• Natulcien

När ska barn sova själva?

Men jösses, så tröttsamt det är med släktingar som ska tycka en massa dumheter...

Det är inte farligt med samsovning om man gör det säkert, vilket ni ju gör om han sover med egen filt och i en sidosäng.

Och att bebisen skulle sova sämre är ju också skitsnack. Snarare skulle jag tro att han sover tryggare och lugnare när han känner din närhet.

Så nej, inget att bry sig om. Och nej, det finns inga nackdelar. Bara fördelar.

• Natulcien
    Flygfotogen skrev 2015-02-10 19:33:07 följande:

När de är redo och trygga nog att sova själva. Det är så märkligt det här med sovningen... När folk snackar om blöjor är de flesta oftast överens om att det är en fråga om "mognad" (fy vad jag hatar det ordet, jag tänker på en mogen finne redo att klämmas) och inte tu tal om det. Ingen håller på att slita av barnen blöjorna eller vägrar byta. Däremot så ska barnen sova själva i egen säng och helst i eget rum. Att föräldrarna i nästa andetag kan berätta att de inte kan sova om partnern inte är hemma och i samma säng..? Vi är som mest sårbara på natten, totalt utlämnade. Ändå förväntas det lilla barnet sova ensam i mörkret bara för att vissa andra barn kan det? 

Svar på tråden När ska barn sova själva?