EnAnonumius skrev 2015-01-28 23:35:55 följande:
Vilka är dessa "vi" du hänvisar till? Klara du inte av att använd "jag"?
Att dessutom skriva "Hur skall vi tolka dig" är en härskarteknik.
Den kallas för "Vi-Strategin", vilken går ut på att "ingen annan får tycka annorlunda än dig".
Märkligt nog så har flera klarat av att läsa mina inlägg och verkligen att förstå dem också.
Så det är väldigt korkad taktik, av dig att sitta och fråga "Hur skall VI tolka dig".
Jo den fråga var en s.k Rävsax/Komplex/Ledande fråga. Då den innehåller en premiss.
Din formulering innehåller en premiss (antagande). Det är detta som just skapar en Rävsax/Komplex/Ledande fråga.
En premiss som dessutom lägger ord/åsikter i min mun samtidigt.
EnAnonumius skrev 2015-01-28 23:42:23 följande:
Ytterligare igen ett fint skolboks exempel på Ledande/Rävsax/komplex fråga.
Din fråga innehåller en premiss. En premiss som du saknar helt stöd att använda.
Jag är så trött på att folk måste lägga åsikter och ord i munnen på andra på ett eller annat sätt.
I detta fall (igen) via en Ledande/Komplex/Rävsax fråga så lägger du åsikter/ord i min mun.
Jag skiter i vad Rataex skrev. Det var inte han jag citerade. Glömde du att dubbelkolla VEM jag hade citerat innan du svarade?
Jag gjorde bara ett ENKELT tillägg till vad "mr me" skrev i sitt inlägg #158. INTE Rataxes inlägg #158 som du sitter och hänvisar till.
Det märkliga är att du tycks även missa helt att "mr me"s inlägg #158 hade en citering av ditt inlägg #146.
Så det är helt ovidkommande med vad han, Rataxes, skrev, och har inget med saken att göra med mitt tillägg på "mr me" inlägg #158. Inlägg #158 som hade en citering av #146.
Se så gör om gör rätt, och lägg ned din korkade ovana att lägga åsikter/ord i min mun i fortsättningen. Även vid Komplexa/Ledande/Rävsax frågor i framtiden. Jag är bara så jävla trött på de fasonerna från dig och andra som håller på på det sättet.
EnAnonumius skrev 2015-01-28 23:46:20 följande:
Jag har gett en förklaring. Kan du inte acceptera det så är det dina egna problem. Inte mina.
Men kom ihåg även om ett felaktigt påstånde är och för bli ett felaktigt påstående.
Det kommer aldrig att bli rätt även om du sitter och uprepar ett felaktigt påstående om och om igen.
Jag upplever det som att du hela tiden passar dig noga för att kritisera främlingsfientlighet/nazism och att du i stället gärna går till försvar eller förminskar deras handlingar ( Svenskar blir nazister eftersom invandrarna utsätter dem för rasistiska hatbrott/varför prata om nazister när kommunisterna var värre o.s.v.) När jag upprepar dina påståenden så hoppas jag självklart på att du ska förtydliga vad du menar men du svarar hela tiden med att hävda att jag använder olika härskartekniker. Förmodligen måste vi konstatera att vi inte kommer att förstå varandra.