Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
Hej! Jag hoppar in här, har tjuvläst tråden länge ????
Var på första besöket i Umeå i måndags och har idag börjat med spruta. Sååå himla spännande.
Hej! Jag hoppar in här, har tjuvläst tråden länge ????
Var på första besöket i Umeå i måndags och har idag börjat med spruta. Sååå himla spännande.
Ska inte vara frågetecken utan en smileygubbe :)
Kan tänka mig att det är väldigt nervöst. Känner själv att jag bara vill att tiden ska gå tills man har typ alla svar, det är och har varit en himla väntan hela tiden.
Det är vårt första IVF, har försökt själva i drygt två år och de hittar inget "fel" på någon av oss under utredningen så jag har bestämt mig för att det ska funka helst på det första försöket (jag e säkert den första som tänker så ;) )
Läkaren vi träffade hette Leif, förstod på barnmorskan att han bara kom dit och jobbade ibland men de var alla väldigt trevliga.
Känns kul att kunna följas åt och dela sina tankar med nån/några som är i ungefär samma läge.
Håller alla tummar att det funkar för er!
Åh så härligt att få åka till London och perfekt timing nu när du väntar så går tiden lite fortare.
Jag är 35 och min kille 34.
I vilken ålder är ni och är det första försöket? Har kanske stått tidigare...
Spännande och få höra på tisdag, då ska jag på första ultraljudet. Tycker att jag haft lite känningar idag typ som mensverk på ena sidan. Har även lite ångest för den andra sprutan som jag ska börja med imorgon. Är spruträdd och den såg så mkt tjockare ut. Hade du nå känningar efter sprutorna?
Sååå himla tråkigt mikaaaaela! Skickar en styrkekram trots att det säkert inte gör det lättare för er. Försöker intala mig själv att jag måste vara förberedd på att det inte går men vet samtidigt att jag kommer bli så otroligt ledsen och besviken om det blir så.
Ge inte upp! Jag tänker som så att de säger att 70% lyckas efter tre försök.
Min spruta heter Puregon och ikväll är det som sagt dags att börja med Orgalutran. Imorgon blodprov och ultraljud på tisdag och torsdag. Det rullar på snabbt när man är igång. Nu vill jag ha datum på äggplock men det lär jag väl få veta på torsdag. Hur var det för er? Fick ni veta efter sista ultraljudet?
Håller tummarna för dig imorgon, smillan83!
Kram kram
Men neeeej! Så himla trist! Förstår att du inte orkade gå på jobbet. Man måste nog få vara rejält ledsen och sedan ta nya tag.
Förstår oxå att du vill försöka igen så fort som möjligt. Vet du om du kan börja direkt igen lr om man måste vänta och blir det någon behandling lr sätts det frysta in i en naturlig cykel?
Hoff nu blir jag om möjligt än mer nervös när det ej gått för er...
Fick dock fortsätta med min vanliga dos efter dagens ultraljud.
Styrkekramar i massor!!!
Blir äggplock på måndag. Hoj så spännande och nervöst det känns nu.
De såg 3 större äggblåsor och flera mindre. Hon lät då positiv när hon ringde från Umeå.
Hon trodde att det skulle bli insättning ons/tors lr lördag.
Jobbigt att göra om hela processen Mikaaaela men hoppas att ni lyckas båda två nästa gång och även jag. :)
Hej hej! Det gick bra igår, de hittade 6 ägg och om allt går bra så ska jag tillbaka på onsdag för återinförande. :) Nu är jag mest nervös att de ska ringa och säga att inget befruktats. Hoj, vad man är nervös hela tiden....man blir galen.
Själva plocket gick bra, jag kände ingenting men efteråt tog det väldigt ont och jag fick låna en tensemaskin som var helt magisk och smärtan försvann ganska så snabbt. Hade dock känningar resten av dagen. Känner fortfarande lite, speciellt om jag hostar.
Vi bor betydligt längre norrut än Umeå så det gör denna resa än jobbigare än den redan är med många timmar i bil varje gång. Fick tom åka 12 mil enkel väg för ultraljuden.
Vad säger era respektive om allt detta? Min har många funderingar,myror han börjar bli rätt "rädd".