• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Ingen bebis här heller, känns som jag gråtit ögonen ur mig den här morgonen!

Sjukskrev mig från jobbet, orkar inte med allt det där vardagliga, som att inget hänt!

Pratat med underbara barnmorskan Karin på IVF-kliniken och fått en telefontid till Sofia för att planera att sätta in ett av våra frysta embryon!

Sörjer detta barn som inget blev genom att planera för nästa!

Känns absurt, men vill så fort som möjligt göra om det!

• Smillan83
    I norr skrev 2015-04-21 22:36:34 följande:

Men neeeej! Så himla trist! Förstår att du inte orkade gå på jobbet. Man måste nog få vara rejält ledsen och sedan ta nya tag.

Förstår oxå att du vill försöka igen så fort som möjligt. Vet du om du kan börja direkt igen lr om man måste vänta och blir det någon behandling lr sätts det frysta in i en naturlig cykel?

Hoff nu blir jag om möjligt än mer nervös när det ej gått för er...

Fick dock fortsätta med min vanliga dos efter dagens ultraljud.

Styrkekramar i massor!!!

Man måste vänta tills man får ytterligare en mens, sen kan man göra antingen en osrimulerad eller stimulerad insättning! Då jag har PCO och ojämn cykel trodde barnmorskan att jag kanske skulle få hormoner även när vi sätter in det frysta embryot!

Känns oändligt lång tid till nästa mens!

Hur överlever man all väntan?

Det var ju positivt att du får fortsätta samma dis, betyder ju att blåsorna växer som de ska :)

Oroa dig inte, det är många som lyckas på första försöket också!

En sak jag tar med mig till nästa ruvning är att jag inte ska lita på något jag känner i kroppen! Man kan känna hur som helst och ändå kan det gå åt skogen!
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-04-23 23:10:43 följande:

Blir äggplock på måndag. Hoj så spännande och nervöst det känns nu.

Åh va roligt :) då får du tillbaka ett embryo senast fredag!

Så spännande!

Kommer gå jättebra! Be om lite lugnande, det gjorde jag, då slappnade jag av och var skönt lullig ;)
  • Smillan83

Mår skit idag!

Vissa dagar rullar på ganska smärtfritt och andra dagar känns det som att jag går runt med en kniv i bröstet!

All väntan gör så ont!

All lycka till dig idag "inorr" håller tummar å tår att allt går bra för dig!

• Smillan83

Tror ni landstinget "bara" betalar för ett FET så länge det finns frysta embryon, eller kan man månne få plocka ut fler ägg för landstingspengen och göra ett nytt ET?

• Smillan83
    I norr skrev 2015-04-28 08:57:23 följande:

Hej hej! Det gick bra igår, de hittade 6 ägg och om allt går bra så ska jag tillbaka på onsdag för återinförande. :) Nu är jag mest nervös att de ska ringa och säga att inget befruktats. Hoj, vad man är nervös hela tiden....man blir galen.

Själva plocket gick bra, jag kände ingenting men efteråt tog det väldigt ont och jag fick låna en tensemaskin som var helt magisk och smärtan försvann ganska så snabbt. Hade dock känningar resten av dagen. Känner fortfarande lite, speciellt om jag hostar.

Vi bor betydligt längre norrut än Umeå så det gör denna resa än jobbigare än den redan är med många timmar i bil varje gång. Fick tom åka 12 mil enkel väg för ultraljuden.

Vad säger era respektive om allt detta? Min har många funderingar,myror han börjar bli rätt "rädd".

Va skönt att det gick bra för dig inorr :) nu håller vi tummarna för att alla blir befruktade pch växer på sig!

Håller med, man går runt och oroar sig för allt, jag trodde jag skulle svimma när de ringde från Umeå på den planerade återflringsdagen, men då var det bara att allt såg så bra ut att man ville långtidsodla!

Usch, besvärligt med långa resor! Vi har bara 13 mil till Umeå och får göra ultraljuden hör i Övik!

Men jag kommer från Kiruna, så hade vi bott kvar där hade resorna blivit betydligt längre!
  • Smillan83

Hur gick det idag "Inorr"! Fick ni insatt en liten plutt?

Vart det nån till frysen?

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?