• Joozzaan

Östgötar som planerar barn 2016

Hoppar in här om det är ok? :) ät ju östgöte och jag planerar barn så känner att jag passar in.

Är 22 år och sambon 26, inga barn sedan innan utan detta blir första! slutade med skydd i december så nu är det bara att vänta och se. Blir det inget nu i mars blir det ju en liten bebis till 2016 förhoppningsvis :)

• Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-03-15 14:56:11 följande:

Välkommen!

Å vad spännande! :D Prickar ni in ägglossningen eller är ni mer avslappnade att händer det så händer det? :)

Vi kör mest på och hoppas på det bästa :) sen jag slutade med p-piller har min cykel blivit längre och längre varje månad. . . Först 28, 32, 36 och nu sist 40! Ingen aning om varför det blir så eller om det vanligt men det gör det hela lite jobbigt eftersom jag aldrig vet hur lång nästa blir. Men vi kör på så får vi väl se, hoppas denna månad kan be the one!

Känner mig mycket mer avslappnad nu mot innan Och Förstår att det kan ta tid, inte som i början när man ville ge upp när det inte tog första gången ;) men har insett att det inte är någon brådska.
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-03-15 20:21:06 följande:

Välkommen! ! Ja du är ju ung och har gått om tid så då gör det ju inget om det tar lite tid. Din kropp håller nog på att ställa om sig efter pillerna.

Jag vet inte om jag ska testa äl med stickor när vi börjar försöka eller bara vänta och se om det händer.

Men vill nog inte att det ska ta alltför lång tid för att man "chansar"

jag körde stickor några dagar bara för att se om äl var nära men kände att det bara blev ett stressmomentet. Kan ju ha varit för jag var stressad i övrigt med. Men det är ju bra att veta när man har äl så man inte råkar missa den helt och måste vänta en hel månad igen. Blir så dyrt när man har så lång cykel bara känner jag eftersom jag har noll koll just nu... Undra på hur många dagar jag kommer sluta denna månad :P

Försöker du nu? :)
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-03-16 08:05:30 följande:

Jag använder temp för att inte bli gravid nu - alltså staka ut när jag har ägglossning och inte ha sex då. När jag ska börja försöka komma jag göra tvärtom :)

Smart! Önskar jag hade gjort så innan så att kroppen hade hunnit ställa om sig från alla åt med p piller och bli regelbunden igen. Men ja ja.. gjort är gjort! Hur fungerar det att tempa om man tex skulle få feber? Är nyfiken :) tejpade tre dagar typ sen gav jag upp..
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-03-16 12:51:46 följande:

Nej inte än vi har nyss förlovat oss och ska gifta oss i början på nästa år. Efter det så kör vi igång. Så hinner vi spara lite mer pengar också!

Kul med bröllop :D alltid snart att spara så mycket man kan ju!
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-03-16 18:43:17 följande:

När du har ägglossning så stiger tempen bara en halv grad ca. Och när du har feber så stiger den betydligt mer än så, så det är inte stvårt att se skillnad. :)

Jag slutade med piller för ett år sen nu. Känns jättebra att min cykel blivit så regelbunden och att det funkar att bara tempa. Är lite rädd för att käka hormoner och kommer inte att göra det igen.

Men jag tänkte mer när man har feber och äl samtidigt, blir det inte svårt att räkna ut då? Kanske blir lättare när man är inne i det.

Ja hade ingen tanke på hur mycket hormonerna i p piller kunde förstöra saker... blir nog inte det igen för mig Heller!
  • Joozzaan

Jag fick min mens idag! Blev rätt glad faktiskt med tanke på att det bara har gått längre och längre tid varje månad så trodde jag att det skulle ta tills dag 44 om det skulle följa mönstret (blev 29 nu). Har antagligen inte ens haft äl eftersom jag varit så ojämn och cykeln har varit så lång men nu går det ju åt rätt håll och kroppen kanske äntligen börjar bli normal efter alla år med piller :) hoppas april blir vår månad så det blir en januari bebis!

• Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-04-05 16:57:00 följande:

Jag tänkte att jag inte ska kolla ägglossning eller tänks på att tajma in det. Det får komma när det kommer. Jag vill inte att det ska bli hets att bli gravid och verkstad av det hela. Jag har dock inte gått på p-piller så min kropp är inte påverkad av hormoner.

Tänker du att det är bra att få bebis i början på året?

Jag bryr mig inte vilken månad jag får barn i, jag vill bara få ett barn så det är därför jag hoppas det tar sig nu så vi får vårt efterlängtade barn och slipper vänta mer :) sen kan jag ju erkänna att som någon som fyller på den senare delen av året så skulle jag gärna fylla i januari eller i någon av dom andra månaderna i början av året ;)

Kul att ni ska börja försöka :) jag har inte Heller direkt brytt mig om att träffa rätt men nu ska jag tempa för att se så jag verkligen har äl eftersom det gått så himla lång tid mellan varje mens och då kan man ju lika gärna köra på lite extra dom dagarna man märker att det kan va på G :)
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-04-06 12:24:40 följande:

Jag skulle nog bli ganska chockad om jag blev gravid snabbt...är beredd på att det kommer ta ca ett halvår-år. Det är spännande och läskigt. Känns som att jag och sambon har en mysig hemlighet

Tänker jag på att jag ska föda så blir jag jätterädd och försöker skjuta bort de tankarna.

Det är ju ändå bra att tänka så som du gör, att du kan ta ett tag. Annars blir man ju så besviken när det inte går direkt. Ja visst är det mysigt, vi har inte sagt till någon heller, bara kollegan jag jobbar med om nätterna som vet och det är bara för hon frågade mig från ingenstans om vi skyddar oss eller inte och jag som är så dålig lögnare blev tagen på bar gärning. . Haha :)
  • Joozzaan

Idag har jag en sådan där dag när allt bara känns hopplöst. Känns fel att klaga då jag vet att det finns dom som försökt betydligt längre men är inne på vår femte månad nu och det känns som att alla runt omkring blir gravida hur lätt som helst.

Det är lite mindre än en vecka kvar till BM och känns inte direkt som det blev något denna gång heller vilket innebär att vi nästa månad ger oss på försök nr 6... ett halvt år har alltså gått och nada. Tror faktiskt inte ens jag har äl och det bekymrar mig lite, känns som att alla år med p-piller har förstört kroppen och därmed alla chanser jag haft att få en liten bebis :( längtar så otroligt mycket...

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016