v. 14 och vill inte göra abort =/
Jag var på en utredning för UVI i förra veckan och fick då chockbeskedet att jag är gravid. Ringde direkt abortmottagningen eftersom ett tredje barn inte passar nu. Sen åkte jag hem och berättade för sambon. Fick tid 8 dagar senare, vi pratade inte så mycket den veckan, jag ville bara förtränga det. Jag skulle få ta första tabletten direkt vid besöket och den andra hemma.
Väl där konstaterade läkaren att jag är i v. 14 och att det inte längre går att göra medicinsk abort. Har fått ett sent missfall förut där jag fick göra en tvåstegsabort och jag kände direkt att jag inte klarar det. En del av mig tänkte att jag tar den första tabletten på en gång för då kan jag inte ändra mig, men kuratorn avrådde mig.
Så nu sitter jag här, går in i v. 15 i morgon, sambon vill göra abort och inte jag. Den enda motiveringen jag har är att jag inte pallar, har sett en bebis på skärmen och känner varje dag hur den rör sig där inne. Jag ser det som att jag dödar mitt barn, kan inte leva med det.
Sambon är inte arg utan lägger fram hur han känner och är samtidigt tydlig med att han förstår att jag känner mer än vad han gör. Han skulle vänja sig vid tanken och älska barnet lika mycket som de andra två, men att det bästa i hans ögon vore abort.
Jag förstår att man är två om beslutet, men hur gör man i det här läget?