Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
Åh stort grattis :D 9 ägg är ju superbra!! Håller alla tummar jag kan för att det är eran tur denna gång :)
Ultraljudet var magiskt!! Jag var så fruktansvärt nervös innan att den skulle ha dött, att dom inte skulle hitta hjärtslag eller att den skulle vara för liten. Har dessutom haft väldigt ont i svanken som varit ihållande i 3 dagar, så har varit så nojig. Men hon hittade hjärtslaget på en gång och det syntes så himla tydligt :D snacka om att tårarna rann!! Enligt henne var fostret i vecka 7+1 och jag är i 7+2, så det var rätt storlek enligt henne, de fick skilja en hel vecka för de beror på lite hur dom mäter, de skiljer ju på millimetrarna :P Så hon sa att allt såg perfekt ut och att man aldrig kan ge några garantier men oftast går det bra när man sett hjärtat slå!
Så fantastiskt att man kunde se moderkakan och navelsträngen och en liten klump på 1 cm hehe :) Fick med oss två bilder också!
Blir tårögd varje gång jag tittar på bilderna. Tänk att jag har en bebis i min mage. Så overkligt!! Längtar så till nästa ultraljud :D Nu blir nästa steg att ringa mödravårdscentralen imorgon och boka tid för inskrivning. Helt galet!
Tänk att på bara 7 veckor har de vuxit så pass mycket att man kan se hjärtat slå!
Längtar så till vårt ultraljud också, tror allt kommer kännas mer verkligt då!
Fick du göra det på IVF kliniken Mikaaaela?
Ska ringa Umeå på fredag pch berätta om graviditeten innan de stänger för sommaren, så att de hinner faxa en ultraljudsremiss till Övik!