• I norr

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

[quote=75500805][quote-nick]Smillan83 skrev 2015-07-07 13:00:45 följande:[/quote-nick]Åååh wow stooort GRATTIS! Så fantastiskt roligt :)

Nu är vi gravida alla tre, uuuunderbart! Vi gjorde det!!

Jag hade mycket mensvärk första två veckorna, så det är nog helt normalt! Men nu behöver du inte kalla det mensvärk, utan växtvärk! :)

Stort grattis igen, såå glad för er skull!

Kram[/

Ja, det känns helt otroligt och overkligt!

Min kompis som har fyra barn sa oxå att man har typ mensvärk tills skrutten kommer ut så känner mig lugnare, det har dessutom blivit mindre nu under dagen.

Min sambo säger att jag inte ska ropa hej än, att det är så tidigt. Men lite glad måste man ju få vara.

Min mamma och mormor kom nyss hit på semester (dom visste ju om försöket) så berättade åt dom. Vilket resulterade i några glädjetårar. :)

Nu längtar man nästan tills sommaren är slut, dels för att tiden gått lite längre och för att man vill berätta till alla. Å med detta väder kan det lika gärna bli höst. ;)

• I norr

Vet ni varför man får göra tidigt ultraljud när man gjort ivf? Är det v 8?

• I norr

Imorgon är den "officiella" testardagen från kliniken och då även sista dagen för lutinus. Fy så skönt det ska bli att slippa den. Tycker att det tagit lite ont den sista tiden när jag fört in den och så får jag som lite klåda/brinnande känsla.

Annars är det som tidigare, lite illamående (spyr ej), värk i magen mest på morgonen och kvällen men jag märker att kag kissar mer.

Kan fortfarande inte förstå att det är sant, att jag verkligen är gravid. :)

Ska maila kliniken imorgon men lär få vänta på svar då de har stängt ett tag till.

Har ni ringt och boka tid med barnmorska för inskrivning? När gjorde ni det isf?

• I norr

Ja, tänk att vi alla tre lyckades på andra försöket. :)

Det va ett plus idag oxå ;)

Ska maila kliniken. Vet att de sa att någon skulle börja tidigare än öppningen för att titta mail och så men kommer inte ihåg när det va. Vet ni?

Ang folsyra så har de inte sagt när man ska sluta. Jag tänkte att jag äter upp burken och övergår sen till gravidvitaminer om jag inte hör något annat.

Så skönt för dig Mikaaaela att snart passera v 12. Själv gör jag det 2/9, känns som en evighet dit. Ska försöka njuta av semestern och hoppas på att illamåendet inte blir så jag kräks utan stannar på denna nivå.

Idag ska jag nog åka in på stan å köpa en sån där fyll i bok, jag är gravid. Såg att den ca från v 5 :)

• I norr

Usch va orolig man är hela tiden.

Tycker nu att alla symtom typ minskat lr försvunnit. Hade hellre sett att de ökat.

Inte nog med att man höll på bli knäpp när man väntade efter insättning utan nu håller man bli knäpp för att man bara vill att tiden ska gå.

• I norr

Nu har min trötthet slagit till oxå. Hade bara velat ligga i sängen hela dagen. Och igår hade jag värk i magen hela dagen. Alla symtom försvann ju nyligen men nu verkar det som att de kommer tillbaka.

Har dock fått svamp, inge kul. Fanns dessutom bara ett läkemedel som man fick ta som gravid utan läkares inrådan och det verkar inte som att det biter så himla bra.

Visst är det idag du ska på ultraljud smillan83? Du måste skriva och berätta sen. :)

Vill oxå ha en tid nu men måste ju vänta tills kliniken öppnar igen. Går in i v 7 idag.

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-07-22 18:58:05 följande:

Åh nu har vi fått se vårt lilla pyre! Så liten och fin! Hjärtat tickade på och allt såg bra ut, längden visade på v7+4, men är i v8+0 idag, men läkaren sa att det kan skilja lite!

Va besvärligt med svamp Inorr, har läst att man lätt kan få det under graviditeten! Du får beställa tid hos någon gynekolog om det du köpte inte biter så kan de kanske skriva ut nåt bättre!

Försökte få gynekologen som gjorde ultraljudet att sjukskriva mig, jag orkar ingenting, bara ligger hela dagarna! Men han hänvisade till vårdcentral! Suck!

Åh va härligt att fått se det lilla underverket! Måste bli mkt mer verkligt. Längtar ihjäl mig tills det blir min tur. Räknar verkligen dagar och veckor.

Du är precis två veckor före mig :)

Du jobbar alltså nu? Är glad att jag har semester än. Är lärare så är i vecka 9 när jag börjar jobba, hoppas tröttheten har minskat till då lr så har den kanske kulminerat.
  • I norr
    mikaaaela skrev 2015-07-23 21:05:40 följande:

Åh kanske också ska skicka iväg ett mail till dom. Hoppas det inte glöms bort bara för att man skickar redan nu :P 

Ja det känns verkligen bra. 4 dagar kvar nu och 5 dagar tills vi får se vår lilla älskling igen. Längtar som en galning, men samtidigt kan jag inte låta bli att oroa för mig att allt inte är okej. Men illamåendet är kvar så hoppas allt är som det ska. Sen kanske man kan slappna av lite, förhoppningsvis :) 

Jag köpte faktiskt också en fyll i bok. "när jag låg i mammas mage." Riktigt rolig faktiskt med massor av saker att fylla i och klistra in bilder :) Kul att ha sen tänkte jag! Dock är den inte så specifik så man fyller i för varje vecka :P

Fick ett autosvar på mailet till kliniken att man skulle återkomma den 3/8. Har som ändå för mig att nån skulle börja tidigare med mailen å så. Ska avvakta och se om jag får nåt svar under nästa vecka annars ringer jag dem på måndagen 3:e.

Vill ju oxå ha en ultraljudstid nu. Tänkte att jag skulle få remiss och göra den närmare hemma.

Kul att ni snart får se er plutt igen. Då måste du skriva å berätta. :)
  • I norr

[quote=75558928][quote-nick]mikaaaela skrev 2015-07-24 11:10:01 följande:[/quote-nick]åh okej, men tur att det inte är så lång tid kvar till den 3e nu :) 

Är du i vecka 7 nu? Vi fick komma på första ultraljudet i 7+2, så det är säkert inte alls långt bort för er nu. Förhoppningsvis får du en remiss och då kanske dom har fler tider :) Kan tänka mig att det annars är en del som ska till kliniken nu efter sommaruppehållet :P Det är en underbar känsla när man sett att allt är som det ska :) [/

Nä nu är det inte så länge kvar. Hoppas ju på att vi får ultraljud den veckan som de öppnar och jag kan ringa dit. Bör vara i v 8 lr 9 vid ultraljudet. Är nu i v 7 (6+4). Tiden går trots att man bara väntar på att den ska gå fortare. ;)

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-07-27 20:51:20 följande:

Var på vårdcentralen idag, blev sjukskriven 3 v!

Läkarna tror inte på järnbrist, bara vanlig gravidtrötthet, så jag åkte hem igen och tillbringade resten av dagen, precis som den senaste veckan, i sängen!

Va skönt att du fick bli sjukskriven. Och rätt länge oxå, trodde de oftast sjukskrev en vecka i taget.

Jobbigt att vara så trött, hoppas det går över efter dessa tre veckor. :)
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?