• Joozzaan

Östgötar som planerar barn 2016

Javli skrev 2015-06-21 11:03:22 följande:

Håller tummarna för plus Miachr!

Har du testat med äl-test Joozzaan?

Jag körde slut på alla äl test eftersom det blev så långdraget men fick äntligen mens och blev 44 dagar sammanlagt..
  • Joozzaan

Dag 28 idag och har haft känningar i ena sidan sedan igår men det är nog mensen. Har ju legat på allt från 29-45 dagar så mensen kan i stort sett komma i morgon eller om 2 veckor... sjukt jäkla segt att inte veta. Om det nu inte tar sig hoppas jag mensen kommer snart i alla fall :)

• Joozzaan
    marol skrev 2015-07-16 10:15:18 följande:

Jag förstår dig, är ju ett rejält spann mellan 29-45 dagar där mensen kan dyka upp. Å du vet inte när äl var eller om den ens varit än? Är det inte så att mensen alltid kommer 14 dagar efter äl? Men att tiden innan är den som kan variera(?). Så är det för mig iaf. Denna gång hade jag äl på dag 16 vilket är bra för mig att veta för då vet jag att inte behöver vänta mensen på dag 28 utan den kommer dag 30 (eller ja hoppas den inte kommer men ja). Men har du känningar nu på ena sidan kan det ju vara äl också.

Hade vad jag tror var äl flytningar runt dag 16 jag med och då borde den ju komma innan veckans slit men har blivit lurad förr aå förväntar mig inget. Har ju varit lite osäker ett tag nu på om jag ens har äl... aldrig fått fullt utslag på stickor dom gångerna jag testat.
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-16 19:42:12 följande:

Har hört att rosenrot ska kunna korta ner cykeln...kanske kan vara nåt att testa...Jobbigt att inte veta när mensen kommer..

Redan testat... det var då den blev 45 dagar (längsta jag haft) så tror inte det fungerade för mig haha :)
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-17 22:15:41 följande:

Nä det låter ju verkligen inte som att det funkar. Man kanske måste äta det ett tag innan det har effekt. Jag äter bara graviditetsvitaminer nu. Läste om folk som tror de fått missfall pga rosenrot så man vet ju inte vad man ska tro...kanske bäst att inte experimentera för mycket

Ja jag läste det med :O så vågar inte prova mer nu i fall jag ska få ännu längre emellan eller till och med missfall och man nu skulle lyckas bli gravid.
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-18 16:44:22 följande:

Känns ju orättvist att ha en så lång cykel, är ju jobbigt nog att vänta tycker jag

Ja lite små surt är det allt :( skulle göra mycket för att komma ner till i alla fall 30 dagar... 45 känns bara elakt. Är på dag 30 idag, har lite känningar på höger sida av "tjejmagen" och det har kommit och gått några dagar nu. Hoppas något händer snart men tänker inte testa förens efter dag 45 för blir bara besviken.
  • Joozzaan

Någon som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med att få ordning på mensen? Trött på att den ska va så ojämn och söker jag på kvinnohälsan i min stad står det vara att dom hjälper till när man väl är gravid eller med typ preventivmedel och gravtest bara...

• Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-19 00:55:47 följande:

Finns det ingen privat gynekolog du kan gå till då...de borde ju kunna hjälpa!

Så liten stad så tror knappast det. Men har hört att man kan ringa kliniken i linköping, frågan är ju om man måste bo där, dom ska vara bra annars har jag hört. Kan man ringa 1177 och fråga sånt här eller kommer dom skratta åt mig att jag inte vet något :)
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-19 01:33:08 följande:

Klart de inte kommer skratta åt dig...Min vårdcentral har gynekolog, var där och tog ut min spiral och när jag hade cysta på äggstockarna, de borde väl kunna hjälpa med detta? Vet inte om alla vc har det dock.

Går man in på deras sida står det bara att dom hjälper till vid hjälp av preventivmedel eller mödravård och även för att ta cellprover men inget annat... :( får väl ringa på måndag och kolla vad som gäller. Tack för hjälpen :)
  • Joozzaan
    Desideri skrev 2015-07-19 08:20:05 följande:

Annars har jag för mig att medicinskt centrum som finnas i lkpg och nkpg ska ha gyn mottagning. Dit borde man kunna vända sig. :)

Det var nog det jag tänkte på :) bor i mjölby så är ju inte så långt att åka. Finns ju inget här i stan verkar det som. Dåligt :(
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016