Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

mr me skrev 2015-01-29 00:03:13 följande:
    Det var vänsterextrema våldsgrupperingar som arrangerade. Megafonen var en av dem, de som enligt polisen låg bakom invandrarkravallerna i Husby 2013. Det var samma politiska grupperingar som bara någon vecka innan attackerat SMR:s demonstration.

SMR gav sig inte på en antirasistisk demonstration på "måfå" om du nu tror det och det var ju inte utan anledning som flera av vänsterextremisterna var knivbeväpnade och en av dem dessutom dömdes till fängelse för mordförsök.

Så jag sprider inte lögner, jag sprider fakta. Jag kan inte hjälpa att du tycks tro på din egen propaganda om att SMR, helt utan vidare, skulle få för sig att attackera helt oskyldiga demonstranter.
    Du är nazist va?
  • KillBill

"Södertörns tingsrätt har nu funnit det bevisat att folksamlingen - nazisterna - agerat med ett gemensamt ordningsstörande uppsåt och uppvisat ett gemensamt uppsåt att hindra polisens tjänsteåtgärder i samband med demonstrationen. Det är också bevisat att folksamlingen gemensamt gått till förenat våld på person. Och då är kriterierna uppfyllda för brottet våldsamt upplopp.

? Det har för tingsrätten varit uppenbart att det varit folksamlingen som först angripit de demonstrerande genom att de, så snart de anlände till torget, börjat springa och kasta flaskor mot dem, säger tingsrättens ordförande, rådmannen Claudia Vadaszi i ett uttalande"

www.aftonbladet.se/nyheter/article18610174.ab

• KillBill

Jag har funnit att FL är fyllt av människor som gärna försvarar främlingsfientliga och eller nazister men som röstar på något av "gammelpartierna". Väldigt speciellt fenomen. Obestämd

• KillBill
    KillBill skrev 2015-01-29 00:19:20 följande:

"Södertörns tingsrätt har nu funnit det bevisat att folksamlingen - nazisterna - agerat med ett gemensamt ordningsstörande uppsåt och uppvisat ett gemensamt uppsåt att hindra polisens tjänsteåtgärder i samband med demonstrationen. Det är också bevisat att folksamlingen gemensamt gått till förenat våld på person. Och då är kriterierna uppfyllda för brottet våldsamt upplopp.

Det har för tingsrätten varit uppenbart att det varit folksamlingen som först angripit de demonstrerande genom att de, så snart de anlände till torget, börjat springa och kasta flaskor mot dem, säger tingsrättens ordförande, rådmannen Claudia Vadaszi i ett uttalande"

www.aftonbladet.se/nyheter/article18610174.ab

Dessa nazister har alltså startat ett våldsamt upplopp, kastat flaskor etc. mot en fredlig demonstration på ett förortstorg där det funnits barnfamiljer och pensionärer.

• KillBill
    mr me skrev 2015-01-29 00:41:21 följande:
    Det är väl ingen som ifrågasätter det?

Det var ju en "hämnd" för att vänsterextremisterna tidigare angripit SMR:s demonstration och troligen till viss del även en hämnd för angreppet på SvP:s demonstration.

Det verkar som att du inte riktigt förstår sammanhanget, eller?
    Och du tycker att det var ok att hämnas på en fredlig demonstration på ett förortstorg bland barnfamiljer och pensionärer. Jo, jag förstår ditt konservativa sammanhang.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-01-28 23:42:23 följande:
    Ytterligare igen ett fint skolboks exempel på Ledande/Rävsax/komplex fråga.
    Din fråga innehåller en premiss. En premiss som du saknar helt stöd att använda.

Jag är så trött på att folk måste lägga åsikter och ord i munnen på andra på ett eller annat sätt.
    I detta fall (igen) via en Ledande/Komplex/Rävsax fråga så lägger du åsikter/ord i min mun.

Jag skiter i vad Rataex skrev. Det var inte han jag citerade. Glömde du att dubbelkolla VEM jag hade citerat innan du svarade? 

Jag gjorde bara ett ENKELT tillägg till vad "mr me" skrev i sitt inlägg #158.  INTE Rataxes inlägg #158 som du sitter och hänvisar till.

Det märkliga är att du tycks även missa helt att "mr me"s inlägg #158 hade en citering av ditt inlägg #146. 

Så det är helt ovidkommande med vad han, Rataxes, skrev, och har inget med saken att göra med mitt tillägg på "mr me" inlägg #158. Inlägg #158 som hade en citering av #146.

Se så gör om gör rätt, och lägg ned din korkade ovana att lägga åsikter/ord i min mun i fortsättningen. Även vid Komplexa/Ledande/Rävsax frågor i framtiden. Jag är bara så jävla trött på de fasonerna från dig och andra som håller på på det sättet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Men vilken annan tolkning kan man göra av ditt tillägg än det jag gör? Varför inte förklara det i stället för att ifrågasätta mitt sätt att debattera?
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-01-29 02:28:00 följande:
    Då du är så sugen på att sätta dit nassedemonstranter så kanske du skall fundera på detta.

Vänsterextremister från delar av Europa, inklusive Sverige,, förstörde hela Göteborgs Avenu och kringliggande gator, när det skulle "demontera" mot Eu-topmötet som hölls 2001.
    Dessa vänsterextriminister bokstavlig talat högg upp asfalt från gatan, högg tegelstenar ur byggnader och idkade direkt vandalisering i stället för demonstration.  Affärens restauranger etc, gick med förluster då de var tvungna att håla stängt under flera dagar..
    Avenyn och kringliggande gator till Avenyn så ut som en krigszon..

Göteborgs kommun fick en jävla dyr nota att betala för skadegörelsen som orsakades av vänsterextriminsterna, och det var från vänster organisationer som är även "antirasister"..

Då skall du hålla i minnet detta handlade om ett Eu-toppmöte. Jag vågar knappt drämma hur Göteborg skulle sett ut efter deras härjningar om de skull göra "mot demonstration" mot Nazismen.

Alltså jag har varken läst eller hört att nassedemostranter har vandaliserat på sina demonstrationer på motsvarande sätt någonsin i något land och huggit upp gator och knacka loss tegelstenar från byggnader och förstört stora delar av en stad på det sättet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Jag noterar att du fortsätter att hysa oro för att något kan hända nazister i stället för att ta avstånd från främlingsfientlighet.

Givet tråden tema, antar jag att man kan göra kopplingar till lasermannen i Stockholm, Peter Mangs i Malmö eller Ander Behring Breivik i Oslo men Göteborgskravallerna?
  • KillBill
    Anonym (e) skrev 2015-02-05 21:45:26 följande:
    Jaha, visste du inte det? Har du aldrig hört om KGB och att Putin själv sökte till det? Aldrig hört hans uttalanden?
    Jamen det var ju precis det jag sa. Inte har Europa lärt sina läxor...

Så SD har gått och blivit kommunistlakejer?

• KillBill
    Anonym (e) skrev 2015-02-05 22:54:05 följande:
    Ursäkta, jag förstod nu inte hur du menade?

Du skriver att Putin är en kommunist och Sverigedemokraterna är faktiskt det parti i riksdagen som är mest Putinvänligt. Bl.a. har Sverigedemokraterna i Europaparlamentet röstat på den Rysslandsvänliga linjen i flera omröstningar, vilket de har fått mycket kritik för. När ordförande för Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU),  Gustav Kasselstrand på Twitter skriver att han hellre välkomnar Putin än Obama till Stockholm visar han tydligt var han har sina sympatier.

Jag kan inte tolka det på annat sätt, än att du anser att Sverigedemokraterna är kommunistlakejer. 

Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?