• I norr

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Idag har jag varit på inskrivning :) och bm sa att jag absolut kunde ringa å boka ett tidigare UL om jag kände mig orolig. Så ska ringa på måndag. Hoppas! Hoppas! Känns otroligt länge till v18.

• I norr
    mikaaaela skrev 2015-08-28 11:01:17 följande:

Oj vad det har varit tyst här. Fick du någon tid för ett extra ultraljud? :) ja herregud det blir långt mellan annars :P Jag tycker vi väntat en evighet till RUL, men de är ju egentligen bara 5 veckor sen senaste ultraljudet. På tisdag är det dags för rul för oss. 

Jag har äntligen börjat känna vår bebis sparka, ibland pirrar det bara till, men ibland känner man verkligen en spark, även fast det är mer sällan :P Har även sett några utanpå magen, så häftigt och en helt otrolig känsla! Nu oroar jag mig mest för att dom ska hitta något fel på rul, men håller alla tummar och tår att allt står rätt till. 

Hoppas att allt är bra med er! 

Ja, det har verkligen varit tyst :)

Vi har varit på UL idag blev ett vul och allt såg bra ut bebisen låg med händerna upp mot ansiktet och bm sa att det va häftigt att den gjorde det redan nu då de gärna vill se att den gör det vid RUL vilket visar på sugreflex, att den vill suga på tummen. Hon sa även att om jag gick hemma och var orolig å ledsen så skulle jag ringa och få komma och titta igen. Det känns ju himla bra även om jag nu ska försöka hålla mig till RUL i oktober.

Härligt att känna sparkar! <3 är du i v17 nu lr?

Tänk att vi lyckades alla tre så pass nära varann, vi måste fortsätta följas åt hela vägen. :)
  • I norr

Jag har gått upp nästan 5kg och tycker att jag har värsta magen redan, nästan så att den är svår att dölja till och med. Har säkert gått upp en del av allt mitt ätande men ser oxå att magen fått en annan form så det kan inte bara vara bulla. ;) Har ju haft lyxen att må bra hela tiden. I början mådde jag lite illa men inte kräkilla utan åt jag hela tiden gick det bra och sen har jag fortsatt äta....

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-09-03 19:38:04 följande:

Min barnmorska envisas med att räkna min graviditet utifrån sista mensdagen i maj, med nedkomst 27/2, trots att jag fått ett beräknat nedkomstdatum, 2/3 från Umeå uträknat från befruktningsdagen!

Stelbent!

Konstigt... Vi är ju som så säkra man kan bli när bebisen har blivit till.

Dom jag har träffat säger oxå det fast min bm räknade oxå efter sista mens och hamnade på precis samma dag som jag. Tror man får det mest korrekta datumet efter RUL då dom mäter bebisen.

Hur mår du nu?
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-09-07 21:46:28 följande:

I tisdags var vi på RUL och fick se vår lilla älskling igen. Helt fantastiskt och vilken skillnad jämfört med vecka 13. Det har hänt supermycket. Vi fick även chansen att se i 4D och det var så himla häftigt. Då såg man ansiktsdrag och allt. Vi fick även reda på att vi väntar en liten pojke :D Allt såg super ut och enligt dom skulle BF vara den 5e februari (vi har 8onde.) men som läkaren sa: eftersom vi har gjort IVF så blir vi inte flyttade. Dom vet ju exakt när bebis blev till så det är ju självklart att dom inte ska ändra! 

Åh vad härligt det låter! Och en liten pojke! <3

Måste vara helt otroligt att se i 4D, är nog ingen chans att man får sånt lyx här hos oss tyvärr. Du är drygt en månad före mig. Längtar oxå till RUL för då är det ju typ halvvägs och man känner bebisen och ser verkligen gravid ut istället som bara tjock som jag gör nu. :)
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-09-15 14:08:51 följande:

Ja helt underbart :D <3

Otroligt häftigt i 4D, dock är han ju fortfarande väldigt liten hehe, så svårt att få nån bra bild över hur han faktiskt kommer se ut. 4D brukar man göra runt vecka 30 tror jag, då ska de bli bra bilder, men då tror jag man måste betala det själv :) 

Nu är vi i vecka 20 och på söndag har halva tiden gått. Tänk så långsamt det gick i början och nu går tiden så fort :) När är det dags för RUL för er? :) Ja, det är inte förrän nu som jag börjar få en bebismage. Så häftigt att man verkligen kan se vart han ligger när jag ligger ner. Hoppas ni får känna sparkar snart, bästa känslan! :) Men det tog sin lilla tid innan magen kom haha, och den är fortfarande inte så stor, men däremot hård :) 

Har ni bestämt om ni ska ta reda på kön om det går? :) 

Tror inte vi kommer ta redan på könet. För min sambo verkar det inte spela någon roll om vi gör det lr inte men jag vet så många där de fått veta att de ska få en flicka och ut kommer en pojke. Inte för att könet spelar någon roll men om man skulle få veta så skulle jag nog handla mer tjejiga lr killiga saker och då kan det ju bli lite tokigt.

Ligger just nu på provtagningen för glukosbelastning. Där dom kollar hur kroppen tar upp och reglerar blodsockret så man ser risker för graviditets diabetes.

Har gått in i v 15 idag och har RUL i slutet av v19, känns som en evighet...

Tycker att allt liksom stannat av senaste veckan, mår som helt vanligt förutom brösten som är stora å ådriga. Så då oroar man ju sig för det, att man inte känner nåt. Blir galen.
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-09-17 14:56:34 följande:

Jaså, oj vilken chock om man har förväntat sig ett kön ;) för oss var det inge snack om saken, han tog till och med en stillbild på könet haha, så helt klart en liten pojke. Hade det inte varit så tydligt hade jag nog tagit det med en nypa salt :P 

Aha oj, har du fått dåligt svar hos barnmorskan eller varför gör du glukosbelastning? Hoppas inte du får de :/ 

Det var precis som för mig då, i vecka 15 försvann illamåendet och allt annat, mådde precis som vanligt. Men de kallas ju spökveckor, så det är ju extremt vanligt. Det är sällan någonting går snett, även fast man oroar sig så himla mycket, men förstår att det känns långt till RUL. 

Hoppas det gick bra på provtagningen!! :) 

Det gick bara bra! Man blir erbjuden detta om man har ett BMI över 30. Jag låg precis på gränsen och tänkte att det kan ju inte skada iaf. Å det visade sig denna gång att det såg väldigt bra ut. Ska göra det en gång till i v28.

Idag har det dock synats på jobbet. Hade en klänning som inte dolde magen så bra så det kom fram en kollega till mig och frågade vad det va å klappade på magen ;) eleverna frågade inget men tittade lite konstigt vissa utav dom. Känns både overkligt att det nu ska vara officiellt men såklart jättekul oxå. :)
  • I norr

[quote=75771289][quote-nick]Smillan83 skrev 2015-09-18 10:21:13 följande:[/quote-nick]Börjar äntligen bli bättre, så nästa vecka ska jag prova att jobba halvtid!

Är i v 17 nu, ultraljud 5/10, ser verkligen fram emot det!

Magen har börjat puta, känns mest plufsig dock, vill ha en fin gravidmage, men den kommer väl :)

Härligt att höra att era graviditeter rullar på som de ska!

Jag ligger också precis under BMI 30, men har inte hört talas om nån glukosbelastning? Kanske är olika för olika landsting?[/

Åh va skönt att du börjar må bättre. :)

Min mage är oxå mest tjock men har absolut ändrat form.

Ja, det kan vara olika. Var min BM som erbjöd det under inskrivningen.

Längtar oxå sååå till RUL. Är först 19/10...

• I norr

Halloj!

Hur är det med er?

Jag lyckades få RUL en vecka tidigare så på måndag är det bara en vecka kvar. Tänk att man är så nojjig trots att man sett den lill* två gånger redan. Längtar som tusan!...både till det och tills den kommer ut så man får snooza sin alldeles egna bebis.

Såg att du har RUL om bara någon dag Smillan83. Du får skriva å berätta sen. :)

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-10-05 23:11:18 följande:

Men vilken heeelt fantastisk upplevelse ultraljudet var! Underbara lilla mirakel som sprattlade därinne, man blev ju tokkär!

Bölade mig genom alltihopa, helt överväldigad!

Allt såg fint ut! Men vilket kön det var fick vi inte reda på, liten låg å knep ihop benen hela tiden :)

Åh vad härligt det låter! På måndag är det äntligen vår tur oxå. Längtar som tusan men är samtidigt grymt nervös ifall de ser något fel. Har dock börjat känna sprattel i magen denna vecka, fyra dagar. Oxå en konstig men härlig känsla. :)
  • I norr

Nu har vi oxå varit och tittat på pyret igen. Såååå fantastiskt!!! Nu syntes det ju verkligen att det va en liten människa där inne. Den rörde sig jätte mycket och allt såg bra ut.

Nu är det bara vänta till nästa milstolpe, v 24 då de flesta överlever även om de föds redan då.

Helt ljuvligt detta ju! :)

• I norr

Jag mår bara bra som vanligt förutom att jag har haft världens förkylning. Känner bebisen varje dag nu men inte utanpå magen än. Går in i v22 på onsdag och som du skriver så rinner verkligen tiden iväg.

Längtar sååå efter det lilla pyret! <3

• I norr

Hej hej igen!

Hur är det med er? Här växer det ???? Ska till bm imorgon igen, det är ju så härligt varje gång man får höra det lilla hjärtat.

Har även fått tapeter till bebisrummet så nu vill man ju bara få börja göra iordning.

God Jul på er!

• I norr

Hej!

Kul att höra av dig. Jag har just funderat om ni fått än.

Jag går in i v 37 idag. Har ju haft turen att slippa illamående mm men har nu mkt värk och domningar i händer och armar så jag är sjukskriven 50% vilket är grymt skönt både för kropp och knopp.

Däremot är jag just nu grymt förkyld och med världens hosta som gör att man har helt ont i revbenen och dessutom en bebis som sparkar på dem hela tiden.

Ska packa BBväskan denna vecka tänkte jag och sen är vi nog rätt redo.

Längtar som en galning efter pyret!

Kram!

• I norr

[quote=76431763][quote-nick]Smillan83 skrev 2016-03-12 10:29:15 följande:[/quote-nick]I lördags, 5 mars kl 23.35 fick vi en dotter, Olivia, 3750gr och 53cm! Gick 3 dagar över tiden!

Förlossningen var fruktansvärd, vilken smärta! Fick en epidural och det var som att komma till himmelen! ;)

Och nu är hon här, alldeles perfekt, underbar och skitjobbig :)

Åh grattis!! Så härligt att äntligen få träffa den lilla i magen.

Här väntas det...bf på tisdag.

Var in på kontroll förra veckan på onsdag och då va jag öppen 1cm vilket gjort att man väntat sen dess. Hoppas verkligen jag slipper gå över tiden.

Så kul att höra att allt gått bra för er iaf! :)

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?