• Sandra33

Går inte att sammarbeta med barnets pappa!

Hej!
    Det kanske är någon som vet lite mer än jag och kan svara på mina frågor.
    Jag har en dotter på 6 år och då har jag ensam vårdnad. Jag vill gärna att hon träffar sin pappa men det är han som inte visar någon intresse av dottern bara för att vara elak mot mig. Det låter jätte barnsligt men pappan är faktist 30 år gammal och ändå så barnslig. Det går inte att prata om honom om dottern utan att få höra att jag är en ho** o allt möjligt. Nu har jag försökt med samarbetssamtal på vilken han kom inte! Jag studerar och jobbar + har ett barn jag måste planera mitt liv och nu är det faktist så att jag har bestämt mig att antingen vet jag att jag kan räkna med honom eller så vet jag att han fins inte där för dottern. Dom gånger när han tar henne (en dag på två månader ) Kontaktar han inte mig heller men istället kontaktar han en familj vi båda har bra kontakt med och det är de som kommer hämtar dotter hos mig och lämnar sedan henne till mig. Nu är jag verkligen trött på det här jag har försökt på alla möjliga sätt att fixa så att det blir bra för alla men han vägrar att sammarbeta. Nu har jag fått nog och tänker vända mig till domstol och ta bort alla han rätt att träffa dottern. Det jag ville fråga är- Han betalar underhållsstöd om det blir så att han får inte träffa dottern aldrig mer och inte har några rätt som pappa till dotter kan jag fortfarande få underhållsstöd ? 

• Svar på tråden Går inte att sammarbeta med barnets pappa!
  • mammalovis

Underhållet styrs av pappans umgänge om det överstiger ett visst antal nätter per månad.

Min dotter träffar sin pappa varannan söndag, d v s hon har all dygnsvila här, så jag får fullt underhåll på 1273 kr per månad.

Huruvida du kommer få bort rätten för flickan att träffa sin pappa kan jag inte svara på, men det låter inte som en pappa att lita på. Vad säger din dotter om att träffa pappa?