• Maalon

Östgötar som planerar barn 2016

Jag hoppar gärna in här om jag får :) Är från Linköping med utflyttat till Norge sedan två år :) Jag är 23, sambon 29, vi bor i ett litet hus i skärgården utanför Trondheim :) 

Vi har kört på "händer det så händer det" nu i ca ett år, första månaden nu som vi försöker aktivt med äl-tester. Har ägglossning denna vecka och bim den 11e juli :)

Lycka till alla och grattis till er som fått era plus :)

• Maalon
    skatergirl81 skrev 2015-06-24 12:00:32 följande:
    Då har vi samma bim. Spännande!

Ska du testa innan bim?
    Jag kommer säkert testa innan, om jag känner mig själv rätt :P Beställde hem både äl och gravtester så jag har ett lager, så kan testa massor utan att gå i konkurs pga apoteket :P 

Du? 
  • Maalon
    skatergirl81 skrev 2015-06-24 22:57:22 följande:
    Jag vet inte...jag gjorde det förra cykeln med testa tidigt test men nu har jag inte köpt nåt. Vore ju skönt om man kunde vara lite cool och invänta bim
    Ja eller hur! 
    Tror kanske att jag kommer vara tvungen att vänta ut bim + några dagar, får min kära mor på besök hela den veckan. All kärlek till mamma, och hon kommer absolut vara den första som vi berättar för när vi gått 12 veckor. Skulle jag plussa när hon är här skulle jag inte kunna dölja det för henne :P
  • Maalon
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 13:01:54 följande:

Nä det förstår jag...var därför jag testade tidigt förra gången för jag skulle åka bort och ville testa när sambon var med. Men känns som en evighetslång väntan mellan äl och bim. Längtar så efter att få se det där plusset. Känns som att alla andra blir på smällen så fort någon tittar på dem. Har två bekanta som precis blivit gravida och väldigt snabbt så man blir ju glad för deras skull men samtidigt ledsen och lite avis att det inte gått för oss ännu. Vet att vi inte försökt jättelänge men känns ändå jobbigt.

Jag känner exakt likadant! Det här ju vårat första riktiga försök, men vi har ändå kört oskyddat i ett år. Så kommer folk och ba "det var inte planerat, det bara hände"

Min cykel är ju så lång, så händer det inte nu har jag inte nästa bim förrän mitten på augusti, med tanke på det hoppas jag extra mycket att det tar nu.

Hur länge har ni försökt?
  • Maalon
    skatergirl81 skrev 2015-06-25 19:41:51 följande:
    Det här är fjärde försöket, så inte alls så länge egentligen. Ni har ju försökt betydligt längre.

Har du testat att äta rosenrot, har hört att det kan korta ner cykeln om man har lång, man ska äta det från mens till äl.
    Men tillräckligt många för att börja bli rastlös säkert :P

Vi har inte stressat över det under det här året, och inte försökt aktivt att tajma äl eller så, jag har jobbat stenhårt med att gå ner i vikt och min sambo skulle ta fagbrev så det ar egentligen inte optimalt att bli gravid förrän nu :) 

Har inte testat något alls, men tar det sig inte nu den här månaden så blir det allt jag kan komma över, haha! 

Verkar som att min äl är över om man ska gå efter testerna, betydligt svagare utslag idag än tidigare i veckan, däremot har jag svinont i bröstvårtorna och det är ju lite klassiskt äl-symptom. Blir inte klok på  min kropp ibland :P
  • Maalon
    Desideri skrev 2015-06-26 10:06:25 följande:

Pratat med mvc och fått en annan tablett utskriven nu, lergigan comp. Hoppas de ska funka bra bara. Annars får jag ringa igen och be om en läkartid.

Vet inte skillnaden på lergigan comp och lergigan. Men var lite försiktig med att ta dom om du ska iväg på något viktigt eller köra bil längre sträckor. Jag fick lergigan utskrivet som hjälpmedel för att somna nämligen, och sover gör man. Men som sagt, vet inte om det är skillnad på dom som heter comp och dom som bara heter lergigan :)

Lycka till i graviditeten :)
  • Maalon
    Desideri skrev 2015-06-27 12:50:33 följande:

Jag kör inte bil då jag inte har körkort men på apoteket när det hämtades ut så sa det att man blir trött av dem också. Tog första idag och det verkar funka bra. Mår inte illa och är istället hungrig hela tiden, typ direkt efter en måltid är jag hungrig igen. Känns skönt att få vila lite från illamåendet nu. Nu kanske jag klarar att jobba trots allt. :)

Vad skönt ???? hoppas dom funkar för dig ????
  • Maalon

Här kom mensen igår, två dagar tidigt. Så bara att börja försöka igen när den är över :) 

• Maalon

Jag fick ett svaaagt plus igår och ett starkare idag :D Svensk-norsk bebis kommer i mitten på april :D

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016