• mikaaaela

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Smillan83 skrev 2015-06-01 07:04:45 följande:
    Aldrig hört talas om kemisk graviditet, men det är väl det som är tidigt missfall!

Försök slappna av och njuuta, du har ju fått pluss :)

Läste en blogg för några månader sen om en tjej som insåg att hon var tvungen att släppa all oro för att kunna glädjas överhuvudtaget åt sin graviditet!

Vi får försöka tänka att vi har rätt att njuta efter allt kämpande!
    Ja det är ett tidigt missfall :/
    Ja, usch va jobbigt det här är. Har haft sån mensvärk idag, och på RD12 förra gången fick jag rosa flytningar för att sedan på RD13 få mens. Och är idag på RD11. Men försöker intala mig själv att det är livmodern som växer. Kommer nog kännas bättre efter att man varit på ultraljud och förhoppningsvis sett ett hjärta slå. 

Ja jag önskar verkligen att jag kunde njuta, och hoppas jag kan göra det snart! :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-01 13:56:08 följande:

Tjejer gå in på allehanda.se, en artikel idag om nya regler för antal landstingsfinansierade IVF!

Från årsskiftet införs 3 gratisförsök för Västernorrland och obegränsat antal insättningar av nedfrysta embryon :-O

I artikeln står även att 3 försök redan gäller i Norrbotten och Västerbotten sedan årsskiftet!

Grattis!!! Fy va bra!

Tyvärr hinner ju inte vi få del av de nya reglerna, känns pissigt!

Så jag bara MÅSTE bli gravid nuuu

Men oj, va konstigt att det kommer ett år efter? Är det två försök som gäller för dig just nu? Det är tur att ni har i frysen för det räknas väl inte som ett försök? Men hoppas verkligen att du blir gravid nu i juni!! :) 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-01 23:27:49 följande:
    Men åh! Grattis!!! Så himla kul! :)

Förstår att du är orolig men som Smillan83 skriver så försök vara glad och njut. Det är vi värda!
    Tack snälla du :) 

Ja det är vi verkligen! Men har väldigt ont just nu, så har lite svårt att njuta, då man inte får ta nått mot det direkt, men strecket var ännu starkare imorse så borde inte vara mens på G. Får försöka intala mig själv att det är livmodern som växer och att det är en bra sak! 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-04 17:22:08 följande:

Varit på ultraljud i morse! 5mm tjock slemhinna och en äggblåsa på 13,5mm!

Ägglossning sön-mån trodde Umeå!

Fattar inte hur min kropp plötsligt gör kortare cykler?

Blev iskall när hon sa måndag, det får absolut INTE bli på måndag, då skjuts FETet upp till aug och då dör jag!

Oj men det är ju bra att den gör kortare så du slipper vänta så länge? :) Varför skjuts det upp om det blir måndag? :( 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-04 17:22:08 följande:

Varit på ultraljud i morse! 5mm tjock slemhinna och en äggblåsa på 13,5mm!

Ägglossning sön-mån trodde Umeå!

Fattar inte hur min kropp plötsligt gör kortare cykler?

Blev iskall när hon sa måndag, det får absolut INTE bli på måndag, då skjuts FETet upp till aug och då dör jag!

Oj men det är ju bra att den gör kortare så du slipper vänta så länge? :) Varför skjuts det upp om det blir måndag? :( 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-04 20:59:28 följande:
    Jo sant :) men det är jobbigt att den aldrig kan vara jämn!

Får jag glad gubbe en måndag skulle insättningen bli en söndag och då är det stängt! Så vi hoppas på ägglossning söndag eller tisdag! Håll tummarna tjejer!

Testat några fler gånger Mikaaaela?
    ja det förstår jag, vi får hålla tummarna för att den fortsätter vara kortare :) Jaha men ååh typiskt att det ska spela roll när kliniken har öppet eller ej :( Håller alla tummar och tår att det blir söndag eller tisdag!! 

Ja jag testade i tisdags för jag hade så fruktansvärt ont och blev jättenojjig, och då hade strecket ökat ytterligare :) Just nu väntar jag bara på att det ska bli måndag någongång så jag får testa på riktiga testdagen!! Dock lär ja väl testa en gång till innan haha, testnarkoman som man har blivit! Dock är jag rädd att strecket ska bli svagare varje gång. Men nu har jag i alla fall passerad dagen jag fick min mens på förra gången, men ändå blir jag livrädd när lutinus rinner till så jag måste springa på toa och kolla :P Längtar verkligen tills man får komma på ultraljud som verkar vara i vecka 8-9 :) 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-04 23:05:55 följande:

[quote=75388074][quote-nick]mikaaaela skrev 2015-06-04 21:30:31 följande:[/quote-nick]

ja det förstår jag, vi får hålla tummarna för att den fortsätter vara kortare :) Jaha men ååh typiskt att det ska spela roll när kliniken har öppet eller ej :( Håller alla tummar och tår att det blir söndag eller tisdag!! 

Ja jag testade i tisdags för jag hade så fruktansvärt ont och blev jättenojjig, och då hade strecket ökat ytterligare :) Just nu väntar jag bara på att det ska bli måndag någongång så jag får testa på riktiga testdagen!! Dock lär ja väl testa en gång till innan haha, testnarkoman som man har blivit! Dock är jag rädd att strecket ska bli svagare varje gång. Men nu har jag i alla fall passerad dagen jag fick min mens på förra gången, men ändå blir jag livrädd när lutinus rinner till så jag måste springa på toa och kolla :P Längtar verkligen tills man får komma på ultraljud som verkar vara i vecka 8-9 :) 

[/

Hoj! Det är så spännande för dig nu! :) Tänk vilken känsla att få gå på ultraljud. Tur att man få gå rätt tidigt. :)

Ja verkligen, hade inte orkat vänta till vecka 13, usch så nervös jag hade varit då :P 

Åh håller alla tummarna för att även ni ska hinna med ett försök innan sommaren!! Måste du få mens för att kunna börja med sprutorna ? :) 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-06 10:13:51 följande:

Jo börjar med sprutorna på mensen andra eller tredje dag.

Jaha okej :) ååh hoppas verkligen att du hinner få den!! Sjukt att man kan längta så mycket efter det man hatar ;) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-08 11:01:37 följande:

Ingen glad gubbe på testet idag, tack gode Gud!

Då är inte cykeln så kort ändå! Och det var väl därför slemhinnan inte var tillräckligt tjock förra veckan!

Ägget var ju dock ganska stort, men jag kanske har ägg som mognar långsamt på slutet!

Usch det är en hel vetenskap det här! Vill bara ha sex å bli gravid, vill inte hålla på med allt det här knaset!

Testdag idag Mikaaaela, så härligt att få ringa till Umeå å få säga att det gick vägen :)

Och Inorr, vi hoppas på en kort cykel för dig, så du hinner med ett försök till, va härligt om vi alla tre får vara gravida i sommar :)

Va skönt! Blir det FET nästa vecka eller ska du på en till kontroll innan? 

Det var underbart att ringa till kliniken igår. 24 juni ska vi på ultraljud! :) 
    Dock har jag mått skit sen i lördagsmorse. Får inte behålla någonting, allt bara (ursäkta) rinner ur mig. Så fort jag äter måste jag springa på toa. har försök med blåbärssoppa och vitt bröd men ingenting verkar hjälpa. Har noll i energi och blir orolig för den lilla i magen. 

Pratade med barnmorskan och hon trodde att det kunde bero på lutinus och att jag kunde sluta med dom nu. Men är så rädd för att sluta med dom så har inte gjort det än. Men samtidigt är det ju inte bra att jag inte får behålla någon mat. 

Vet inte hur jag ska göra. Har läst att om man varit nedreglerad länge innan som jag var, så kan man behöva ta lutinus längre, och dom med många missfall får ta dom till vecka 12. Så vill inte sluta med dom, samtidigt som jag inte vill må såhär :( 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-13 15:55:24 följande:

Oroar mig för flera saker inför måndag!

Ska för det första ta mig dit själv, då jag är i Piteå över helgen utan mannen och passerar Umeå på vägen hem!

Är urdålig på att hitta i Umeå och känns konstigt att knalla in själv på kliniken! Så kliniskt kallt liksom, behövs inte ens en pappa!

Sen sa barnmorskan att jag helst inte ska ha kissat på 3-4 timmar! Kommer aldrig funka, blir så sjukt kissnödig när jag är nervös!

Sist höll jag mig igen och en halv timma och höll på att kissa på mig medan vi väntade i väntrummet!

Önskar dig all lycka imorgon, det kommer gå bra :) Förstår att det känns läskigt att gå dit själv, men det är tur att återföringen går fort :) 

Jag hade inte hållt mig så länge, till mig sa dom också bara att man ska vara kissnödig, och inte hur länge det skulle ha gått :P Det är nog inte bra om man är alldeles för kissnödig heller för då spänner man sig ju :P 

Håller alla tummarna för er nu!! 
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?