Östgötar som planerar barn 2016
Jag tänkte hoppa på den här tråden, även om jag inte är östgöte än. Planen är dock att flytta till Norrköping inom kort (bor för tillfället 5 min från Norrköping)
Jag är 28 år, fyller 29 om några dagar. Är gift sedan 2 år, tillsammans sedan 9 år.
I februari slutade vi med hormonella P-medel och använde natural cycles prevent och kondom på fertila dagar. Vi slutade med hormonella P-medel eftersom vi hade börjat planera för att försöka bli gravida om ett tag, och låta min kropp hitta tillbaka (hade ätit mini-piller under 8 år ca).
I juli i år började vi vara 'oförsiktiga', alltså använde inte skydd även om jag var fertil. Vi försökte alltså inte aktivt bli gravida, men tänkte att 'händer det så händer det'.
Gissa då om vi blev förvånade över att det verkar ha tagit sig på första försöket... Plussade för några dagar sedan, och har fortfarande inte riktigt förstått det. Hade förväntat mig åtminstone några månaders jobb. Känns lite orättvist när man läser om många och långa försök hos andra, och så gick det så enkelt för oss.
Nu är jag dock i en liten bubbla av illamående. Vill berätta för omgivningen, men ska hålla tyst ett tag till. Endast jag och maken vet i nuläget (och nu här nu då).
Är bara i v 5 just nu, så håller tummarna för att allt går bra :)