Inlägg från: Anonym (Jobbigt nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbigt nu)

Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...

Jag måste skriva av mig lite. Ni behöver inte läsa..

Det negativa:

Sedan jag började visa henne intresse mer öppet känns det som att hon svalnat. Hon viker undan blicken ganska snabbt när jag ser henne i ögonen. De senaste dagarna har hon inte satt sig mitt emot. Har inte fått några komplimanger för mitt utseende på hela veckan. Hon tittar inte på håll längre på samma sätt som hon gjort tidigare. Emellanåt pratar hon mycket om sin partner. Hon lever faktiskt ihop med en man och har en dotter i min ålder!

Det positiva:

Hon ler varje gång hon ser mig eller när vi pratar, ögonen lyser. Varje gång vi pratar så reser hon sig och ställer sig jämte mitt skrivbord. Ofta ställer hon sig jämte mig för att prata eller visa något och då behöva luta sig mot mig/över mig. Så nära att jag känner hennes andedräkt. Så gör hon inte med någon annan kollega. Igår vid middagen satt hon och pratade med en annan kollega och när hon hörde att jag berättade en historia till några andra kollegor så märkte jag att hon ville lyssna på det jag sa och inte lyssna på kollegan. Hon rör ofta vid mig. Tog mig på låret igår efter middagen. Hon har pratat om att hon vill se min lägenhet (bor i en mycket speciell lägenhet). Hon har indirekt bjudit hem mig till sig för att kolla på konstsamlingen och för att simma (när deras poolhus blir klart). Vi hörs emellanåt på sms. Hon HAR faktiskt sagt till mig att jag är en otroligt söt tjej, att jag har ett vackert leende, fint hår och snygga kläder. För någon vecka sedan sa hon att jag kunde bli modell. Hon har suttit och bara fullkomligt överröst mig med komplimanger vid ovan nämnda AW. Detta dök upp hos mig från ingenstans. Kanske är det så att hennes intresse har väckt mitt intresse. I förrgår lånade hon ut sin splitternya halvmiljoners bil när jag skulle uträtta ett ärende på lunchen. Hon erbjuder sig alltid att skjutsa hem mig efter utekvällar. Hon har hittat på ett smeknamn till mig som hon ibland använder på jobbet.

Vad har jag gjort för att visa mitt intresse:

Hållit kvar ögonkontakten helt sjukt onödigt länge. Söker hennes blick. Försökt göra henne lite svartsjuk för att söka reaktion (onödigt, jag vet, va desperat). Sagt att jag tycker hon är väldigt vacker och skämtar om att hon är den snyggaste på jobbet. Frågat henne massa onödiga frågor på jobbet så hon får en anledning att komma över. Sökt hennes ögonkontakt på håll. Tittar upp och möter henne med ett leende när hon kommer in på kontoret. Blir nervös i hennes närhet och fumlar ibland när vi pratar. Klätt av henne med blicken, många gånger! Sagt att jag är attraherad av henne. Jag undrar dock om hon verkligen hörde vad jag sa.

Jag blir inte riktigt klok på detta. Om det verkligen är möjligt att inbilla sig eller om det handlar om något helt annat. Hade jag haft mer mod hade jag sagt något men jag är så rädd för att förstöra vår kollege-relation. Jag vill inte byta jobb.

Jag vill klä av henne på riktigt. NU!

Mitt nästa hopp står till konferensen vi ska på i maj eller om hon bjuder hem mig innan dess. Har flera gånger nämnt att jag vill se deras gigantiska hus!

Jag hoppas hon planerar att bli full i helgen och råkar skicka något oanständigt sms. Hör hon inte av sig i helgen så tar jag en paus från detta.

• Anonym (Jobbigt nu)
    Anonym (Nike) skrev 2015-03-06 18:23:30 följande:

Bli full själv och skicka ett oanständigt SMS ;) tar hon illa upp är det ju bara att säga att du skulle skicka till din kille :)

Jobbar på det!
  • Anonym (Jobbigt nu)
    Anonym (Nike) skrev 2015-03-06 20:28:17 följande:

Vackert ;)

Då får du ge mig tips på vad jag kan skriva!
  • Anonym (Jobbigt nu)

Är det inte framfusigt att skicka sms såhär på fredagkvällen då?

Senaste tiden har det varit jag som hört av mig först via sms. Bör jag låta henne höra av sig först?

• Anonym (Jobbigt nu)

Många svar sedan senast jag kollade.

Jag har vid flera tillfällen bemött huruvida jag skulle ha riktiga känslor för den här kvinnan eller ej. Jag tänker bara säga en sista gång att jag enbart är intresserad av en sexuell relation, inget annat.

Jag har heller aldrig påstått mig vara helt övertygad om hennes känslor/tankar. Jag tvekar ju hela tiden och har emellanåt varit helt övertygad om att allt bara är i mitt huvud. Tills dess att vi ses och hon säger eller gör något som får mig på andra tankar igen. Min osäkerhet finns att tydligt finna i mina tidigare inlägg.

Jag är heller ingen velpotta. Detta är ingen snuskig novell i en tidning utan det händer i verkliga livet där mycket står på spel. Jag tänker inte stressa iväg och göra något olämpligt för att andra ska få nöjet att läsa. Det handlar om mitt liv, hennes liv och vårt liv tillsammans på jobbet! Det är också nästan 30 års åldersskillnad.

Jag tänker gå försiktigt fram och känna av stämningen. Har hon tröttnat så må det vara så. Då kan jag inte göra något åt det.

• Anonym (Jobbigt nu)

Visst tycker jag det är lite jobbigt med hela situationen. Men jag mår inte så pass dåligt att jag vill stressa fram ett svar.

Efter helgen ska jag göra en framstöt och fråga om vi inte ska ta en vinkväll tillsammans. Bara vi två.

Jag vill verkligen inte stressa med detta.

• Anonym (Jobbigt nu)

Efter några av svaren ovan blir jag ju ännu mer skraj att jag bara har inbillat mig allt. Därför känns det extra viktigt att gå långsamt framåt.

Ska kanske bara ägna nästa vecka åt att känna av stämningen och inte tänka så mycket på det.

• Anonym (Jobbigt nu)
    Anonym (I samma båt) skrev 2015-03-07 23:07:38 följande:

Har följt tråden med stort intresse eftersom jag befinner mig i en rätt så liknande situation själv. Skillnaden är att jag inte lever i ett öppet förhållande och att jag tror att jag faktiskt är förälskad i min ca 15 år äldre, kvinnliga kollega.

Jag är alltså kvinna i 40-årsåldern. Gift (lyckligt) med två barn. Hon är alltså ungefär 15 år äldre och lever med en man. Inga barn.

Vi har jobbat ihop i ett par år och har kommit varandra oerhört nära. Vi kommunicerar helt filterlöst och hon vet precis allt om mig och har tillgång till hela min själ. Hon i sin tur har blottat mer av sitt känsloliv för mig än vad jag tror hon har gjort för någon annan människa. Hon är så magiskt vacker och vi har de mest fantastiska samtal och det liksom glittrar om oss när vi är tillsammans.

Mitt problem (ett av dem) är att jag är så otroligt rädd om vår vänskap, vår närhet och vår förtrolighet att jag nog aldrig skulle våga berätta att jag känner mer för henne än bara vänskap. Risken att hon skulle få panik och "fly" är alldeles för stor. Jag har hellre kvar vänskapen. Vi brukar skämta om att vi borde bli tillsammans men det finns nog ett stygn av allvar hos oss båda och jag drömmer om att få hålla henne i mina armar och åtminstone få kyssa henne en enda gång.

Vi hade firmafest nyligen och jag skulle hjälpa henne att fästa ett smycke och mina händer darrade som asplöv. Jag hade liksom handen innanför hennes klänning! Hon i sin tur rättade till mitt BH-band som syntes och känslan av hennes hand mot min hud... Vi säger ofta till varandra att vi tycker att den andra är fin och jag ser att hon ofta sneglar på mig i smyg. Vi sätter oss alltid nära varandra på möten och söker varandras blick.

Ett annat problem är att min man är väldigt monogam av sig och att otrohet är otrohet och jag håller med honom egentligen. Vi har pratat om att testa tjej-sex på ett extremt hypotetiskt plan och den diskussionen slutade väl med att jag skulle säga till om en sådan situation uppstod och så får vi väl prata om det då.

Det är svårt. Jag både vill och inte vill men som sagt så värderar jag vänskapen och närheten så oerhört högt att jag nog aldrig kommer att våga på riktigt. Om något ska hända måste det vara på hennes initiativ. Men till saken hör att vi arbetar i en väldigt stel organisation och hon står över mig i rang (inte min chef) och vänskapen ses inte riktigt med blida ögon av arbetsgivaren så vi kan inte riktgt umgås på ett naturligt sätt utanför jobbet heller.

Jag önskar dig all lycka, ts och hoppas att det blir som du vill till slut. Gå inte på för hårt bara. Även om hon flirtar med dig så är det ju ett väldigt stort steg mellan att flirta och att vara otrogen och med en annan kvinna dessutom. Det kanske måste få ta lite tid. Men som sagt, lycka till och jag följer händelseutvecklingen med stor spänning!

TACK för att du delar med dig! Jag känner igen mig mycket i din historia.

Jag tycker det känns tråkigt att din man är så monogam av sig. Det försvårar helt klart. Jag tycker att du ska ta diskussionen med honom och förklara vad du känner. Det försvårar ju också om du har riktiga kärlekskänslor för henne eftersom det kan göra det svårare för din man att godkänna då han faktiskt riskerar att förlora dig. Nu lever jag i ett öppet förhållande och på så vis har jag det betydligt enklare.

Jag avundas er vänskap! Önskar lite att jag också hade det så. Vi pratar, men mest om alldagliga saker. Pratade väl lite mer intimt den gången vi blev själva kvar på AW:n. Jag förstår att du är rädd att förstöra vänskapen. Fast å andra sidan har jag en gammal kk från ungdomstiden som idag är en av mina närmsta vänner! Vi gick i samma klass långt efter att vi slutat ligga och det var aldrig några konstigheter. Så man vet aldrig!

Jag tror att både du och jag ska ta det riktigt lugnt och se hur det utvecklar sig. Det är nog bra att hålla grytan puttrande med flirtande, komplimanger och så vidare!

Ni ska inte iväg på kurs, konferens eller liknande?

Lova att hålla mig uppdaterad! <3
  • Anonym (Jobbigt nu)
    Anonym (LA) skrev 2015-03-08 17:42:01 följande:

Vi vet inte om det stämmer! Man kan ana att det inte gör det med tanke på vad som skrivits.

Jag tänker inte ens kommentera det mer än att jag tycker du kan gå in på en riktig otrohetstråd och gnälla.
  • Anonym (Jobbigt nu)
    Anonym (I samma båt) skrev 2015-03-08 17:41:20 följande:

Ja, men visst är det så. När min vän klagar på rynkor, slapp hy och allt vad det är säger jag bara att hon är helt perfekt. Ingenting på henne är fult eller fel. Jag vet hur varenda linje går i ansiktet och det är bara så vackert.

Jag skriver under på det!
Svar på tråden Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...