:43:51 följande:
    Vad härligt! Lycka till med ET imorgon. Håller tummarna för er :)
    Va snällt! Ja, hoppas det går bra, alltid så nervöst det här...
  • Alex78
    MissX skrev 2015-05-14 15:24:15 följande:
    Blåblomman och 89Madeleine jag har också återförande i morgon!

Fick ut 5 ägg varav tre hade blivit befruktade då jag pratade med dem igår.

Vart går ni och hur många ägg fick ni ut vet ni hur det gått för äggen? :)

Jag tänkte vänta med att fråga men kunde inte hålla mig!

:) :)
    Hej!

Jag håller tummarna för er alla!

Jag hade återföring igår onsdag och fick tillbaka ett 4 celligt embryo. Detta är vårt andra försök, men efter besvikelsen förra gången vågar man knappt hoppas.

Vi fick denna gång 9 ut ägg varav 8 blev befruktade. De odlas vidare nu och vi hoppas att åtminstone något kommer vara tillräckligt fint för frysen. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm .
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-15 15:06:38 följande:

Nu är man ruvare igen :)

Testdag 28/5

Spännande!

Min testdag är den 29:e!

Håller tummarna för alla oss ruvare!
  • Alex78
    Blåblomman skrev 2015-05-16 13:59:18 följande:
    Ja jag tror att Lutinus kan göra så att mensen dröjer upp till en vecka.
    För mig sköt lutinus upp mensen 4 dagar vid förra ivf försöket. Lika bra att vara inställd på att även om mensen är sen behöver man inte nödvändigtvis vara gravid. Då blir man mindre besviken sen..
  • Alex78
    MissX skrev 2015-05-17 11:17:04 följande:
    Ja man vill såklart inte hoppas för mycket. Men ändå så finns ju hoppet så länge motsatsen är bevisad. Usch hemska väntan!

Jag tänker att om det inte går nu kan vi ju ta ett fryst embryo och går inte det kan vi göra det igen och igen och sedan göra om behandlingen från början. Men jag vill verkligen inte gå igenom det igen!

Vad gör ni för att inte tänka för mycket tills man får ett besked?

Kram
    Jag är verkligen inte rätt person att svara på det. Igår satt jag och sökte på nätet efter "symtom ruvardag 5", vilket inte på något sätt hjälpte... Varje symtom jag känner ger mig hopp, tex. Illamående, molvärk som jag kände igår. Men illamående är väl en biverkning av lutinus om jag inte minns fel?

Jag tycker dessa dagar innan grav testet är hemska och vill bara vrida fram klockan.

Det är ju ännu jobbigare det datum mensen är beräknad (BIM) och varje toalettbesök blir ångestfyllt.
  • Alex78

Hej!

Hur går det för er andra som ruvar?

Skälv håller jag på och analyserar symtom hela tiden och håller på att bli tokig .

Tidigare hade jag illamående, men det känner jag inte längre. Och brösten ömmar klart mindre nu. Det kan väl inte vara ett gott tecken ?!

Är på ruvardag 7 om man räknar ET dagen som dag 0.

Det enda symtom jag har är lite molvärk i magen .

Det är verkligen fruktansvärt jobbigt det här!

• Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-20 14:51:40 följande:
    Är inne på ruvardag 5 idag med min blastocyst. Hade lite molvärk igår kväll, men annars ingenting...

Det är fruktansvärt psykiskt jobbigt det här.

På fredag är BIM...

Går som på nålar...

Det är jobbigare nu än dem andra två gångerna :(

Kram
    Vad skönt att jag inte är ensam om de här känslorna!

Detta är mitt andra försök och jag tycker det skulle kännas så jobbigt om även detta misslyckades. I såna fall får jag vänta tills efter sommaren till nästa försök vilket skulle kännas supertungt.

Vi får stötta varann under denna tunga tid!

Kram
  • Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-20 15:06:07 följande:
    Jag är på ruvardag 4 med en blastocyst. Tiden går så saaaakta. Ömma och svullna bröst (gått upp en kupa) och kissnödig konstant men det är säkert pga Lutinus.

Förra gången fick jag mens 14 dagar efter ÄP så jag tror jag har BIM på måndag. Suck...
    Men om du har fått större bröst som ömmar är ju detta säkert ett gott tecken!

Jag är också kissnödig ofta, hoppas det är ett gott tecken. Man får gripa efter halmstrån här....
  • Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-20 16:59:42 följande:
    Ja det är bara till att hoppas. Hur går det för dig?
    Jag hoppas fortfarande, och blir glad såfort jag känner molvärk eftersom vissa säger att det är ett graviditets tecken. Men samtidigt oroar jag mig pga att det i princip är mitt enda symtom. Är livrädd för att få mens på måndag som är BIM för mig. Känns dock bättre att få dela med sig av sina tankar i denna tråd.
  • Alex78
    MissX skrev 2015-05-20 19:36:43 följande:
    Jag har BIM på söndag och är så nervös! Jag har inga symptom alls förutom lite mensvärk till och från. Ena gången på höger sida andra gången på vänster tredje gången ingenting. Ska bli skönt att veta om det är plus eller minus! Om massa dagar...
    Ojdå, då är du och jag i princip i samma sits!

Håller tummarna för oss båda!
  • Alex78

Nu är illamåendet tillbaka. Kan detta vara ett gott tecken?

Om man jämför med förra ivf:n som misslyckades känner jag mig annorlunda, har fler symtom nu eftersom jag inte hade några alls förra gången kan man ju inte låta bli att hoppas!

Jag kommer nog tjuvtesta tror jag, i alla fall ett par dagar innan testdagen som är 29 maj!

• Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:08 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Nej , va tråkigt Madeleine. Det är för jävligt!

Jag tror mitt försök också är på väg att misslyckas, har inte längre några symtom och det känns verkligen som mensen är på väg. Tog ett negativt grav test idag, visserligen bara på ruvardag 10 men jag har efter det känt mig fruktansvärt nere.

Har också gått och tänkt på andra som får barn hur lätt som helst till höger och vänster och inte ens verkar reflektera över hur det är för oss andra. Livet kan vara så orättvist.

Kram!!
  • Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-22 15:58:40 följande:

Nån mer än jag som blir kissnödig hela tiden? De senaste 3 dagarna har jag kissat 12-13 ggr per dag. Har svullna och ömma bröst men annars inget. Är på rd 6

Jag hade det för några dagar sen men inte längre. Misstänker att det här kommer gå åt pipan eftersom symtomen är borta .

Jag tror att det är ett bra tecken att vara kissnödig och håller tummarna för dig.
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?