• Pescetarian

Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?

Jag kan inte ladda upp bilder från telefonen, men den "färgmystiska" och omtalade klänningen finns i denna länk: www.expressen.se/mode/vilken-farg-har-den-har-klanningen/

Så, vilka färger anser DU att den klänningen har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 09:27
    BILD PÅ KLÄNNINGEN FINNS I INLÄGG #13.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?
  • IsDimma
    Mamori skrev 2015-02-28 18:27:06 följande:

Blå och guld ser jag. Den är dock blå och svart fast det svarta är lite genomskinligt. Har hört att kvällsmänniskor ser den som blå och morgonmänniskor som vit, stämmer det?

Den är ju mer vit/guld även om det vita är ljusblått. Men jag är iaf morgonmänniska big time
  • lövet2

Jag, yngsta dottern och äldste sonen ser vitt o guld, yngre sonen såg först vitt o guld och sedan svart o blått. Äldsta dottern ser omväxlande svart o blått, ljusblått o guld och vitt o guld. Ny färg varje gång hon tittar typ ...

• Angel D

Jag såg den först som vit och guld. Tittade sedan bort en kort stund, efter det så är den blå och svart. Klänningen på original bilden är blå och svart. Hon som lade ut bilden har själv bekräftat det.

• Linnea H

Maken ser den som ljusblå och guld, jag ser den som kritvit och guld.
    Men kisar jag ser jag den som blå och svart, om än inte så mörkblå som i verkligheten. Den ändrar sig direkt - superhäftigt.

Ni som ser den som vit - kan inte ni prova att kisa hårt och säga om den ändrar färg för er?

• Anonym (sent)

Men gud vilken gammal nyhet.

• lövet2
    Linnea H skrev 2015-02-28 21:46:19 följande:
    Maken ser den som ljusblå och guld, jag ser den som kritvit och guld.
    Men kisar jag ser jag den som blå och svart, om än inte så mörkblå som i verkligheten. Den ändrar sig direkt - superhäftigt.

Ni som ser den som vit - kan inte ni prova att kisa hårt och säga om den ändrar färg för er?
    Det hjälper inte att kisa. Fortfarande vit o guld.
  • Lizettee

Jag ser ljusblått och guld, men vet att ljuset kan göra att den ser ljusblå ut på fotot fast den är vit. Jag är inte färgblind :D

• Leola

Den är blå, bilden är rätt ljus så det ser ut som en ljusblå färg men troligtvis är den mörkare egentligen, sen är det svart spets.

Förstår inte alls att så många ser vitt och guld???

• Leola

Asså jag trodde det var ett skämt först, men frågade sambon nu som sa "vit och beige".. Asså va?? Hur kan man se den så olika?? ????

Svar på tråden Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?