Hej snygga 30 år äldre kvinnliga kollega. Din kvinnliga kollega vill ligga med dig eller nåt...
Jag måste skriva av mig lite. Ni behöver inte läsa..
Det negativa:
Sedan jag började visa henne intresse mer öppet känns det som att hon svalnat. Hon viker undan blicken ganska snabbt när jag ser henne i ögonen. De senaste dagarna har hon inte satt sig mitt emot. Har inte fått några komplimanger för mitt utseende på hela veckan. Hon tittar inte på håll längre på samma sätt som hon gjort tidigare. Emellanåt pratar hon mycket om sin partner. Hon lever faktiskt ihop med en man och har en dotter i min ålder!
Det positiva:
Hon ler varje gång hon ser mig eller när vi pratar, ögonen lyser. Varje gång vi pratar så reser hon sig och ställer sig jämte mitt skrivbord. Ofta ställer hon sig jämte mig för att prata eller visa något och då behöva luta sig mot mig/över mig. Så nära att jag känner hennes andedräkt. Så gör hon inte med någon annan kollega. Igår vid middagen satt hon och pratade med en annan kollega och när hon hörde att jag berättade en historia till några andra kollegor så märkte jag att hon ville lyssna på det jag sa och inte lyssna på kollegan. Hon rör ofta vid mig. Tog mig på låret igår efter middagen. Hon har pratat om att hon vill se min lägenhet (bor i en mycket speciell lägenhet). Hon har indirekt bjudit hem mig till sig för att kolla på konstsamlingen och för att simma (när deras poolhus blir klart). Vi hörs emellanåt på sms. Hon HAR faktiskt sagt till mig att jag är en otroligt söt tjej, att jag har ett vackert leende, fint hår och snygga kläder. För någon vecka sedan sa hon att jag kunde bli modell. Hon har suttit och bara fullkomligt överröst mig med komplimanger vid ovan nämnda AW. Detta dök upp hos mig från ingenstans. Kanske är det så att hennes intresse har väckt mitt intresse. I förrgår lånade hon ut sin splitternya halvmiljoners bil när jag skulle uträtta ett ärende på lunchen. Hon erbjuder sig alltid att skjutsa hem mig efter utekvällar. Hon har hittat på ett smeknamn till mig som hon ibland använder på jobbet.
Vad har jag gjort för att visa mitt intresse:
Hållit kvar ögonkontakten helt sjukt onödigt länge. Söker hennes blick. Försökt göra henne lite svartsjuk för att söka reaktion (onödigt, jag vet, va desperat). Sagt att jag tycker hon är väldigt vacker och skämtar om att hon är den snyggaste på jobbet. Frågat henne massa onödiga frågor på jobbet så hon får en anledning att komma över. Sökt hennes ögonkontakt på håll. Tittar upp och möter henne med ett leende när hon kommer in på kontoret. Blir nervös i hennes närhet och fumlar ibland när vi pratar. Klätt av henne med blicken, många gånger! Sagt att jag är attraherad av henne. Jag undrar dock om hon verkligen hörde vad jag sa.
Jag blir inte riktigt klok på detta. Om det verkligen är möjligt att inbilla sig eller om det handlar om något helt annat. Hade jag haft mer mod hade jag sagt något men jag är så rädd för att förstöra vår kollege-relation. Jag vill inte byta jobb.
Jag vill klä av henne på riktigt. NU!
Mitt nästa hopp står till konferensen vi ska på i maj eller om hon bjuder hem mig innan dess. Har flera gånger nämnt att jag vill se deras gigantiska hus!
Jag hoppas hon planerar att bli full i helgen och råkar skicka något oanständigt sms. Hör hon inte av sig i helgen så tar jag en paus från detta.