Barngympa på förskolan
Jag tycker att det generellt skälls för mycket på barn. Prata med pedagogerna i enrum om dina tankar och din syn på situationen och hur du vill att liknande situationer ska hanteras i framtiden.
Jag funderar dock på det exemplet du gav om att pedagogerna sa till flickorna mjukt när de la sig ner men skällde på din son - var det så att din son såg och hörde att flickorna fick en tillsägelse och först därefter gjorde det de inte fick göra? I så fall hade det troligen inte med barnens kön att göra utan att han gjorde något som han visste att de inte skulle göra medan flickorna som gjorde det först inte visste det på samma sätt.
Du får också tänka på att det är skillnad på att ha ett, två, kanske tre barn och att en eller flera av dessa tramsar sig/busar (speciellt hemma med familjen, och som förälder kan jag tänka mig att man är ännu mer förlåtande/förbiseende), men har du en hel barngrupp så måste du tyvärr sätta fler gränser än vad du alltid vill för annars blir det kaos när alla barn inspireras av varandra och har det väl blivit väldigt stökigt så är det jättesvårt att skapa ett lugn igen. Så om det var så att din son inte var den första, utan den tredje som "busade" så kan jag tänka mig att pedagogerna kände att de var tvungna att säga till lite skarpare för att försöka förhindra att ännu fler barn började busa. Sen beror det ju såklart också på om de la sig ner i syfte att vara olydiga eller om det var för att de var trötta, om det var för att de var trötta förstår jag att du blev upprörd över att de blev tillsagda!