• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Tack tjejer! Tycker det är som krångligt att man tex säger v2+nånting och att man då är i v3!

Ruvardag 5! Började igår att få känningar från vad som känns som livmodern iaf, som lätt mensvärk som kommer och går! Det är för tidigt för mens så hoppas såklart att det är pyret som lever och har gosat in sig!

Ska ta ett tidigt test imorgon tänkte jag! Visst plussade du på Ruvardag 6 Mikaaaela?

Inorr, de tar nog bara ett extra ultraljud för att se att blåsorna växt på sig ytterligare!

Jag fick ta ett extra ultraljud inför det här FETet för att slemhinnan tjocknat! De tar väl extra kontroller vid behov helt enkelt!

• Smillan83

Jag äääääär gravid :)

Helt overkligt, jag har skrattar och gråtit!

Teststickan från testlagret var i princip blank, med stor fantasi kunde man kanske se ett supersvagt streck, men Clear blue visade "Gravid 1-2"!

Har känt rätt, mensvärk så här tidigt brukar jag aldrig ha, BMI -3!

Såå vansinnigt lycklig, äääntligen!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-21 10:15:39 följande:

Stort grattis! Såååå otroligt glad för eran skull. Hoppas att jag oxå får ett riktigt guldägg nästa vecka.

Om ett par veckor sitter vi här med plus alla tre Inorr :)

I vilken vecka får man göra ultraljudet?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-22 12:59:07 följande:

ÅÅh stort grattis!! :D 

Tyvärr är det en evighetsväntan till ultraljudet :P Jag ska göra mitt på onsdag, är då i vecka 8 (7+2) och jag plussade på ruvardag 7 och var då i vecka 4 (3+3) så 4 veckor lång väntan har det varit :( Har läst att det är vanligast att man gör ultraljudet i vecka 8-9. Tyvärr nackdelen med att plussa tidigt hehe. Men första steget blir ju att ringa kliniken på testdagen, bara den väntan på 11 dagar tyckte jag var evighetslång ;P 

Stort grattis igen!! Hoppas du kan vara lugnare och njuta av det mer än vad jag är/gör :)

Tack :) känns fantastiskt!

Ja precis, nu börjar väntan på ultraljudet, men första etapp blir klinikens testdag nästa tisdag! Men då har IVF kliniken stängt så tänkte jag ringer dem redan på fredag, så kan de ordna en ultraljudstid här i Övik!

Hade du nå känningar så här tidigt Mikaaaela? Jag har fortsatt lite lätt mensvärk som kommer å går!

Kan inte fatta att jag är gravid, har ju definierat mig som barnlös så länge!

Såg en gravid igår och tänkte åååh så härligt, sen kom jag på att jag faktiskt också har ett pyre i magen!

Obegripligt, oförståeligt, ogreppbart men helt fantastiskt!
  • Smillan83

Mitt teststreck på billiga tester är fortfarande ganska svagt, men fullt synligt! När blir det lika starkt som kontrollstrecket? Hur var det för dig Mikaaaela?

• Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-23 12:29:12 följande:

Det tog tid på dom billiga testerna från testlagret. På ruvardag 16 började det bli ganska likt men det var inte förrän på ruvardag 18 som det var lika starkt som kontrollstrecket :)

Tack va skönt, då behöver jag inte nojja över det, usch man tänker för mycket!
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-23 16:07:25 följande:

Åh, vad avis jag blir på er som är gravida.

Spännande att få gå på ultraljud imorgon Milaaaela, få blir säkert lite mer verkligt. :) du måste skriva å berätta sen.

Imorgon är det dags för äggplock igen.

Sist va jag rätt nöjd över att bara få känna mig gravid ett tag iaf efter återförandet men nu känns det som att jag bara vill att tiden ska gå så jag vet om det blir något lr inte.

Håller tummarna för många guldägg idag Inorr!

Om två veckor har du också ett positivt graviditetstest i din hand!!!

Åh så spännande med det första ultraljudet Mikaaaela, du får berätta allt sen :)
  • Smillan83
    Lae88 skrev 2015-06-23 20:31:49 följande:

Har just varit i Umeå och gjort äggplock, fick ut 8 ägg, men blev inga till frysen ????

Ruvar nu på ett 3 dagars 8 celligt ägg. Satt in det förra måndagen 15/6.

Är så nervös och förväntansfull. Nu hoppas vi att det blir ett syskon till våran dotter ????

Välkommen hit Lae88 :)

Åh så spännande! 15 var ju samma dag vi fick våran guldklimp! Du kan nog testa dig!
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-24 14:28:44 följande:

Då va plocket gjort. Denna gång fick de ut 9 ägg vilket va tre fler än förra gången så det känns bra.

Nu hoppas vi bara att rätt ägg sätts tillbaka på fredag och att det går att frysa ner något men som sagt så ska ju inte det behövas förutom kanske till ett syskon. ;)

Ååh 9 ägg var ju jättebra, nu hoppas vi på ett guldägg till fredag och flera till frysen :)
  • Smillan83
    Lae88 skrev 2015-06-24 09:22:22 följande:

Tack <3

tog ett test mitt på dagen igår men det visade ingenting. Vet att när jag blev gravid med Wilma så testade jag typ 3 dagar innan testdag och då var det jättesvagt streck på testlagrets stickor. Det är ju då olika. Ååh vad nervös jag är!!

Testa med morgonurin, då är der mer hormoner!

Berätta lite om er resa! Har ni ett IVF barn sen tidigare?
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?