• mikaaaela

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Lae88 skrev 2015-06-24 09:22:22 följande:

Tack <3

tog ett test mitt på dagen igår men det visade ingenting. Vet att när jag blev gravid med Wilma så testade jag typ 3 dagar innan testdag och då var det jättesvagt streck på testlagrets stickor. Det är ju då olika. Ååh vad nervös jag är!!

Grattis till ruvningen :D Vi fick inte heller några till frysen, ingen av gångerna men det gick ju alldeles utmärkt ändå :D hellre en bebis i magen än en i frysen ;) 

Det är ju fortfarande väldigt tidigt. Det verkar vara få som testar positivt så tidigt. Och om det tog tid innan du plussade förra gången så är det troligtvis så nu med. Det finns ju en anledning till deras testdag och det är för att det ska vara säkert :) Sen tycker jag att testlagret gav så himla svaga test. Tycker clearblue är bättre, men det är ju en smaksak :) När har du testdag? :)

Håller tummarna för att ni lyckas!! :) Så spännande!
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-24 21:57:00 följande:
    Åh det låter fantastiskt, blir tårögd!

Tänk att på bara 7 veckor har de vuxit så pass mycket att man kan se hjärtat slå!

Längtar så till vårt ultraljud också, tror allt kommer kännas mer verkligt då!

Fick du göra det på IVF kliniken Mikaaaela?

Ska ringa Umeå på fredag pch berätta om graviditeten innan de stänger för sommaren, så att de hinner faxa en ultraljudsremiss till Övik!
    Ja helt otroligt, hoppas tiden går fort för er och att ni också får uppleva det snart!! :) 

Ja jag gjorde det på kliniken, blir lite osäker, undra om man inte måste göra det där? Men det kanske går att få en remiss, för vi fick nå papper med oss som dom vill ha in sen när bebisen är född, men den kan dom säkert också faxa över. För annars lär ni ju få vänta till början av augusti när dom öppnar igen :/ 

Så lika bra att ringa och berätta :D Så häftigt att få göra det. Första steget!! 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-25 11:47:56 följande:

Pratat med Umeå som skickade en röntgenremiss! Blev uppringd av kvinnokliniken här i Övik och fick tid för ultraljudet 22 juli! Så nu börjar nedräkningen dit! Allt känns så spännande!

Blev lite besviken på hon jag pratade med i Umeå, hon sa inte ens grattis :(

Oj, ditt inlägg hade tydligen inte uppdaterats när jag skrev. Va skönt att du slapp komma till umeå :) Vilken vecka är du i då det är dags? :) 

Åh va tråkigt. Undra vem du prata med. Hon ja pratade med räknade ut BF och var supertrevlig, så det var nog inte samma person.. :/ 

Jag ringde mvc idag. Stort hehe, fick tid nästa fredag för inskrivning. Skulle få hem en hälsodeklaration för mig och min sambo att fylla i. Det börjar verkligen kännas på riktigt nu! :)
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-25 17:55:36 följande:
    Jo precis som våra andra ultraljud får vi göra det här också på kvinnokliniken i Övik! Skönt att slippa åka 13 mil enkel bara för några minuter!

Är i v 8+0 vid ultraljudet!

Ja det kändes jättetråkigt, det var Åsa, tror hon bara jobbar med administrativt! Alla gånger jag fått prata med barnmorskorna hat jag blivit jättebra bemött!

Åh inskrivning, så spännande :)

Känns bra att ha dig några veckor före mig, så vet jag hela tiden vad som väntar ;)
    Åh då har du kommit lite längre än vad jag var, spännande, då lär du se ännu tydligare än vad vi gjorde :) 
    Det enda som känns lite tråkigt är att jag längtar så fruktansvärt till vecka 12-13 och då är ju sommaren nästan slut :P Måste försöka njuta av sommaren också!! 

Ja alltid bra att ha någon att fråga hehe :) Hur många veckor efter mig ligger du? Får ni också en februaribebis? :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-25 22:37:40 följande:
    Känner samma sak, vill att tiden ska gå fort så att bebisen växer, samtidigt som jag vill att sommaren ska vara länge!

Är i v 4+1 nu, beräknad födsel 2 mars! Du?
    Ja men precis ;P 

Då är vi ju inte så långt ifrån varandra :) Är idag i vecka 7+4, fått två olika datum haha. IVF kliniken räknade ut BF 8 februari, medan barnmorskan på mvc sa 7e. Och vissa appar säger 7e och vissa 8onde, haha så hur vet man? ;P 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-26 12:16:31 följande:

Nu är det ett nytt pyre i magen. Hoppas hoppas den stannar där nu!

8 av 9 ägg blev befruktade så får vänta till efter helgen å se om något går att frysa.

Nu ska jag försöka hitta centrum här i Umeå å gå lite i affärer innan jag åker tillbaka till husvagnen i Piteå.

Åh stort grattis, de var ju superbra resultat :) Hoppas några kan frysas :) 
    Denna gång ska ni bara lyckas!!! :)
  • mikaaaela
    Lae88 skrev 2015-06-27 10:52:46 följande:

Visst är det lika bra att sluta med lutinus? Testdag fre 3/7.

Känns meningslöst att fortsätta.

Inga ägg i frysen heller :,(

Beklagar verkligen :( Vet hur det känns. Kändes som mitt liv rasade samman när mensen kom och vi hade inte heller några i frysen, så visste att jag skulle behöva gå igenom hela processen igen. 
    Jag ringde till kliniken samma dag och berättade att jag fått mens. Hon tyckte jag skulle fortsätta med lutinus, men jag sa att jag visste att det var mens för jag hade så ont och blödde mycket, så hon tyckte jag kunde sluta med dom. Jag ville verkligen inte fortsätta ta dom, var helt förstörd. 

Men ge inte upp! Jag hade inga förhoppningar till nästa försök och ville bara få ruvningen överstökad, och då minsann visade det sig att jag var gravid :) Så det är inte meningslöst. Er tur kommer!!!

• mikaaaela
    Lae88 skrev 2015-06-28 22:37:54 följande:
    Ja det är verkligen en sorg för oss just nu.

Och jag måste låta mig själv sörja ordentligt innan jag kan orka gå vidare.

Men jag kommer inte att ge upp hoppet!

Ska försöka att ha en skön sommar och sätta igång till hösten igen. Blir nog att köpa paketet med 3 behandlingar denna gången.

Så underbart att ni blev gravida tillslut :)
    Ja och man måste tillåta sig själv att sörja, hur länge man vill. Vi ska ha en applåd som går igenom denna process, det är så otroligt påfrestande! 

Jag hoppas verkligen du kan njuta lite av sommaren, då brukar den dessutom gå väldigt snabbt :) Så håller vi alla tummar och tår att det går vägen då! Skickar massa styrkekramar! 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-07-05 09:56:54 följande:
    Jag vet faktiskt inte, tycker inte det känns nåt alls.

Nu har det inte kommit nå mer förutom lite ljusbrunt med lutinusresterna. Men va ju lika förra gången men började nån dag senare. Jag ska avvakta nån dag och se hur det utvecklar sig. Tänkte försöka hålla mig till onsdag å testa men om det då kommit igång som en riktig mens så väntar jag till testdagen.

Däremot har jag känt mig lite illamående sedan igår.

Känns som att det är kört men ändå har man såklart ett hopp. Hur mycket ska man orka med...? Blir knäpp!
    Det kan ju vara en nidblödning :) Hoppas på det! hur går det? 
    Illamående brukar vara ett bra tecken :) Håller tummarna! 

Jag mår dåligt fysiskt men det gör att jag mår bra psykiskt haha. Knasigt. Mår så illa, dygnet runt, men i förrgår var det bättre och var så nere hela dagen för jag trodde det var kört. Så, jag välkomnar alla dessa symtom man har, för då vet jag att det förhoppningsvis står rätt till. Går in i vecka 10 idag, så 3 långa veckor kvar till vecka 13, då man förhoppningsvis kan känna sig lite lugnare. 

Vårt nästa ultraljud är inte förrän i vecka 18. Så jag och min sambo vill göra ett privat. Dock är vi lite i valet å kvalet om vi bara ska göra ett vanligt ultraljud eller göra KUB-test. Vi måste bekosta båda själv och vanligt kostar 800kr och KUB 2200kr. Pengarna spelar egentligen ingen roll, men jag vet inte riktigt vad jag vill. Gör jag inte KUB kommer jag säkert oroa mig för det, men tänk om vi gör det och får en halvdålig/halvbra siffra. Då lär jag säkert oroa mig ännu mer. 

Hur hade ni resonerat ? 
  • mikaaaela

Men stooooort grattis i norr, helt fantastiskt!! Tänk att vi alla 3 lyckades ! Otroligt!

Har haft mycket att göra vilket är så skönt för då går tiden snabbare :) vi bestämde oss för att göra kubtest, och ska på ultraljud om precis 2 veckor, vilket känns skönt, hoppas verkligen att allt ser bra ut då, då är jag i vecka 13 och förhoppningsvis kan man slappna av då!

I gravidapparna står det att illamåendet ska avta i denna eller nästa vecka, och jag hoppas det händer mig med. Det har varit skönt att veta att allt troligtvis är bra pga illamåendet men jag har blivit så begränsad och folk börjar misstänka saker :p så att bli lite piggare hade varit skönt :)

Annars längtar jag galet mycket efter att få bebismage och inte bara vara svullen! ;)

Juste, en fråga. Barnmorskan på Mvc frågade om kliniken sagt att jag skulle äta folsyra till vecka 12 eller hela graviditeten och dom sa ingenting på ivfkliniken om det och nu har dom ju stängt. Är det nån som sagt något om det till er ? :)

Åh jag är så glad för alla oss! Vilken lycka!

Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?