• fröken fegis

Långt protokoll

AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 20:34:54 följande:

Hur många dagar har ni fått spruta? Nån mer som kör med menopur? Vad är det egentligen för skillnad mellan den o gonal F?

Ja känner verkligen inget av sprutan, gör ni?

Glömde: jag tror inte att det är någon större skillnad på menopur och gonal f, olika preparat men med samma syfte. Vet faktiskt inte hur de bestämmer vilken man ska ta.
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 21:07:02 följande:

Ok, tack för svar :) hur stor dos tar du? Ja har ju bara sprutat sex dagar men då kanske de inte är så konstigt att man inte känner nått än om man ska spruta så pass länge. Ja får förhoppningsvis mer info imorn. :)

Jag fick börja med Gonal F 150 IE och vid andra VUL höjdes dosen till 275 IE. Nej, det är nog inte vanligt att ha några känningar efter bara sex dagars sprutning och har man det kan det nog vara tecken på att man riskerar att bli överstimulerad, så var glad att du inte känner nåt än! :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 10:00:57 följande:

Är ni fler än mig som fått samma resultat? Om ni fått öka dosen, hur har ni reagerat samt hur mycket uppskjutet har hela processen blivit?

Åh nej, så tråkigt :( Jag fick öka dosen efter vul 2, märkte ingen skillnad på hur jag mådde och processen blev bara uppskjuten med en dag eller två. Men jag hade dock ganska många äggblåsor, bara att de var lite små. Hoppas att ökad dos ger bra effekt så att du kan få göra plock i nästa vecka ändå! kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 13:24:57 följande:

Fröken fegis. Åh va skönt att höra att det inte blir uppskjutet mer än så. Hade du heller inga känningar? Detta var mitt första ultraljud. Skulle gjort nästa på torsdag men hon sa att vi eventuellt skulle skjuta på det nu istället pga resultatet. Om läkaren bara kan ringa så man sliper gå och undra. Den här väntan på allt, är så himla jobbig. hehe

Så blev det för mig iaf, men det kan ju vara olika beroende på hur man svarar på den höjda dosen. Nej, jag har inte haft några känningar förrän de sista dagarna nu. Är som louisemostert också säger öm och har kraftiga flytningar... Hoppas jag också får ÄP på torsdag för nu börjar väntan bli seg...
  • fröken fegis

Tjoho! :D De ringde precis från Linné-kliniken! Det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på torsdag! Galet nervöst men samtidigt så skönt att det äntligen är dags!!! :)

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-14 17:04:45 följande:
    Åååh va kul :) vilken tid? vi ska vara inne kl 07:30 så tar dem min man kl 08:00 sen mig kl 10:00 :D Wooohoooo :D:D:D
    Oj, ni får vara morgonpigga! :) Vi ska inte vara inne förrän kl.10.30. Man börjar bli sjukt nervös nu... Fast ändå glad och förväntansfull på samma gång :) Jag är mest orolig för att det inte ska bli något ägg befruktat så att det inte blir någon återinföring, det vore FRUKTANSVÄRT att inte ens få chansen att ruva efter denna långa förberedelse... MEN nu ska vi vara positiva, det kommer att gå bra för oss båda! Skönt att slippa ta fler sprutor efter ikväll! :)
  • fröken fegis
    Saturnus skrev 2015-04-14 15:01:55 följande:
    Åh härligt! Hur många ägg fick du ut? Hur många befruktade? Stort lycka till!
    Tack för lyckönskningen! På torsdag ska jag ta ut äggen så vi får se hur många det blir, förhoppningsvis blir man ruvare på lördag! :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 21:21:22 följande:

Åh så spännande för er! Ni måste berätta hur de går sen med allt :) hoppas verkligen det går vägen.

Tar ni sjukdagar eller komp eller semester?

Ja, vi får verkligen hoppas på det bästa! :) Både jag och min man är egna företagare. Mannen kan bara lämna sin verksamhet några dagar utan bekymmer men jag har 20 hästar här hemma som ska skötas så det blir en del pusslande för att få ihop det... Men med goda vänners hjälp så går det :)
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 21:26:22 följande:

Nån som vet hur vanligt det är med överstimulering?

Lite smånojig när vi höjde min dos så pass. Men läkaren sa att östrogenhalterna var låga.

Hur vet man att man blivit nedreglerad?

Tusen frågor hela tiden men detta är ju något väldigt stort o känslomässigt.

Jag verkar inte ligga i risken för överstimulering så jag vet inte så mycket om det. Men jag blev också nojjig när de höjde min dos från 150-275 och det dröjde 5 dagar innan nästa kontroll, men jag oroade mig helt i onödan :) Om du är nedreglerad eller inte syns på blodprov.
  • fröken fegis
    Nej, jag kände ingen skillnad av doshöjningen men de sista 2-3 dagarna har jag varit öm i äggstockarna och haft mkt flytningar, men det är nog normalt vad jag har förstått. Ingen orsak! :)
Svar på tråden Långt protokoll