• Qem

Östgötar som planerar barn 2016

Hejsan!

Hoppar in här (har helt missat den här tråden! Hur har jag lyckats med det egentligen?!). Är en Norrköpingsbo född -90 och planerar att börja försöka i slutet av juli/ början av augusti. Gifter mig i augusti, och vill helst kunna dricka lite på festen i alla fall, så bästa vore ju att ha äl precis runt bröllopet, men det får vi väl se ;) har inte gått på ppiller på 1,5 år, utan kör på kondom.

Råkade ut för något jätteskumt i morse: vaknade av mensvärk vid sju, och mycket rikrigt hade jag precis börjat blöda, inget konstigt så långt. Dock är det 7 dagar kvar tills min mens egentligen ska komma, så jag tyckte det var lite märkligt. Ett par timmar senare hade jag slutat blöda, och det har fortfarande inte börjat igen, trots motion. Normalt sett blöder jag kraftigt under de första 2-3 dagarna, så detta stämmer inte alls. Hade avbrutet samlag (typ en halv minut av in- och ut-ande innan kondomen kom på) kanske 3-4 dagar innan äl, men borde ju inte ha blivit gravid av det? Att detta var en nidblödning i så fall alltså? Det hade ju varit sjukt...

• Qem

Nu är det bara en månad kvar tills vi ska börja försöka. Helt otroligt! Dock verkar min äl då bli lite tidigare än vad vi hade räknat med, så får kanske vänta en cykel till :( vi är rädda att jag kanske mår dåligt om jag är i v.5 när vi gifter oss, och det vore ju inte så roligt. Nu som varit gravida förut, hur tidigt fick ni symtom?

Skulle så gärna få en april-bäbis, men vill ju samtidigt må bra när jag gifter mig

• Qem

Måste bara skriva av mig nu igen. Första försöket, är på bim +5, negativt test i onsdags (bim -1) och i söndags (bim +3), men ska testa imorgon igen. Känner någon slags nästan värmande känsla i livmodertrakten som ibland känts mot ryggen också. Hoppas ju att det är växtvärk, känns inte som det brukar när mensen är på g. Har även varit lite smått illamående både igår och idag, framför allt när jag inte ätit på ett tag, inte vid någon speciell tidpunkt. Hade aldrig trott att jag skulle känna efter för symtom på det häe viset

• Qem

^^ skickades visst i förväg. Tänkte frågat om ni andra också känner efter så? Är det normalt att man kandke bara inbillar sig alla symtom?

• Qem

Blir så frustrerad över min kropp! Brukar vanligtvis få äggviteflytningar vid ä i kanske max två dagar. Den här gången har det hållt på sedan i fredags, är alltså inne på femte dagen med sådana flytningar! Är det normalt? Kan kroppen tillverka sådana flytningar när man inte har äl? Har så oregelbunden cykel att det är det enda tecken jag har för att veta när äl är, och så drar det ut så på det! Blir så frustrerad...

• Qem
    pannkakan87 skrev 2015-09-15 11:30:27 följande:

Jag hade flytningar mellan äl och bim när jag var gravid sist

Det bådar ju gott! Hoppas! :)
  • Qem

I väntan på bim. Är det vanligt att man tappar saker tidigt i graviditeten? Extremt tidigt nu iofs om jag nu öht är gravid.. Idag har jag under jobbets fyra timmar tappat fyra saker. Väldigt ovanligt för mig, och dessutom har jag ett jobb där jag knappt ens håller i lösa föremål :/ eller så har jag helt enkelt en klumpig dag...

• Qem
    pannkakan87 skrev 2015-09-22 15:08:42 följande:

När har du bim? :) känner du av nåt mer symptom?

Har bim någon gång mellan 25/9 och 1/10 tror jag. Just nu är jag lite trög i magen och känner lite smått molvärk i tjejmagen, fast det är väl inte helt ovanligt att man kännee lite där när man känner efter ;) har ovanligt stora bröst, men de ömmar inte. Är nog bara lite otränad ;)
  • Qem

Fick ett svagt svagt teststreck idag! Hur mycket kan man lite på det? Tror jag är någon/några dagar före bim än så länge..

• Qem
    Joozzaan skrev 2015-09-26 15:14:57 följande:

Får man två streck innebär det väl alltid ett plus? Hur svagt det än är! :D Grattis i så fall!

Ok i så fall så! Tack :) håller tummarna :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016