mikaaaela skrev 2015-08-03 12:09:14 följande:
Hej :) Jag har varit i stockholm i en vecka så inte haft möjlighet att skriva något :)
Allt här är bara bra. På kub-testet såg allt super ut. Så värt pengarna tycker jag. Bebben var exakt lika stor som den ska vara, vilket till å med barnmorskan blev imponerad av för det brukar alltid skilja. Hjärtat slog fint och den hoppade omkring där inne, sjukt häftigt, men samtidigt konstigt när man inte känner det :P Vi fick lägsta sannolikheten för downs syndrom också, så det kändes skönt. Hon sa att det är väldigt sällan det händer någonting nu, så det är bara att slappna av å njuta :) Längtar redan till RUL nu, 4 veckor kvar bara! Tänk att vi då är i vecka 18, galet!
Åh va spännande, nu är det inte alls länge kvar. Kom ihåg att jag längtade så, men dagen innan och samma dag ville jag typ backa ur, för tänk om det inte var någon där inne. Men det kommer säkert gå super för er. Min barnmorska sa att det är väldigt ovanligt att fostret dör och inte kommer ut. Man ska inte läsa här på familjeliv som jag gjorde, för jag tyckte det verkade sjukt vanligt. (Men det är ju bara dom som skriver..) Hur mår du annars ? :)
Åh, va skönt att höra att allt är bra. :)
Ja, det ska verkligen bli underbart att se att det faktiskt är nån där inne. Är i slutet av v 9 när det görs.
Jag mår helt ok faktiskt. Lite sug i magen, så att jag typ vill äta nåt hela tiden å ändå är lite smått illamående, har molvärk till och från oxå. Å tröttare än vanligt. Är oxå typ tjock i näsan, inte snorig men blir andfådd bara att gå upp för trappan. Typ tungandad som när man är förkyld...det känns lite konstigt.
Vill att det ska vara typ mitten på september så den mest kritiska tiden är över och det börjar synas. Tiden går ändå rätt snabbt. Som du skriver att du är i v 18 om fyra veckor och de e ju nästan halvtid. Helt sjukt ju. :)
Undrar hur smillan83 mår?