v. 14 och vill inte göra abort =/
Vi har pratat ordentligt nu och han vill verkligen inte behålla. Han säger att jag inte bara kan tänka känslomässigt utan måste se det praktiska. Han menar att vi måste flytta för vi får inte plats i huset och med tanke på ekonomin måste vi då långt ut på landet för att hitta något billigt, vilket innebär att jag förstör våra två barns liv. Om vi behåller barnet skjuts våra ekonomiska planer upp och vi får inte bra ekonomi förrän han blir pensionär. Vi kommer få sitta i soffan och mögla. Fortsatte med att jag aldrig kommer komma ut på arbetsmarknaden igen utan kommer vara hemma med barnen hela livet. Det kommer tära på oss så att vi nog separerar enligt honom.
Jag sa att jag inte ser hans hinder, dock många andra, men när det kommer till själva beslutet om abort så kan jag bara inte. Jag klarar inte av det!
Han ser det inte som ett barn, det gör jag. Jag känner det sparka flera gånger om dagen och magen växer. Han ser det inte som att döda det, men det gör jag. Så hur gör jag?
Du förstör INTE barnens liv om ni flyttar ut på landet (finns t.o.m de som säger att det är bättre för små barn att växa upp på landet!). Jag och mina syskon växte upp på landet. Helt fantastiskt. Fritt, öppet, vackert. Avstressande. Jag har fortsatt välja att bo lantligt. Men f.ö kommer ni inte behöva flytta första åren eftersom en bebis inte behöver ett eget rum och när ni sen kanske måste flytta har ni ekonomin kommer ni ha ekonomin till det också.
Det är LÅNG tid tills han är pensionär och innan dess har både du och han bra jobb, bra löner och kommer ha hundratals tusen sparade på kontot. En bebis kostar INTE en månadslön, som han verkar försöka inbilla dig.
Det han säger om att barnet kommer tära på er så ni går isär - det är det värsta av allt han säger och det du ska ignorera mest. Det är mycket fult spel av honom att spela på ert förhållande. De andra två barnen har inte "tärt isär er" vad jag förstår, så varför skulle ett tredje göra det?
Nej, känner du så starkt emot en abort kommer du må dåligt väääääldigt länge om du genomför det. Och mannen din sa ju t.o.m själv att han skulle vänja sig och älska barnet om det faktiskt kom. Gå på det och behåll.