• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

oj, 3 veckor till testet, det är bra länge!

• Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-07 11:24:36 följande:

Hur gick det igår Smillan83? :) 

Fick tillbaka en jättefin blastocyst igår! Embryologen sa att den var så fin den kunde bli, så är så glad :)

Fick träffa dr Solensten för första gången, så blev lite nervös men han var ju jättelugn och bra!

Kändes så stort att se den lilla blastocysten på skärmen pch att nu ha den i magen känns fantastiskt :)

3 till frysen! Kanske 4, en skulle odlas till idag!

Har testdag 22, du?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-08 13:24:43 följande:

Härligt, det låter lovande :) 

Vi fick tyvärr inga till frysen, kändes så himla jobbigt, då jag inte är redo att göra om äggplocket igen. 

Har haft massa symtom i 3 dagar och idag är allt borta, så känns hopplöst just nu. Har testdag den 20onde, så länge kvar.. Känner mig så nere :(

Ånej va synd att inte fler överlevde, lät ju så lovade med så många innan :(

Försök tänka positivt, att man inte har några symtom betyder ingenting, finns dom som är gravida i 9 månader utan att känna nåt!

Sen är vi ju inte så långt gångna än, våra kroppar har ju inte ens fattat att de är gravida!

Så upp med hakan! Jag njuter av att besvären efter äggplocket börjar avta!

Om två veckor sitter vi där med plus på stickorna, det tror jag :)

Kraam
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-04-15 23:06:35 följande:

Hej! Jag hoppar in här, har tjuvläst tråden länge ????

Var på första besöket i Umeå i måndags och har idag börjat med spruta. Sååå himla spännande.

Åh så roligt, välkommen hit :)

Är så ekande tomt här, så jag pratar med mig själv ibland :p

Är det ert första IVF? Hur känns det så här långt? Vilken läkare har du fått?

Jag ruvar på vårt pyre! 10 dagar sen insättning nu! Vaknade med mensvärk så blev så rädd, men dagen har sedan varit lugn! Ska testa på tisdag! Då har jag utbildningsdag med jobbet, sitter annars med patienter hela dagarna och då är det jobbigt om jag fått ett negativt besked på morgonen!

Men jag tror och hoppas på ett plus :)
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-04-16 22:28:08 följande:

Kan tänka mig att det är väldigt nervöst. Känner själv att jag bara vill att tiden ska gå tills man har typ alla svar, det är och har varit en himla väntan hela tiden.

Det är vårt första IVF, har försökt själva i drygt två år och de hittar inget "fel" på någon av oss under utredningen så jag har bestämt mig för att det ska funka helst på det första försöket (jag e säkert den första som tänker så ;) )

Läkaren vi träffade hette Leif, förstod på barnmorskan att han bara kom dit och jobbade ibland men de var alla väldigt trevliga.

Känns kul att kunna följas åt och dela sina tankar med nån/några som är i ungefär samma läge.

Håller alla tummar att det funkar för er!

Jo man blir bokstavligt talar gråhårig av all väntan, hittade mitt första gråa hårstrå i söndags :/

Vi skulle också haft Leif vid första besöket, så letade upp lite info om honom! Han var tydligen med och startade cura-kliniken nere i Skåne, tydligen skitduktig :)

Sen fick vi en återbudstid två veckor tidigare och fick då Sofia och trivdes bra med henne! Hon gjorde också ägguttaget, och sen fick vi Solensten till insättningen, grundpelaren :)

Håller tummarna för er också, att ni får många fina ägg och att de sen blir befruktade och fäster :)

Vad är ni i för ålder?

Åker bort till London över helgen med mina systrar, ska bli skönt att få annat att tänka på! Ska testa sen på tisdag och få vårt efterlängtade plus :)
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-04-18 15:27:28 följande:

Åh så härligt att få åka till London och perfekt timing nu när du väntar så går tiden lite fortare.

Jag är 35 och min kille 34.

I vilken ålder är ni och är det första försöket? Har kanske stått tidigare...

Spännande och få höra på tisdag, då ska jag på första ultraljudet. Tycker att jag haft lite känningar idag typ som mensverk på ena sidan. Har även lite ångest för den andra sprutan som jag ska börja med imorgon. Är spruträdd och den såg så mkt tjockare ut. Hade du nå känningar efter sprutorna?

Ok, jag är 32 och min man 31! Jo det är vårt första försök!

Spännande med första ultraljudet! För oss hade det i princip inte hänt någonting då, men efter att fått ökad dos växte äggblåsorna på sig fint till det andra ultraljudet!

Oroa dig inte för den andra sprutan, jag hade också hört att den skulle göra såå ont, men den kändes inte heller något :)

Hade inga känningar av sprutorna förrän vi fick öka på dosen efter första ultraljudet! Efter två dagar började jag ha ont ifrån äggstockarna, speciellt om jag sprang eller gick fort, så då fick jag ta det lugnt några dagar! Vad tar du för sprutor? Vi hade Menopur

Allt kommer gå fint för er! Kram
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-04-19 11:59:50 följande:

Ledsen att jag inte skrivit något. För oss lyckades det inte och jag har varit mer eller mindre deprimerad. Känner mig fortfarande helt knäckt och har känt att det varit bäst att inte vara inne på familjeliv och läsa för det gör det bara värre. Jag hoppas verkligen ni lyckas!!

Åånej Mikaaaela, blev det inget :( så fruktansvärt trist! Har mensen kommit eller har du testat negativt? Du hade egentligen testdag imorrn va?

Förstår att du hållit dig borta, har också tänkt tanken att försöka läsa så lite som möjligt för att inte bli så insnöad!

Här inväntas testdag på tisdag, har mensvärk några gånger per dag som håller i sig några sekunder för att sedan försvinna! Försöker tänka att det är livmodern som växer! I eftermiddag blev jag yr och lätt illamående då jag inte ätit på några timmar, jag brukar inte vara känslig för lågt blodsocker! Så jag hoppas och ber att det gått vägen! Är i London med mina systrar pch det är skönt för då hinner jag inte fundera så mycket under dagarna!
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-04-19 13:42:21 följande:

Sååå himla tråkigt mikaaaaela! Skickar en styrkekram trots att det säkert inte gör det lättare för er. Försöker intala mig själv att jag måste vara förberedd på att det inte går men vet samtidigt att jag kommer bli så otroligt ledsen och besviken om det blir så.

Ge inte upp! Jag tänker som så att de säger att 70% lyckas efter tre försök.

Min spruta heter Puregon och ikväll är det som sagt dags att börja med Orgalutran. Imorgon blodprov och ultraljud på tisdag och torsdag. Det rullar på snabbt när man är igång. Nu vill jag ha datum på äggplock men det lär jag väl få veta på torsdag. Hur var det för er? Fick ni veta efter sista ultraljudet?

Nä precis, man får inte ge upp, snart är det er tur och vår tur också!

Men förstår att det är fruktansvärt jobbigt, så mycket längtan :(

Tycker den här ruvartiden är värst, man räknar dagar och har ångest varje gång man torkar sig eller får mensvärk!

Jag är troende, så det blir minst hundra böner om dagen att bebbe ska få stanna hos oss!

Jo inorr, vi fick äggplocksdatumet efter andra ultraljudet! Då vet de lite mer hur stora äggen hinner bli!
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?