I norr skrev 2015-05-05 08:44:51 följande:
Är det sant???!! Det vore ju helt underbart om de ändrat till tre försök. :)
Har ni funderat något på hur många försök ni kan tänka er att göra? Jag känner det som att man kanske måste bestämma sig för när det får vara nog. Funderar själv på sex försök men har inte tagit upp det med min sambo.
Vad gäller sambona så kan jag säga att det är samma här. Jag längtar som tusan medan han mest känner att barn är något som hör till livet att man skaffar och han tycker den här processen är sjukt jobbig och onaturlig men jag tror att det är som så planlagt att man hinner fundera så mycket mer än om man bara blir spontant gravid. Det känns då bättre nu när fröet är i magen så tror han hunnit smälta det lite plus att vi nu gått igenom behandlingen och blir det fler så vet han vad som väntar. Och om det kommer en bebis så tror jag nästan att det är först då som killarna verkligen fattar hur stort det är.
Måste man ha en "vanlig" menscykel innan man får påbörja ett nytt försök?
Man hade ju velat hinna ett till innan sommarstängningen om nu inte detta går men det ska det ju göra. :)
Oj 3 försök vore ju fantastiskt! Är dock osäker på om det gäller par som redan är i behandling? Har mailat Umeå och frågat!
Ja när är det nog, har knappt vågat fundera på det, men så tog min man upp det igår! Han sa att vi försöker med de nedfrysta, sen får det vara nog! Jag bröt ihop såklart, sa att jag långt ifrån är färdig med IVF redan då!
Min man längtar långt ifrån så mycket som jag, så han tänker mer krasst, på pengar och så!
Vi får ta ett försök i taget! Pratade med läkaren Sofia igår, hon tyckte absolut vi ska prova ett ostimulerat FET, hon tyckte kroppen ska slippa stressen med hormoner om det inte är absolut nödvändigt! Med mina långa cykler börjar det kännas tight med ett FET innan sommaren :(
Man måste vänta in en egen mens och så sätts embryot in när man har egen ägglossning!
Tung dag idag, känner mig bedrövad!