• Joozzaan

Östgötar som planerar barn 2016

Maalon skrev 2015-08-08 16:35:51 följande:

Jag fick ett svaaagt plus igår och ett starkare idag :D Svensk-norsk bebis kommer i mitten på april :D

GRATTIS!!! :)
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-08 20:17:13 följande:

Jag har inskrivning nu den 25e och ultraljud den 2e september :) Jag vet tiden går långsamt men samtidigt snabb tycker jag! Är glad för varje vecka jag går igenom för riskerna minskar och så. Vill bara vara i vecka 13 och ha mitt ultraljud nu dock. Då kommer jag att kunna njuta på riktigt känner jag. :)

Hur mår du annars då, illamående? :)

Åh men inte så himla långt kvar för dig :) längtar med till vecka 13!

Mår vara bra, mår bara liiite illa precis när jag ätit eller inte ätit på länge men inget att klaga över. Rätt trött och molvärk hela då och då men mår nästan för bra :O
  • Joozzaan
    Desideri skrev 2015-08-08 21:10:45 följande:

Jag går in i v 14 imorgon. Har gjort kub och allt såg bra ut. En liten bebis finns i magen, och nu har magen börjat växa på. Vi har börjat berätta för familj och släkt nu också.

Mitt värsta illamående har gått över sen nån vecka eller två tillbaka. Nu är jag bara såååå trött om dagarna och känner av fogarna lite. Sover dåligt pga dem ibland med vilket inte bidrar med npn nytta ang tröttheten. Sommarvikariatet jag haft är slut och nu får jag lite ledigt. Ska bli så skönt :P

Åh spännande att ha fått se bebis :) skönt att du får vara lite ledig och vila upp dig!
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-09 09:49:13 följande:

Låter ungefär samma som för mig. Men illamåendet har varierat, har dock aldrig varit tvungen att rusa på toan eller nåt sånt så jag känner mig ändå lyckligt lottad. 

Har ni berättat för nån än? :)

Vi har berättat för killens familj, rätt stor familj där tre av systrarna har barn redan så detta blir femte barn på den sidan. Min familj vet inget än. Blir första barnbarnet och första barnet i släkten på 13 år så är mer nervös för att berätta för dom av någon anledning... känns som jag inte vill göra dom besvikna i fall det skiter sig. Ni då? Vet många? :)
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-09 18:45:42 följande:

Ja vi har berättat för bägge våra familjer och så våra närmsta vänner. :) Känns som nästan alla vet nu haha. Men har resonerat så att de som vi kan berätta om ett missfall kan vi berätta om graviditeten. :) Idag berättade jag för min mormor och hon blev så glad. ^^ Mysigt!

Ska du gå till privat barnmorska eller vanlig? :) Jag ska till Lovisamottagningen här i Norrköping.

Jag går till vanlig :) men kommer gå både hemma och i linköping, vet inte om det är för som inte har ul här hemma för måste åka in ull lkpg för det.

Är så nervös för att berätta i fall det visar sig att det inte är något kvar där inne :(
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-10 09:08:51 följande:

Jo men du måste tänka på att de allra flesta graviditeter går bra!  

Ja och jag hoppas av hela mitt hjärta att lilla bebis ät frisk och kry på ultraljudet den 15:e! :) men har så många i min närhet som varit med om så hemska saker när det kommer till graviditet så känns lite "varför ska jag få en frisk bebis på första försöket". Var jättenära att berätta för mamma idag men sen vågade jag inte i fall det inte är npgot kvar där inne. .
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 10:40:43 följande:

Usch så jobbigt att du har det så.. :/ Här är det tvärtom. Varken mamma, systrar eller så har haft missfall så jag känner mig ganska lugn. Min kompis blev oxå gravid på direkten och vi är extremt fertila i min släkt med friska barn och så.

Gud nu är det snart dags ju! I övermorrn! Du måste uppdatera hur det gått sen! :D

Vad jag vet har vi inte sånt i min familj heller men mannens familj har haft massor :( 15 september... haha sjukt långt kvar :)
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 16:50:11 följande:

Jaha haha då snurrade jag till det! Okej ja men håll ut, tiden går fort! För mig har det känts som en evighet med tills ul men nu är det inte lång tid kvar.. 2 september :)

Nej det är ju inte så jättelångt kvar :D har inskrivning den 3:e hehe. Är det vanligt med inskrivning så sent? Kommer vara typ vecka 12 då.
  • Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 17:58:56 följande:

Japp jag har inskrivning nu den 25e så jag kommer också att vara i vecka 12 :) Det känns ändå rätt skönt för tänk om man hade gått på inskrivning och sen fått missfall. Det hade blivit ännu mer sorgesamt på nåt vis :(

Sant... ska utomlands nu på lördag så den kommande veckan lär ju springa förbi i alla fall :) sen ska både jag och mannen fylla år veckan efter samt har vi årsdag då så man har ju att göra i alla fall så tiden inte sniglar sig fram.
  • Joozzaan

Hur går det för alla? Känns lite dött i tråden vilket är tråkigt då det är så kul att följa allas resor :( är själv i vecka 11 just nu, inskrivning på torsdag.

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016