Inlägg från: Anonym (nolltolerans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nolltolerans)

Fruktansvärt :'( hur hade ni gjort i denna sits?

Eftersom där är barn i bilden så hade jag nog inte gett honom fler chanser.

Jag lever själv tillsammans med en (fd.) missbrukare så jag förstår din sits.
    Så jag ska inte säga att det inte kan funka.
    Han slutade för att kunna vara med mig. Hade det varit barn inblandat så hade jag haft NOLL tolerans (toleransen är dock låg utan barn med). Inte ett enda felsteg hade jag accepterat för då hade jag tagit barn/-en och lagt benen på ryggen. Barn ska ha rätten att växa upp i en helt drogfri miljö.
    Jag ställde inget direkt ultimatum, men jag krävde hundra procent ärlighet, och sa att inte längden skulle det troligen inte fungera om han inte slutade.
    Det räckte för honom.

Jag tycker ärligt talat att du ska glömma den här människan, även om det som sagt även missbrukare kan ändra sig. Han verkar ju inte vara redo att ändra sig, och enda chansen att han kommer göra det är om du inte viker dig en endaste tum.
    Men i vilket fall som helst, basera INTE ditt beslut angående graviditeten på honom. Han behöver inte vara en del av ditt liv för att du ska kunna fortsätta graviditeten. 
    Om du ändå vill ha kontakt med honom så måste ni verkligen bo ihop och köra all in? Det låter lite förhastat.

Jag kan inte råda dig till om du skall göra abort eller inte. Men utgå inte ifrån honom. Utgå ifrån att han inte finns med i bilden. 

För han KAN ändra sig, men det finns inga som helst garantier för det, så vill du behålla barnet så anta att det kommer vara utan honom. 
    Löser det sig, och han håller sig ren är det ju jättebra, men räkna inte med det.

• Anonym (nolltolerans)

Vill även tillägga att jag kan nästan garantera att påsen inte är så gammal som han påstår, 
    Du skulle ju även kunna beställa hem egna drogtester och be han ta ett test när han minst anar det..

Svar på tråden Fruktansvärt :'( hur hade ni gjort i denna sits?