• fröken fegis

Långt protokoll

louisemostert skrev 2015-04-11 19:32:00 följande:
    Hej :)

Nä vi har ul nr två på måndag så jag tog precis sprutan för ikväll, jag tycker inte att det är så farligt men däremot är jag fruktansvärt känslig. Har jag samlag med mannen så gör det bara ont och flytningar hela tiden med. Jag hoppas på ÄP under veckan. Jag fick minska dosen på Gonal F så nu tar jag 137,5 och imorgon 125.

Låter inte alls skoj att du får så ont utav sprutorna :( Håller tummarna för dig :) Kram
    Tack och lov gick sprutan bra ikväll! :) Jag darrade som ett asplöv innan, men provade att lägga en isbit mot huden en stund innan sticket. Det funkade perfekt! *lättad!!!*. Så du fick sänka din sprutdos, min höjde de till 275. Ska också på ul på måndag. Hoppas det blir äggplock för oss båda i veckan då! :) Kram
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-12 11:11:09 följande:

Ni som sprayar/sprayat, hur länge körde ni?

Är inne på 16 dagen här, ska på ul och uppföljning om 9 dagar, men tycker det känns som ganska länge att spraya?

Har inte haft några större problem med Synarelan, vill bara komma igång med sprutorna så det kommer igång på riktigt!! :)

Jag kör den sk "Boston-metoden". Sprayade med synarel i 21 dagar och började då spruta med Gonal F. Fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna.
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-12 15:41:35 följande:
    Ja jag hoppas vi har turen med oss ;) berätta hur det går imorgon :) sista sprutan ikväll iaf tills imorgon ^^
    Ja, vi måste höras imorgon! Spännande värre nu ;)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-12 20:04:59 följande:

Okej, då sprayar du ju ungefär lika länge som mig innan sprutdags!

Vet dock inte om jag ska fortsätta med sprayen eller inte när jag börjar med sprutorna, får nog reda på det nästa tisdag :)

Jag visste heller inte i förväg. Min läkare på hemkliniken sa först att jag skulle fortsätta spraya men på IVF-kliniken bestämde de sen att jag skulle sluta helt. Jag var ganska glad att slippa sprayen... Inte för att jag hade så mycket biverkningar men jag tycker det är jobbigt och obehagligt med nässpray.
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-12 21:26:28 följande:
    Finns så många alternativ och metoder så jag är helt förvirrad :)
    Eller hur?! Man får väl bara försöka lita på att ens läkare vet bäst och göra som denne/na säger :)

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 08:54:09 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här. Detta är första IVF:en för oss och de känns som de dyker upp tusen frågor hela tiden då man verkligen inte vill råka göra fel. 

Jag kör långa protokollet. Går hos Doktor Damm i Linköping men kommer göra Äggplock o insättning i Uppsala på Carl Von Linne.

Är på dag 6 med Menopur sprutor idag. Tar 150iE Tycker inte jag känner någonting vilket gör mig lite orolig.

Tog sprayen Synarela i enbart 12 dagar och fick en blödning redan på femte dagen. Slutade med sprayen när jag startade med sprutorna enligt ordination från min läkare. 

Troligtvis blir det utplock och insättning V.17 Jag kommer gå på första kontrollen sen start imorgon hos min doktor här i Linköping. 

Jag har sprutorna i kylen även nu när vätskan är blandad, det är ok va? SSer ingenstans de står att man INTE får ha den kyld. Endast att man KAN ha den i rumstemperatur. 

Lyckas ni ta sprutorna utan att få en enda bubbla?

Hej! Vad kul! Vi gör som er, går på Gallerians läkarmottagning i Jönköping men kommer att göra äggplock och insättning på Cvl i Uppsala. Vi ligger ganska precis en vecka före er då, liksom louisemostert hoppas vi på äggplock under veckan. Jag ska precis också göra mig iordning för att åka på ul nu. Vi har också haft våra Gonal F sprutor i kylen, även om det står att man kan ha dem framme. Bubblor har jag inte ens tänkt på, det är nämligen min man som ger mig sprutorna...Det verkar ha gått bra hittills iaf :)
  • fröken fegis

Hur gick det för dig idag louisemostert? Själv är jag hemkommen från vul nu men är inte mkt klokare för det... De tog nytt blodprov idag så jag får vänta till imorgon med att få veta om äggplocket blir på torsdag eller fredag. Hoppas på torsdag, denna väntan gör en galen! Han kunde iaf se 9 äggblåsor som hade vuxit till sig bra, det känns rätt lagom tycker jag - ingen risk för överstimulering här inte :) Hoppas det gick bra för dig! :)

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-13 15:29:17 följande:
    Det gick bra här med :)

Jag hade både stora och små blåsor så på torsdag gäller det :) nervöst!!!!

Men då blir det iaf av för dig i veckan så det är skönt :) får jag fråga vad som är fel, varför ni behöver gå igenom ivf? Svara bara om du vill :)
    Härligt! :) Hoppas det blir torsdag för mig med, vill inte vänta mer nu! Börjar bli ganska öm i äggstockarna så det är lite kämpigt att jobba nu. Klart du får fråga! De har inte hittat något fel på oss... Men vi har försökt på egen hand i 4 år så nu var det verkligen dags att prova IVF (det är pga min rädsla för processen som vi har dröjt ut på det så länge, vi kunde fått börja redan för 2 år sen om vi velat). Har de hittat vart problemet ligger hos er, eller är ni också sk oförklarligt barnlösa? Kram
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-13 17:28:23 följande:
    Tråkigt att du är öm men skönt att höra att det inte bara är jag. Har t.o.m ont i mellanåt och mycket öm. Blev nästan orolig att det är fel på mig...

Okej vad märkligt men dem har testat er båda då?

Det är fel hos min sambo. Hans spermier kan inte ta sig ut på egen hand pga en rugby olycka när han var yngre så varje gång det är dags för ÄP så måste dem först göra en biopsi på honom samma morgon för att få tag på spermier så det är lite jobbigt för det är dubbelt upp kan man säga :)
    Nej, det är inget fel på dig :) Det är helt normalt att vara öm i äggstockarna efter stimulering (de är ju inte vana att ha så många stora ägg på en gång). Ja, de har testat både mig oh mannen men hittar inget fel på någon utav oss. Nu kan det ju vara så att de hittar fel under IVF´n men vi hoppas på det bästa såklart! Jobbigt det låter för er att ni båda måste utstå diverse ingrepp... :( Men kanske lite skönt ändå att ni vet vart felet ligger och att det förhoppningsvis fungerar med IVF. :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 20:34:54 följande:

Hur många dagar har ni fått spruta? Nån mer som kör med menopur? Vad är det egentligen för skillnad mellan den o gonal F?

Ja känner verkligen inget av sprutan, gör ni?

Jag ska ta 12:e sprutan idag... Kanske blir det min sista eller så blir det en imorgon också. Har inte känt någonting av sprutorna förrän igår och idag. Nu är äggstockarna svullna och ömma pga alla ägg och det känns så fort man rör sig...
Svar på tråden Långt protokoll