Madraykin skrev 2015-02-26 22:05:35 följande:
Ja det kan göra ganska så ont. Men du är ju väldigt tidigt i graviditeten än så länge, så desto tidigare desto mer smärtfritt kan jag tänka mig! Men det blöder ju en del, och vissa blöder ju väldigt stora mängder. Så förbered med tjockaste bindorna och handduk i sängen är mitt tips!
Vad skönt att din sambo beställt tid hos psykolog! Är ju toppen om han börjar inse att han är i behov av professionell hjälp. Hoppas det går vägen där!
Och sen det där gällande "what if"....absolut, vi kan aldrig komma ifrån att vi kanske kommer känna så. Men samtidigt har du tagit ett välgrundat beslut, ingenting förhastat. En dag kommer du bli tvåbarnsmamma, och den dagen kommer det vara helt rätt
Barnmorskan daterade mig till 6+2 så kommer bara 6+4 när aborten förhoppningsvis blir gjord
läste att det kan ta dagar!? innan allt kommer ut.. usch vill bara få det gjort
mått fruktansvärt dåligt idag, spytt 3 gånger och varit helt skakis
hatar verkligen att vara illamående
Har en massa nättrosor och jättebindor från förlossningen kvar hemma ^^
och inför förlossningen skaffade vi oss också en stor plastafrotté att ha i sängen så kommer få sova på den framöver
Ja det är väl egentligen något bra som kommer ut av allt det här, att sambon äntligen fick tummen ur arslet och bokade in tid
Nej det är verkligen inget förhastat beslut, otaliga timmar som jag spenderat på att väga för och nackdelar, men abort har alltid känts som det bästa
för jag är inte redo för att gå igenom en till graviditet och föda ett till barn och sen, förlåt, gå igenom ett till spädbarnsshelvete
visst det var mysigt och en erfarenhet men också så otroligt jobbigt med skrik, gråt, krångel och bråk (från sonen alltså)
sen han lärde sig gå har allt blivit så mycket enklare och skönare, och sen lärde han sig säga mamma!
inte redo för att gå tillbaka igen, vill se sonen utvecklas och bara njuta av tiden vi har nu
åka på miniresor under sommaren, springa och äta glass på stranden, åka hem till mormor, 100% fokus bara på honom, och sen skola in på förskolan i höst med allt vad det innebär
om några år, när han är stor nog för att förstå och vara delaktig, lite självständig och fått uppleva saker med bara mamma och pappa
då vill vi ha syskon, då jag förhoppningsvis är lättare och starkare
vi bor större, ekonomin är bättre och jag och pappa har ett bättre förhållande, ja om vi ens är tillsammans då vill säga, annars dröjer syskon nog lite längre
men va fan, jag är bara 25år, har gott om tid för syskon senare.