• I norr

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Åh, vad avis jag blir på er som är gravida.

Spännande att få gå på ultraljud imorgon Milaaaela, få blir säkert lite mer verkligt. :) du måste skriva å berätta sen.

Imorgon är det dags för äggplock igen.

Sist va jag rätt nöjd över att bara få känna mig gravid ett tag iaf efter återförandet men nu känns det som att jag bara vill att tiden ska gå så jag vet om det blir något lr inte.

• I norr

Då va plocket gjort. Denna gång fick de ut 9 ägg vilket va tre fler än förra gången så det känns bra.

Nu hoppas vi bara att rätt ägg sätts tillbaka på fredag och att det går att frysa ner något men som sagt så ska ju inte det behövas förutom kanske till ett syskon. ;)

• I norr

Nu är det ett nytt pyre i magen. Hoppas hoppas den stannar där nu!

8 av 9 ägg blev befruktade så får vänta till efter helgen å se om något går att frysa.

Nu ska jag försöka hitta centrum här i Umeå å gå lite i affärer innan jag åker tillbaka till husvagnen i Piteå.

• I norr

[quote=75469285][quote-nick]Lae88 skrev 2015-06-27 09:07:50 följande:[/quote-nick]Fick precis mens!

Mitt liv har rasat samman igen :,([/

Åh,nej! Värsta mardrömmen! :(

Till mig sa kliniken att man ändå ska fortsätta med lutinus fram till testdagen och testa då för att man kan få blödning men ändå vara gravid men jag hade just testat så tog nån dag till men inte alla tre.

Styrkekram till dig!

• I norr
    Lae88 skrev 2015-06-27 12:48:51 följande:

känns precis som vanlig mens, och Mycke färskt blod.

Tror inte jag är gravid. :(

Har du haft blödning och ändå varit gravid?

Tack <3

Nej, har aldrig varit gravid. Jag kände oxå att det va mens, kom på exakt rätt dag osv. Hade dessutom testat negativt två ggr (före testdag). Kände mig säker på att det inte va något men när dom sa så tändes ju såklart ett mini hopp iaf.

Känns som att man kan sluta med dom men skrev bara vad de sa till mig.
  • I norr

Såg precis på mailen att endast ett ägg gått till frysen, men det är ju bättre än sist iaf. Tror dock man kommer va grymt nervös över att de inte ska klara upptiningen.

Annars känner jag inte mycket alls förutom igår då jag hade lite känningar i magen nästan hela dagen å främst under promenaden. Tycker jag känner mycket mindre än sist, nästan så att jag glömmer bort det ibland. Jätte konstigt. Är dock rätt inställd på att det inte kommer gå... Känns som overkligt att man faktiskt skulle lyckas nångång.

Hur mår ni som är gravida Mikaaaela och Smillan83? :)

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-06-30 11:38:52 följande:

Ja ett embryo i frysen är absolut ju bättre än inget! Blir ett fint syskon till knytet i din mage :)

E ju det kluriga när man tar Lutinus, att man inte vet vad som är vad av det man känner, det var så skönt nu med det ostimulerade försöket, att jag visste att det jag kände redan på RD 4 inte var som nåt låtsashormon som spökade!

Det kommer gå den här gången INorr, jag tror på det och håller alla tummar å tår för er!

Lever fortfarande i en overklighetsbubbla :) Så overkligt att det här händer mig, att jag faktiskt får vara gravid :)

Har lite växtvärk från magen då och då, oftast på förmiddagarna och känner mig mer trött än vanligt på eftermiddagarna, annars är allt som vanligt!

Går ca en timmes promenader varje kväll, frågade hon jag pratade med på IVF kliniken om jag kunde börja jogga, men det tyckte hon inte! Kanske blir för guppigt!

Och sex vill jag vänta med själv, är så rädd om pyret!

Går in i v 6 imorgon!

Så mycket glädje det här lilla pyret redan fört in i vår familj trodde jag inte var möjligt!

Blivande farmor började storgråta när hon fick veta att hennes första barnbarn är på väg!

Vi är så lyckliga och tokkära i den där lilla mm stora gobiten!

Åh va härligt det låter!

Själv tycker jag att tiden kryper fram. En vecka sedan insättning idag. Hade tänkt testa på onsdag vilket är dagen innan förväntad mens men nu fick jag tandläkartid då på morgonen så kanske avvaktar till torsdag lr så blir det på tisdag. Men om det blir som sist så börjar det komma lite brunt på måndag. Ska helt enkelt avvakta lite denna gång och hoppas på positivt besked.

Hur mår du Mikaaaela?
  • I norr

Fan fan fan! Nu har jag börjat blöda. Orkar inte! Är bara dag 25 i cykeln och dag 8 efter insättning. Känns som helt fel tid.

Är så jävla less. Är dessutom på stan i Luleå så kan inte ens bryta ihop och ska hämta upp min lillebror så kan inte bara åka hem heller. Livet är skit!!!!

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-07-04 15:59:48 följande:

Åånej :,(

Men det är så tidigt, så det kanske inte är kört! De sa ju att man kunde blöda lite å ändå vara gravid!

Eller känns det som en vanlig mens?

Jag vet faktiskt inte, tycker inte det känns nåt alls.

Nu har det inte kommit nå mer förutom lite ljusbrunt med lutinusresterna. Men va ju lika förra gången men började nån dag senare. Jag ska avvakta nån dag och se hur det utvecklar sig. Tänkte försöka hålla mig till onsdag å testa men om det då kommit igång som en riktig mens så väntar jag till testdagen.

Däremot har jag känt mig lite illamående sedan igår.

Känns som att det är kört men ändå har man såklart ett hopp. Hur mycket ska man orka med...? Blir knäpp!
  • I norr

Tog ett test idag och det visar PLUS! :) kan inte fatta!!??!!

Har dock mensvärk så och kände hur det rann då va helt säker på att jag fått mens. Klev upp å såg att det bara va lutinus så då testade jag. Känns helt otroligt overkligt!

Vågar inte ens tro att det är sant och speciellt med dessa värkar.

Har ni haft nå värkar?

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?