• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

mikaaaela skrev 2015-06-24 20:26:25 följande:

Åh stort grattis :D 9 ägg är ju superbra!! Håller alla tummar jag kan för att det är eran tur denna gång :) 

Ultraljudet var magiskt!! Jag var så fruktansvärt nervös innan att den skulle ha dött, att dom inte skulle hitta hjärtslag eller att den skulle vara för liten. Har dessutom haft väldigt ont i svanken som varit ihållande i 3 dagar, så har varit så nojig. Men hon hittade hjärtslaget på en gång och det syntes så himla tydligt :D snacka om att tårarna rann!! Enligt henne var fostret i vecka 7+1 och jag är i 7+2, så det var rätt storlek enligt henne, de fick skilja en hel vecka för de beror på lite hur dom mäter, de skiljer ju på millimetrarna :P Så hon sa att allt såg perfekt ut och att man aldrig kan ge några garantier men oftast går det bra när man sett hjärtat slå!

Så fantastiskt att man kunde se moderkakan och navelsträngen och en liten klump på 1 cm hehe :) Fick med oss två bilder också!

Blir tårögd varje gång jag tittar på bilderna. Tänk att jag har en bebis i min mage. Så overkligt!! Längtar så till nästa ultraljud :D Nu blir nästa steg att ringa mödravårdscentralen imorgon och boka tid för inskrivning. Helt galet! 

Åh det låter fantastiskt, blir tårögd!

Tänk att på bara 7 veckor har de vuxit så pass mycket att man kan se hjärtat slå!

Längtar så till vårt ultraljud också, tror allt kommer kännas mer verkligt då!

Fick du göra det på IVF kliniken Mikaaaela?

Ska ringa Umeå på fredag pch berätta om graviditeten innan de stänger för sommaren, så att de hinner faxa en ultraljudsremiss till Övik!
  • Smillan83

Pratat med Umeå som skickade en röntgenremiss! Blev uppringd av kvinnokliniken här i Övik och fick tid för ultraljudet 22 juli! Så nu börjar nedräkningen dit! Allt känns så spännande!

Blev lite besviken på hon jag pratade med i Umeå, hon sa inte ens grattis :(

• Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-25 14:57:43 följande:

Oj, ditt inlägg hade tydligen inte uppdaterats när jag skrev. Va skönt att du slapp komma till umeå :) Vilken vecka är du i då det är dags? :) 

Åh va tråkigt. Undra vem du prata med. Hon ja pratade med räknade ut BF och var supertrevlig, så det var nog inte samma person.. :/ 

Jag ringde mvc idag. Stort hehe, fick tid nästa fredag för inskrivning. Skulle få hem en hälsodeklaration för mig och min sambo att fylla i. Det börjar verkligen kännas på riktigt nu! :)

Jo precis som våra andra ultraljud får vi göra det här också på kvinnokliniken i Övik! Skönt att slippa åka 13 mil enkel bara för några minuter!

Är i v 8+0 vid ultraljudet!

Ja det kändes jättetråkigt, det var Åsa, tror hon bara jobbar med administrativt! Alla gånger jag fått prata med barnmorskorna hat jag blivit jättebra bemött!

Åh inskrivning, så spännande :)

Känns bra att ha dig några veckor före mig, så vet jag hela tiden vad som väntar ;)
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-25 18:30:27 följande:

Åh då har du kommit lite längre än vad jag var, spännande, då lär du se ännu tydligare än vad vi gjorde :) 

Det enda som känns lite tråkigt är att jag längtar så fruktansvärt till vecka 12-13 och då är ju sommaren nästan slut :P Måste försöka njuta av sommaren också!! 

Ja alltid bra att ha någon att fråga hehe :) Hur många veckor efter mig ligger du? Får ni också en februaribebis? :) 

Känner samma sak, vill att tiden ska gå fort så att bebisen växer, samtidigt som jag vill att sommaren ska vara länge!

Är i v 4+1 nu, beräknad födsel 2 mars! Du?
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-26 12:16:31 följande:

Nu är det ett nytt pyre i magen. Hoppas hoppas den stannar där nu!

8 av 9 ägg blev befruktade så får vänta till efter helgen å se om något går att frysa.

Nu ska jag försöka hitta centrum här i Umeå å gå lite i affärer innan jag åker tillbaka till husvagnen i Piteå.

Åh så bra resultat! Nu hoppas vi bara att det blir många syskon till frysen :)

Och såklart att pyret i magen stannar, men det ska den, vi ska ju vara gravida hela gänget nu!!!!
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-26 12:17:01 följande:

Ja men precis ;P 

Då är vi ju inte så långt ifrån varandra :) Är idag i vecka 7+4, fått två olika datum haha. IVF kliniken räknade ut BF 8 februari, medan barnmorskan på mvc sa 7e. Och vissa appar säger 7e och vissa 8onde, haha så hur vet man? ;P 

Nä då är det ju bara ca 3 veckor mellan :)

Va konstigt att det inte går att räkna ut ett exakt datum när man vet exakt när befruktningen skedde!

Du får ett exakt datum sen när de mätt bebisen på det vanligt ultraljudet iaf :)
  • Smillan83
    Lae88 skrev 2015-06-27 09:07:50 följande:

Fick precis mens!

Mitt liv har rasat samman igen :,(

Ånej :,(
  • Smillan83

Förstår att det är jättejobbigt Lae88!

Jag var helt knäckt i april efter det misslyckade försöket!

Det är, precis som du säger, en stor sorg som måste få ta tid att bearbeta!

Ge inte upp, nästa gång är der eran tur!!!

Hur går det för dig Inorr, känner du av något?

Hört nåt om de övriga embryona?

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-30 10:03:01 följande:

Såg precis på mailen att endast ett ägg gått till frysen, men det är ju bättre än sist iaf. Tror dock man kommer va grymt nervös över att de inte ska klara upptiningen.

Annars känner jag inte mycket alls förutom igår då jag hade lite känningar i magen nästan hela dagen å främst under promenaden. Tycker jag känner mycket mindre än sist, nästan så att jag glömmer bort det ibland. Jätte konstigt. Är dock rätt inställd på att det inte kommer gå... Känns som overkligt att man faktiskt skulle lyckas nångång.

Hur mår ni som är gravida Mikaaaela och Smillan83? :)

Ja ett embryo i frysen är absolut ju bättre än inget! Blir ett fint syskon till knytet i din mage :)

E ju det kluriga när man tar Lutinus, att man inte vet vad som är vad av det man känner, det var så skönt nu med det ostimulerade försöket, att jag visste att det jag kände redan på RD 4 inte var som nåt låtsashormon som spökade!

Det kommer gå den här gången INorr, jag tror på det och håller alla tummar å tår för er!

Lever fortfarande i en overklighetsbubbla :) Så overkligt att det här händer mig, att jag faktiskt får vara gravid :)

Har lite växtvärk från magen då och då, oftast på förmiddagarna och känner mig mer trött än vanligt på eftermiddagarna, annars är allt som vanligt!

Går ca en timmes promenader varje kväll, frågade hon jag pratade med på IVF kliniken om jag kunde börja jogga, men det tyckte hon inte! Kanske blir för guppigt!

Och sex vill jag vänta med själv, är så rädd om pyret!

Går in i v 6 imorgon!

Så mycket glädje det här lilla pyret redan fört in i vår familj trodde jag inte var möjligt!

Blivande farmor började storgråta när hon fick veta att hennes första barnbarn är på väg!

Vi är så lyckliga och tokkära i den där lilla mm stora gobiten!
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?