marol skrev 2015-04-27 23:52:00 följande:
Välkommen hit!:) Förutom att vi båda bor i Östergötland (jag i Lkpg) och ska börja med bebis nu är vi två och våra partners alla 25 år :) och även vi har kört oskyddat i över ett år så att det inte blivit en "olycka" ännu gör en förstås lite fundersam men försöker tänka att vi bara varit noggranna ;) jag har precis börjat med natural cycles för att den ska lära sig mig, min cykel och kropp till vi börjar i juni. Äntligen äntligen snart dags. Ska bara gifta mig först så kör vi sen:)
Tack och vad kul att vi har lite gemensamt! :D
Jag använder mig av appen "My calendar" där jag skriver i när jag har mens och så räknar den ut när man har sin ägglossning på ett ungefär. Men jag har även funderat på att köpa äl-test men vi får se hur det blir med det! :)
Oj jag har nog aldrig hört talas om Natural cykles (googlade lite nu haha) och det verkar ju också vara ett ganska bra alternativ för att få koll. Du får berätta hur det går sen ;) Jag har läst lite på nätet att det tar ca ett år för de flesta att bli gravida, men då har de ändå haft sex regelbundet o på riktigt försökt. Det verkar ju inte som att ni (precis som vi) har gjort det ordentligt än så man kanske inte ska noja så mycket haha :P
Vad kul med bröllops-planering! Jag o min kille är förlovade men vi har bestämt att vänta ett tag med giftermål:)