Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
Tjohoo! Idag fick vi tiden för första besöket, 24 mars :)
Tjohoo! Idag fick vi tiden för första besöket, 24 mars :)
Ägglossning nu så kommer att ha haft mens veckan innan jag kommer till läkaren! Var ju synd att det inte sammanföll, då hade vi ju fått börja direkt pm vi fått köra det korta protokollet!
Nu blir det väl ännu mer väntan innan behandlingen drar igång ????
Åh va roligt för er, inte alls länge kvar :)
Jag skrev ett mail till dom igår om hur jag mår (mår inte alls bra, är sjukskriven och går på morfin dagligen mot mina smärtor) och fick en tid den 26:e mars. Hon var supergullig hon jag pratade med och förstod att min situation är ohållbar. Min läkare hade även skrivit ett brev tidigare till dom om min situation, men det verkade dom inte ta lika på allvar..) Dom ringde upp idag och berättade att dom fått ett återbud den 12:e mars så den tog vi såklart. Blev så himla lättnad att jag började gråta för jag förstod inte alls hur jag skulle stå ut länge till. Anledningen till att jag har så ont är för att jag fått sånna biverkningar av synrela-sprayen och min läkare vill ju inte avbryta den eftersom det är samma som man går på inför ivf. Så längtar verkligen tills jag får avbryta denna behandling!
Synd att det inte sammanföll. Vad är det som avgör om man får köra korta eller långa protokollet ? :)
Åh så glad just nu! Vi fick också en återbudstid, så redan nästa vecka bär det av norrut ????
Åh va roligt :D spännande att vi gör de så nära varandra tidsmässigt hehe :) Är så nyfiken vad dom kommer gå igenom och när man får börja med stimuleringen :)
Idag var vi på första besöket på IVF kliniken!
Då jag har PCO ska jag få köra det korta protokollet vilket känns jätteskönt!
Har mens nästa vecka, så om de bestämmer sig för att ha öppet i påsk får vi köra igång nästa vecka med sprutorna, äggplock kommer nämligen bli vid påsk i så fall!
Jättebra bemötande på kliniken och vi fick i lugn och ro ställa alla frågor vi hade!
Vi fick schema för behandlingsgången och alla recept utskrivna!
Hos barnmorskan fick jag lära mig hur jag ska sticka mig själv och information om de olika läkemedlen!
Supernöjd med dagen!
Har varit helt sänkt och mått så dåligt så har därför inte varit inne här. Har verkligen räknar ner dagarna tills idag, och det har varit bland den längsta veckan i mitt liv, fyfan..
Skönt att ni får göra korta protokollet :) Vi fick komma till Nils-Gunnar, superbra var han tycker jag, väldigt förstående för vår situation, han ville att vi skulle få komma igång så fort som möjligt, men var tvungen att ta ett östrogenprov först, som vi får svar på imorgon, och om det provet är ok får jag börja med sprutorna redan imorgon :) Så hoppas verkligen att allt är ok!
Annars såg vårt besök ut väldigt mycket som erat :) Fick göra ultraljudsundersökning också.
Fick du reda på hur länge du skulle gå på sprutorna ? Tror inte vi riktigt gör samma protokoll. Ja ska ta gonal-f tills det är dags för ägglossningssprutan, samtidigt som jag sprayar med synarela. Hur ska ni göra ? :)
Ja beräknat äggplock v.13 :) så hoppas jag inte blir överstimulerad / understimulerad så dom måste skjuta på det :) Östrogenprovet såg bra ut så började med sprutorna i fredags och än så länge går det jättebra. Hade huvudvärk i lördags vilket tydligen va en biverkning och så känner jag mig ganska uppsvullen (tydligen ska äggstockarna gå från storleken av en tumme till en knytnäve, så antar att de kommer kännas haha.)
Jaha okej det är helt annorlunda alltså :P Hoppas du får börja protokollet till veckan! :)
Nu har vi fått klartecken att köra igång med sprutorna imorgon! Känns såå spännande, äntligen händer det!
Äggplock v 14
Haha, ja två dec/jan bäbisar blir hur bra som helst!
Sprutdag 3, känner inget speciellt ännu!
Blodprov på måndag och ultraljud på tis och fre!
Har du varit på nåt ultraljud ännu Mikaaaela?
Gör du dem på IVF kliniken?
Fått någon dag för äggplock?