Anonym (logik) skrev 2015-03-17 19:13:21 följande:
Min handling, okey, jag skulle ha låtit hormonkärringen ta beslutet, vi skulle placera den nyfödda i garderoben då vi redan har en liten som sover med oss i sovrum, när äldre bröder delar på ett rum.
Hon går i högskolan vilket innebär att hon skulle sumpa två år av sitt liv och behöva börja om detta sen, jag jobbar men jag drar inte in hur mycket som helst och med hennes csn eller bättre upp en bråkdel av det som föräldraledig skulle vi behöva svälta.
Jag var deprimerad, djupt vid ögonblicket, om hela hushållet skulle hamna på mig under tiden skulle jag gå under och dra familjen med mig.
Var bara en liten urval om varför vi hade varken råd eller möjlighet att ta hanbd om ännu ett barn.
Mer än att konstatera att kvinnor slutar tänka när hormoner börjar flöda så, du höll på att säga?
Det skulle lösa sig?
Sånt skit serverade hon för mig, nej, nu i efterhand så inser hon själv att inget skulle lösa sig, fast då måste hjärndödande hormoner försvinna från omlopp.
Anonym (USCH) skrev 2015-03-17 13:17:35 följande:
Hade du nått att säga eller slant du på knappar för tredje gången?
Jag vet inte alls hur eran situation ser ut och varför han först inte ville ha barnet och sen lekte toffel.
Jag bryr mig däremot inte vilken abort hon skulle göra, vi kunde inte ta hand om ett barn till därmed så ynglar man inte av sig okontrollerat, vet däremot som sagt inte hur det ser ut hos er.
ingen av dom omständigheterna gör det rätt att tvinga någon gå emot sin egen vilja gällande den egna kroppen.
det är aldrig ok att tvinga någon till abort.