Inlägg från: Madraykin |Visa alla inlägg
  • Madraykin

måste ta ett beslut nu

Eller så bokar du in ett besök hos gyn, säger till sambon att det är pga diffusa smärtor i buken så får ni ordna någon annan som tar hand om barnet under tiden. Medicinsk abort och medicinsk behandling vid missfall innebär ju samma behandling - så väl hemma efter besökte säger du att du var gravid men hade fått ett tidigt missfall, och har fått medicin som ska hjälpa kroppen stöta ut fostret. 

För då du har en ganska bräcklig situation vad det låter som, med en instabil partner och då du själv kanske inte är jättestabil just nu, så är nog kanske inte ett till barn det bästa just nu? 

Sen beror det ju på fler faktorer så klart - om du väljer att behålla kommer du ju kunna jobba för att försöka lösa de olika situationerna.

• Madraykin
    Anonym (T) skrev 2015-02-26 05:46:38 följande:

Då var dagen inne

vill inte föda barn om 8 månader och det är det bästa för min familj och mig

men varför är det så svårt för!?

Varannan tanke är "jo vi behåller, allt fixar sig"

Men jag vill inte att allt bara ska fixa sig efter massa slit, krångel och problem! Jag vill bara fortsätta mitt liv som de var..

fan.. ska åka själv snart för första besöket, sambon vill abort men jag bestämmer i slutändan

tror jag vill göra hemabort om jag får..

Tyvärr är det ju så att det sällan fixar sig för många par. Så otroligt många som också tror att ett kärleksbarn ska lösa deras relationsproblem, men så inser de sedan att så inte var fallet.

Jag tror du gör helt rätt beslut TS. Du sätter din lilla ettåriga grabb främst - precis så en bra förälder ska göra. När relationen är som den är mellan dig och din sambo, i kombination med en ansträngd ekonomi och att du själv mår dåligt, så behöver du lägga all resterande energi på lillgrabben. 

Lycka till idag Hjärta
  • Madraykin
    Anonym (T) skrev 2015-02-26 16:39:45 följande:
    +/- listan jag skrev igår på mobilen gjorde att jag tog första tabletten

ska göra resten hemma på lördag, sonen ska vara hos sin farfar över dagen och sambon är hos mig.

är ledsen och sörjer men de känns ändå bra, lättad att snart slippa vara gravid, är verkligen inge bra som gravid! illamående, arg, ledsen och ont överallt.. och är verkligen inte redo för att föda ett till barn på toppen av allt annat

nu blir de jag och sonen i sommar, resa och strandhäng med kusinen

Ångrar bara att jag inte bad om att få titta på skärmen under VUL

för även om de inte blir nåt barn så var de mitt embryo..
  • Madraykin
    Anonym (T) skrev 2015-02-26 16:39:45 följande:
    +/- listan jag skrev igår på mobilen gjorde att jag tog första tabletten

ska göra resten hemma på lördag, sonen ska vara hos sin farfar över dagen och sambon är hos mig.

är ledsen och sörjer men de känns ändå bra, lättad att snart slippa vara gravid, är verkligen inge bra som gravid! illamående, arg, ledsen och ont överallt.. och är verkligen inte redo för att föda ett till barn på toppen av allt annat

nu blir de jag och sonen i sommar, resa och strandhäng med kusinen

Ångrar bara att jag inte bad om att få titta på skärmen under VUL

för även om de inte blir nåt barn så var de mitt embryo..
    Då är det påbörjat, vad bra! Har du gått igenom en abort eller kanske missfall förut? Så du vet vad du har att vänta dig?

Va bra att lillgrabben kan va hos farfar. Och att din sambo är med dig! Hur har din sambo reagerat i dagarna? Du skrev tidigare att han inte är något vidare stöd i viktiga frågor - hur har det varit nu?

Kram på're!
  • Madraykin
    Anonym (T) skrev 2015-02-26 21:04:54 följande:
    /.../
    Ja det kan göra ganska så ont. Men du är ju väldigt tidigt i graviditeten än så länge, så desto tidigare desto mer smärtfritt kan jag tänka mig! Men det blöder ju en del, och vissa blöder ju väldigt stora mängder. Så förbered med tjockaste bindorna och handduk i sängen är mitt tips! 

Vad skönt att din sambo beställt tid hos psykolog! Är ju toppen om han börjar inse att han är i behov av professionell hjälp. Hoppas det går vägen där!

Och sen det där gällande "what if"....absolut, vi kan aldrig komma ifrån att vi kanske kommer känna så. Men samtidigt har du tagit ett välgrundat beslut, ingenting förhastat. En dag kommer du bli tvåbarnsmamma, och den dagen kommer det vara helt rätt {#emotions_dlg.flower}
  • Madraykin
    Anonym (T) skrev 2015-02-28 09:23:40 följande:

Har spytt hela morgonen så kom inte igång förren 40 min senare än planerat

ligger med tabletterna i mig nu, ska snart upp och röra på mig

svider och sticks där nere och fogarna gör sig påminnda just nu

ser inte framemot när de sätter fart, men hoppas de mesta kommer ut idag

Sonen ska strax åka iväg, farfar tror vi bara ska ha egentid tillsammans..

Ja det är ju rätt kraftfulla tabletter. Men vad bra att du involverade sambon så han också är med på tåget, och förhoppningsvis kan vara ett bra stöd i detta! 

Tänker på dig idag, stort lycka till och hoppas det inte blir för plågsamt för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Madraykin
    Anonym (T) skrev 2015-02-28 18:03:49 följande:
    Efter ca. 1 timme började jag blöda, efter 4 timmar kom det stora klumpar och nu 9 timmar efter blöder jag som en riklig mens bara
    har lite ont i ryggen men fullt hanterbart med bara alvedon 

illamåendet är borta! just nu iaf
    hoppas verkligen allt kom ut
    men känner mig otroligt lättad just nu! 
    dels att det gick bra men också för att jag slipper föda ett barn vi varken är redo för eller vill ha.. 
    så tacksam för att jag bor i sverige och kan välja det bästa för mig!

Tack så jättemycket för stödet! {#emotions_dlg.flower}
    Hur har det vart de senaste dagarna? Hoppas det värsta är över!
Svar på tråden måste ta ett beslut nu