• Javli

Östgötar som planerar barn 2016

Vilken bra initiativ!!

Här är en till Östgöte, bor i Linköping.

Jag bor med man och en dotter som blir 3 i år. Vi har haft jobb och bor i hus och känner att det börjar bli dags för syskon.

Som planeringen är just nu så börja vi i april/maj men det kan bli senare under sommaren/hösten beroende på hur vi känner.

Ser fram emot att följa alla i tråden!

• Javli

Jag ses också gärna för träffar sen. Var på träffar när jag var föräldraledig förra gången och det var väldigt roligt!

• Javli

Ja. Hihi kul med lite spridning! Vi har inte bestämt exakt när vi börjar ännu.

Ang privat så gick jag privat hos Storken i Linköping då jag väntade dottern. Var mycket nöjd. Tyvärr finns det inte kvar utan det är Kvinnohälsan som gäller nu.

• Javli

Ja! Vet inte riktigt varför Storken la ned. Synd! Tar gärna tips på bra barnmorskor sen när det är dags.

• Javli

Ang kejsarsnitt så är det svårt att veta vad som är bäst. Ingen förlossning är den andra lik. Jag överlevde bra med bara lustgas förra gången och hoppas kunna använda det nästa gång med.

• Javli

Välkommen in i tråden!
    Känner med en massa som väntar smått nu, får se hur det blir nästa år!
    Tur denna tråden finns så man kanske kan hänga med er =)

• Javli

Vi gjorde också tidgt UL i v 8 med dottern. Helt otroligt att se ett hjärta som slog. Fick veta att chasen att allt skulle gå vägen ökade även fast det fanns en risk. Nästa gång gör jag gärna tidigt UL för att lugna.

• Javli

Jag var också orolig inför förra förlossningen, allt gick bra till sist. Men det är lätt att höra olika historier, och ingen förlossning är den andra lik! Känner mig mycket lugnare inför när det är dags nästa gång även om det kan komma oförutsägbara komplikationer så vet jag ändå ungefär hur det kändes förra gång. Det är en trygghet.

• Javli

Hur många av er har barn sedan tidigare och för hur många blir detta första barnet?

För vår del blir det andra barnet, har en dotter på snart 3 år.

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016