• I norr

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Förstår att du är nervös med tanke på hur ont du fick. Be om tense apparaten efteråt. Men spännande ändå att få ett nytt försök. Nu ska det gå!

Idag har jag haft en riktig pissdag och bara velat gråta så antar att reaktionen kom tillslut ändå.

• I norr

Körde korta protokollet, alltså bara sprutor.

Jag som tyckte att tensen va super men då förstår jag att du verkligen hade superduper ont. Hopppas det går bättre denna gång.

Nä, tjejer nästa gång är det vår tur, så är det bara! Men Hoppas ni lyckas själv innan smillan83!

• I norr

Härligt Mikaaaela!

13 ägg är ju super och dessutom ett plock utan problem! Underbart!

Känner på mig att det kommer lyckas för dig nu! :)

Blir lite avundsjuk, vill oxå försöka nu direkt. ;) samtidigt känns det ganska skönt att få vara sig själv nu över sommaren och veta att man får hjälp igen direkt efter.

Håller tummarna! :)

• I norr

Spännande Smillan83! Snart kan du ju testa :)

Jag tänkte nästan att man borde kunna ta lutinus om man prickar in ägglossning på egen hand...den bör ju hjälpa ägget att fastna även då...vad tror ni? ;)

Pratade med Umeå igår Mikaaaela och fick en telefontid med läkare 3/6 för vidare planering. Med tanke på min cykel så kommer det inte hinnas med ett försök innan stängning. Så det är bara att vänta. Får hoppas på att ni lyckas under tiden. :)

• I norr

Åh! Så spännande! Både för dig Mikaaaela som nu har en ny i magen och för dig Smillan83 som har lite känningar av att nåt kan vara på G.

Var ju grymt bra med 8 befruktade Mikaaaela. Håller tummarna att ni får till frysen. Känns ju lite bättre även om vi bestämt att det ska funka med den som redan är på plats. :)

EllasMatte välkommen! Säger som de andra, vi är alla rätt nya på detta så ni passar perfekt med oss. :)

När man väl fick komma till Umeå så rullade det igång rätt fort. Jag fick ju dessutom min mens samma dag som vi var där och kunde börja med sprutorna två dar efter. Så endast två veckor efter besöket var det ett embryo i magen. Grymt häftig känsla! Men nu får vi som sagt ta en paus över sommaren innan vi kör igen. Hoppas ni hinner innan stängning. Håll oss uppdaterade. :)

• I norr

Otur! :( men säger som Mikaaaela, det år inte alls länge kvar oxh då håller vi alla tummar!

Hört något om era andra embryon Mikaaaela? Att de hamnat i frysen?

• I norr
    mikaaaela skrev 2015-05-25 11:23:54 följande:

Ja tyvärr, igår var jag helt förstörd igen, inga till frysen denna gång heller. Det gör att jag tappar hoppet helt. Visst att miljön i livmodern ska vara bättre än i labbet, men känns rätt hopplöst just nu.. :/ 

Men allvarligt?! Så himla trist! Och konstigt...blir själv alldeles orolig och nervös för nästa gång. Du har ju dessutom fått ut så många fler ägg än mig och ändå har inget lyckats frysas.

Har de sagt något vad det kan bero på? Är det vanligt att det inte blir något till frysen?

Nåja, får hoppas att du inte behöver fundera på det utan att det tar dig denna gång. Väntar med spänning. :)
  • I norr
    Smillan83 skrev 2015-05-27 12:13:38 följande:

Pratade med Umeå igår, så nu är vi igång igen, känns jättebra! Den här gången SKA DET GÅ!!!

Ultraljud i Övik på kvinnokliniken nästa torsdag och sen kör jag igång med ägglossningstester!

Härligt att ni är igång igen! Måste erkänna att jag är lite avis. Känns som en evighet till augusti och ändå vill msn ju inte att sommaren och semestern ska gå fort och ta slut... :/

Hur många hade ni i frysen?
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-05-31 09:42:35 följande:

Hej tjejer :) jag är i chock! På RD7 testade jag ett svagt plus med testlagrets och lite starkare på RD8. Idag är jag på RD10 och strecket har ökat betydligt mer, även fast det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Testade därför även med Clearblue och fick ett starkt plus!! Dock vågar jag inte vara lycklig än, är så rädd för att det ska vara en kemisk graviditet (dumt att googla..) för att jag testade så tidigt. Förra gången fick jag mens på RD13, så kommer nog inte vara lugnare förrän den dagen passerad, då embryot ska komma ut då om det är en kemisk. Någon som vet hur det funkar? Får man en ökning på stickan även fast det är en kemisk? Denna oro kommer aldrig försvinna!!

8 dagar kvar till testdag! 

Men åh! Grattis!!! Så himla kul! :)

Förstår att du är orolig men som Smillan83 skriver så försök vara glad och njut. Det är vi värda!
  • I norr
    Smillan83 skrev 2015-06-01 13:56:08 följande:

Tjejer gå in på allehanda.se, en artikel idag om nya regler för antal landstingsfinansierade IVF!

Från årsskiftet införs 3 gratisförsök för Västernorrland och obegränsat antal insättningar av nedfrysta embryon :-O

I artikeln står även att 3 försök redan gäller i Norrbotten och Västerbotten sedan årsskiftet!

Grattis!!! Fy va bra!

Tyvärr hinner ju inte vi få del av de nya reglerna, känns pissigt!

Så jag bara MÅSTE bli gravid nuuu

Vore ju underbart! Tycker absolut de bör gälla oss. Vår utredning var inte klar föränn i januari och remissen skickades i början av februari så det där måste jag kolla upp.

Men som sagt, det ska ju bara behövas ett försök till för oss. ;)
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?